Skocz do zawartości

Króćce airbox-gaźnik


Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajta :icon_mrgreen: .

Jest sobie blejd, w którym od niedawna pojawił sie olej na wpomnianych w temacie króćcach. Raz na jakiś czas mała półmetrowa gumka, nie jest non stop kręcony pod czerwone, ale czasem odwiedza odcinkę. Dzwonimy, pytamy mechaników i znajomych... no i ktoś rzucił pomysł: "one tak mają". No to jak ktoś zaczął takie tezy głosić trzeba się popytać szerszego grona :icon_mrgreen: . Dodam, że króćce były w stanie idealnym, natomiast teraz widać, że guma parcieje i peka (widać wewnętrzny oplot króćca).

 

Możliwe, że w takie upały olej łatwiej dostaje się do filtra powietrza przed odmę i jest to normalne :icon_mrgreen: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden silnik ze stajni Hondy nie lubi nadmiaru oleju. Poziom oleju w silniku powinien być na połowie miarki lub szkiełka kontrolnego w zależności od konstrukcji.

A może uwierzyłeś niektórym oszołomom twierdzącym że do bladego dobrze dolać litra jak ma śmigać na gumie?

Cofanie oleju do obudowy filtra jest objawem braku dbałości o poziom oleju. Nawet duże przedmuchy na pierścieniach tłokowych nie powodują cofania oleju do filtra.

Ten model traci ciśnienie w cylindrze po przebiegu ponad 200.000 km ale mimo to nie traci ewidentnie na mocy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze . ponieważ wiele razy odpowiadałeś mi na forum co wiele razy "wziąłem sobie do serca" :notworthy: podczepię się pod ten temat a wiem że masz dosyć duże doświadczenie w hondzie . Pomału rozglądam się za mocniejszym moto i dosyć często myślę o bladym 954 (no honda to honda :cool: :flesje: ) ale dużo się nasłuchałem o wadzie panewek w tym modelu .Dlatego własnie pytam ciebie czy jest to kolejny "mit" czy rzeczywiście jest to wada tego silnika ???? i jak to wygląda w praktyce warsztatowej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze . ponieważ wiele razy odpowiadałeś mi na forum co wiele razy "wziąłem sobie do serca" :) podczepię się pod ten temat a wiem że masz dosyć duże doświadczenie w hondzie . Pomału rozglądam się za mocniejszym moto i dosyć często myślę o bladym 954 (no honda to honda :) ;) ) ale dużo się nasłuchałem o wadzie panewek w tym modelu .Dlatego własnie pytam ciebie czy jest to kolejny "mit" czy rzeczywiście jest to wada tego silnika ???? i jak to wygląda w praktyce warsztatowej ???

Nie ma żadnej wady panewek tylko w motocyklach stawianych do pionu bez przebudowy smoka oleju idioci niszczą panewki. Jak któryś chce gonić kilka kilometrów na kole powinien przebudować spód silnika a w stanach mona zanabyć odpowiedni KIT.

Silnik jako konstrukcja jest bardzo trwały tylko nie lubi katowania poniżej 80 stopni C.

Kila silników które rozbierałem były zakatowane przez stunderów i każdy twierdził że przebudowa spodu to niepotrzebny wydatek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja do tej pory zrobiłem, to sprawdziłem w niej poziom oleju (był maks gdy motocykl stał w pionie na kołach, bez obciążenia), no i dokręciłem wszystkie cybanty, bo były dość słabo dociągnięte, oraz przeczyściłem. Jutro zobaczymy czy króćce nadal będą zaolejone. Nie jestem pewien, czy właściciel potrafi poprawnie mierzyć poziom oleju. Sam sprawdzał i był pod górną kreskę, a po tysiącu kilometrów Paweł stwierdził, że wg. wskazań bagnetu trzeba dolać i dolał z pół litra...

 

Dziwi mnie jedno - te sparciałe gumy... Te króćce nie są odporne na olej? Ja rozumiem niszczące działanie oleju na opony... No ale tamte elementy pracują w takich a nie innych warunkach...

 

Właściciel nie lał oleju ponad miarę (a przynajmniej nie robił tego celowo). W stunt się nie bawi. Czasem podniesie gazem koło i pojedzie ile mu obroty pozwolą.

 

PS: żeby nie było nieporozumień - to nie mój blejd :buttrock: . Blejd nie moja bajka. Afryka u mnie zagrzała miejsce, zostaje powoli doposażana turystycznie, a w sobotę dostaje aluminiowe kufry :P

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...