Skocz do zawartości

Nierówno pracuje - regulacja gaznika


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba wyczyscic dobrze gaznik i dopiero zaczac zabawe w mieszanie dyszami. Jak ssanie nie dziala wyczyscic dysze ssania(chyba ze dziala na zasadzie przymkniecia klapka, rozpylacze, dysze wolnych obrotow- tu poziom paliwa nie ma nic do rzeczy najwyzej "brakowaloby Ci gazu" ale swieca powinna byc ok a nie czarna- wiadomo swieca czarna los marny...

Jak gaznik w 100% wyczyszczony a dalej zarzuca trzeba tak dobrac dysze pilot jet zwiekszyc ilosc powietrza( dyszkami u gory - lub z tylu gaznika), lub zmiejszyc ilosc paliwa w mieszance( paliwowo- powietrznej) w danym zakresie obrotow- pamietaj nigdy nie rozwiercaj dysz(by zawsze mozna bylo wrocic do stanu wyjsciowego)- trzeba sie zaopatrzec w nowe dyszki- podejrzewam jednak ze samo czyszczenie pomoze- chyba ze ktos wczesniej grzebal i nieopatrznie rozwiercal dysze- bo myslal ze zrobi ta machinacja motorek szybszy, mocniejszy ...

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj jeszcze raz rozebralem gaznik, wyczyscilem na cacy sprezarka, wszystkie dysze wykrecilem i usunalem ewentualne zanieczyszczenia...

 

w sumie odkrecilem 3 dysze i po wyczyszczeniu:

- pilot, ktora wkrecilem pozniej do oporu i wykrecilem o 2,5 obr

- dysze od srednich obrotow -wkrecilem do oporu

- dysze glowna -wkrecilem do oporu

 

efekt jest taki, ze motocykl slabo utrzymuje wolne obroty, a w trakcie jazdy oddaje moc jak 2-suw... dopiero od 6 tys obr motocykl sie zbiera jak nalezy. od 1500 do 6 tys, pod obciazeniem, jedzie jakby sie dlawil albo nie mialby mocy...

 

dodam ze grzeja mi sie jeszcze kable idace od alternatora do reg. napiecia, do tego stopnia, ze moga prawie poparzyc.

 

tutaj w PDFie 2 strony z manuala odnosnie gaznika

http://www.eso.student.olsztyn.pl/a/013.pdf

http://www.eso.student.olsztyn.pl/a/015.pdf

 

pomozcie bo juz mam ochote sie pochlastać... :biggrin:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to szukaj w elektryce, jesli kabel od altka sie grzeja to znaczy ze idzie za duzy prad i mzoeliwe ze zaduze napiecie, mzoe padl regulator? jesli warjuje to warjuje tez zaplon wiec w tym doszukiwal bym sie przyczyny

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, to jak to sprawdzic?

jakie napiecie powinno byc na altku, jakie za regulatorem napiecia itp?

krok po kroku instrukcje poprosze

 

mozliwe ze to ta elektryka, bo mam wrazenie, ze gdy motocykl jest swiezo odpalony to dziala w miare dobrze (o ile mozna uzyc az tak wynioslych slow), a gdy pochodzi chwile i kabel sie nagrzeje, to jest kompletny klops, bo nawet wolnych obrotow nie ma (moto zdycha po puszczeniu manetki gazu)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator ustala napiecie jakie daje altek, wiec najlepiej jest je zmierzyc na akumaltorze, powino byc w okolicach 14V przy obrotach wiekrzych o powiecmy 500-1000 niz wolne i stale niezaleznie od czasu i predkosci obrotowej, wine moze tez miec akumaltor bo to napiecie z akumlatora odpowiada za magnesacje wirnika-poprostu zeby wszystko dziallo poprawnie to wszystkie 3 elementy-aku, regulator i alternator musza byc sprawne, mozesz sprobowac odpalic moto tylko z akulatora-odlaczyc alternator i podlaczyc zasilanie na zaplon tylko z akumaltora, jesli wszystko bedzie dobrze to albo regulator albo alternator, jesli to nic nieda to pozostaje sprawdzenei modulu ale tu juz niestety nie jestem wstanie duzo napisac, jesli modul daje dobra iskre to na 99% jest sprawny

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze jak odpalilem moto z odpietym akumulatorem, to nie bylo roznicy (bynajmniej nie zauwazylem). odpalenie moto z odpietym aku i reg. napiecia (na kilka sekund) tez nie niczego nie zmienilo. jednak palenie motóra bez reg. napiecia to raczej debilowaty pomysl :icon_eek:

 

dzieki za tip`a, odpale szrota bez altka dzisiaj

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wlasnie odpalanie moto z odpietym aku to debilowaty pomysl bo w tym momencie nic nie reuluje napiecia............ przeczytaj dokladnie, odlaczyc alternator i niech zasilanie idzie tylko z aku a altek sie obraca i nic nie wytwarza bo zeby wytworzyl musi miec napiecie ktore magnesuje wirnik(wzbudzenie)..... regulacja napiecia ktore daje alernator polega na odpowiednim podawaniu napiecia na wirnik z aku przez regulator, w przypadku braku regulatora i pelnej magnesacji wirnika napiecie moze wzrosnac sporo szczegulnie jesli niczym to niejest obciazone

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalilem moto z samego akumulatora, z odpietym alternatorem.

objawy takie same.

wiec problem tkwi tylko i wylacznie w ukladzie zasilania (gaznik)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wlasnie odpalanie moto z odpietym aku to debilowaty pomysl bo w tym momencie nic nie reuluje napiecia............ przeczytaj dokladnie, odlaczyc alternator i niech zasilanie idzie tylko z aku a altek sie obraca i nic nie wytwarza bo zeby wytworzyl musi miec napiecie ktore magnesuje wirnik(wzbudzenie)..... regulacja napiecia ktore daje alernator polega na odpowiednim podawaniu napiecia na wirnik z aku przez regulator, w przypadku braku regulatora i pelnej magnesacji wirnika napiecie moze wzrosnac sporo szczegulnie jesli niczym to niejest obciazone

 

Ze niby jak? nigdy nie odpalac bez podlaczonego aku i regulatora napiecia nawet jak moto ma pradnice a nie alternator (tak jest w KLR'ach, przynajmniej 250'tkach)?

 

 

 

 

 

odwracasz gaźnik do góry dupą ze zdjętą komorą i odległość pomiędzy krawędzią pływaka a krawędzią gażnika powinna wynoisc te 17 mm

 

W takim razie powiedzcie czy to chodzi o ta odleglosc zaznaczona na zdjeciu, bo wyjecie gaznika bez wylania z niego paliwa jest w KLR'ach niemozliwe albo graniczy z niemozliwoscia?

ta wysokosc?

(sorry za jakosc zdjecia ale robilem w nocy w kuchni i telefonem)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator

 

jesli zrodla pradu alternatora lub pradnicy nic nie reguluje to moze ona nam podac bardzo wysokie napiecie i upalic to i owo, jesli uszkodzony jest regulator i na wirnik pujdzie za duze wzbudzenie to wytworzy sie za wysokie napiecie, pozatym jak odpalisz moto ktore ma altek i niema aku? nic ci tam nie wytworzy pradu... poczytaj tez o pradnicach, niewiem co dokladnie produkuje prad w klr 250 ale z wypowiedzi autora wyniak ze alternator

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze niby jak? nigdy nie odpalac bez podlaczonego aku i regulatora napiecia nawet jak moto ma pradnice a nie alternator (tak jest w KLR'ach, przynajmniej 250'tkach)?

 

*** Ma moze pradnice pradu stalego ???

To bylaby dla mnie nowosc.

Jakiekolwiek odpanie motocykla bez aku moze spalic elementy instalacji zaplonowej.

 

W takim razie powiedzcie czy to chodzi o ta odleglosc zaznaczona na zdjeciu, bo wyjecie gaznika bez wylania z niego paliwa jest w KLR'ach niemozliwe albo graniczy z niemozliwoscia?

 

Tak to jest ta odleglosc, tyle ze mierzysz ja trzymajac gaznik odwrocony na bok, a nie do gory nogami, bo w tej pozycji zawor jest dociskany do gniazda ciezarem plywaka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barteam: Ze niby jak? nigdy nie odpalac bez podlaczonego aku i regulatora napiecia nawet jak moto ma pradnice a nie alternator (tak jest w KLR'ach, przynajmniej 250'tkach)?

 

*** Ma moze pradnice pradu stalego ???

 

Mea culpa, jest alternator, nie ma zadnej pradnicy ... zmylilo mnie anglojezyczne 'generator' w manualach i na diagramach dostepnych z http://www.buykawasaki.com/.

 

To bylaby dla mnie nowosc.

Jakiekolwiek odpanie motocykla bez aku moze spalic elementy instalacji zaplonowej.

 

W takim razie powiedzcie czy to chodzi o ta odleglosc zaznaczona na zdjeciu, bo wyjecie gaznika bez wylania z niego paliwa jest w KLR'ach niemozliwe albo graniczy z niemozliwoscia?

 

Tak to jest ta odleglosc, tyle ze mierzysz ja trzymajac gaznik odwrocony na bok, a nie do gory nogami, bo w tej pozycji zawor jest dociskany do gniazda ciezarem plywaka.

 

Adam M.

Rozumiem ze kat odwrocenia powinien byc taki zeby jezyczek w plywaku 'konczyl' zamykac zawor regulujacy wysokosc paliwa w komorze (wlasnie taka sytuacje obrazuje moje zdjecie). Potwierdzilem to empirycznie bo po dwoch miesiacach generalnego remontu wlasnie dzisiaj (i na wlasnie takim jak na zdjeciu ustawieniu gaznika) oraz po zrozumieniu zasady dzialania regulatora napiecia i alternatora i ich podlaczeniu moto pieknie odpalilo od szostego kopa :icon_exclaim: az sam bylem w szoku, ze tak latwo pojdzie :))))

 

Pozdro i dzieki za pomoc.

Edytowane przez barteam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...