Skocz do zawartości

Zgrzytanie przy wbijaniu biegów. ZZR600


Trebor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam Kawasaki ZZR600 z 92r.

Przy zmianie biegów słychać jakieś szczelanie, podobna sytuacja jest podczas wbijania pierwszego biegu podczas ruszania słychać wyraźny zgrzy i szarpie motorem do przodu. Czyli ciągnie sprzęgło, linka jest chyba dobrze naciągnięta (jest delikatny luz). Co gorsza to sytuacja cały czas się pogarsza i stukot jest

coraz większy.

Nie wiem czy to istotna informacja ale koleś od którego kupowałem motor wymieniał w nim olej. Jako że nie wiedział jaki był wcześniej zalany a motor ma już swoje lata wlał minerał bo twierdził że tak będzie bezpieczniej. Oleju jest tez sporo ponad stan.

Czy wie ktoś może co może być przyczyną takiego szczelania i czy sam olej może mieć taki wpływ na pracę biegów?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz zuzyty ( podciety ) kosz sprzeglowy lub pogiete tarcze i sprzeglo nie rozlacza dokladnie.

Olej powinien NIE przekraczac stanu max.

Czy byl zmieniony po zakupie moto ?

Jak nie to zmien go dzis.

Biegow sie nie wbija tylko wklada, a najlepiej jak "same wchodza"

Znajdz w posty o zmianie biegow i naucz sie tego ( w "Szkole jazdy..." )

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak olej był zmieniany po zakupie ale tak jak pisałem na minerał.

Spuściłem ok 0,7 litra oleju i teraz jest w połowie szybki wskaźnika na zilnym silniku,

ale jak go odpale to schodzi poniżej minimum. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz, czyli w czasie pracy i zaraz po zgaszeniu to normalny objaw bo częsć oleju jest wtedy wtłoczona do góry silnika (głowica), ale po kilku minutach od zgszenia powinno wrócić do połowy okienka...

ps: sprawdź poziom oleju na ciepłym silniku bo tak się to powinno robić (odpal na kilka minut, niech się rozgrzeje trochę, zgaś, odczekaj 2-3min i sprawdź stawiając moto w pionie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Stan oleju sprawdziłem teraz według wskazówek.

Po przeczytaniu paru tematów w "szkole jazdy" i sprawdzeniu tego w czasie

jazdy przekonałem się, że sposób, w jaki zmienia się biegi jest bardzo ważny.

Przede mną jeszcze wiele godzin treningów zanim zacznę to robić automatycznie.

Podstawę teoretyczną już jakąś mam więc myślę że będzie tylko lepiej :flesje:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Producent na silniku napisał nawet 3,2 litra, ale to tylko na pusty silnik np. po remoncie. W praktyce jak wspomniał embe leje się 2,7. Ja zalecałbym koledze Treborowi żeby przy zmianie oleju zmienił też filtr. Trebor, jeżeli nie masz cierpliwości i warunków do tego to zleć wymianę filtra mechanikowi. W zygzaku filtr zmienia się paskudnie, dostęp jest do dupy, przeszkadzają wydechy i rama. Ja zmieniając sypałem k.....mi zarówno przy zdejmowaniu starego jak i przy zakładaniu nowego.

Co do wkładania biegów to jedynka w prawie wszystkich zygzakach wchodzi ze stuknięciem, podobno ten typ tak ma :icon_mrgreen: , reszta powinna wskakiwać gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...