Skocz do zawartości

K750 - Przednie zawieszenie


skrzydlaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem motocykla K750.

Motocykl kupiłem okazyjnie w stanie częściowo restaurowanym.

Brnąc w poprawianie i uzupełnianie tego co kupiłem i dokupiłem jeszcze w międzyczasie, dotarłem do składania przodu i....

..i okazało się, że mam problem ze sprężynami przedniego zawieszenia.

Tu zwracam się do kolegów obytych mocniej z techniką zd-Radziecką.

W mojej "Katarzynie" posiadam prawdopodobnie zawieszenie od wczesnego urala (cieniowane lagi i golenie). Jedna ze sprężyn zawieszenia jest pęknięta, wiec zakupiłem (troche w ciemno) nową i okazało się, że owa nowa, jest krósza od tej pękniętej :?

Teraz pytanie:

- były różne długości sprężyn w przodach radzieckiej konstrukcji?

Czy dniepr i ural mają różne długości sprężyn?

- padłem ofiarą powszechnego brakoróbstwa radzieckiego przemysłu?

- jakie powinny być oryginalne długości sprężyn, może to ktoś zmierzyć?

 

Posiadane przeze mnie sprężyny mają długości:

- oryginalna 505 mm;

- zakupiona nowa (prawdopodobnie Dniepr) 480 mm

 

A może ktoś z forumowiczów dysponuje sprężynami dłuższymi na zbyciu.

Liczę na wsparcie w tej kwestii.

pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh - no to mamy ten sam problem. U mnie jedna sprężyna była w...................7 kawałkach - i też nie mogłem dobrać takiej, jak potrzebowałem. Wydaje mi się, że jedynym słusznym wyjściem będzie przyjęcie zasady, że w rusie spręzyny powinno wymieniać się parami, gdyż nie uda się dobrać pojedynczo identycznych używanych elementów (ze względu na stopień wypracowania) - no chyba, że pochodzą z jednego "zawiasu";

 

Ps;

Zapytam kolegi, czy nie ma czasem kompletu sprężyn na zbyciu;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh - no to mamy ten sam problem. U mnie jedna sprężyna była w...................7 kawałkach - i też nie mogłem dobrać takiej, jak potrzebowałem. Wydaje mi się, że jedynym słusznym wyjściem będzie przyjęcie zasady, że w rusie spręzyny powinno wymieniać się parami, gdyż nie uda się dobrać pojedynczo identycznych używanych elementów (ze względu na stopień wypracowania) - no chyba, że pochodzą z jednego "zawiasu";

 

Ps;

Zapytam kolegi, czy nie ma czasem kompletu sprężyn na zbyciu;

Też bym tak do tego podszedł . Trudno by było znaleźć drugą w siedmiu kawałkach <lol>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro ci napisze ile dokładnie maja centymetrów akóratnie miałem jutro skrecać ale jeszcze poczekam i zmirze je a ty mi powiedz co lejesz do amorów jaki olej pozdrawiam :)

 

Czekam z utęsknieniem zatem.

A olej do amortyzatorów powinien być rzadki, co niestety kłuci się troche z uszczelnieniami w ruskach.

Olej powinien być na tyle rzadki, żeby sprawnie tłumił przepływajac przez 'labirynt' otworków w zawieszeniu

 

Kiedyś dawno temu był tzw. amortyzol, czy jest dostępny nie wiem.

Jesli nie zakupisz specjalnego oleju oleju do amortyzatorów.

np. Castrol Fork Oil 10W

To powninien sprawdzic sie olej hydrauliczny lub ATF do przekładni automatycznych.

Na pewno nie polecam gęstych olejów typu Hipol, już lepszy wtedy jest zwykly silnikowy.

 

Na razie ten temat przede mną.

Bo w motocyklu, który użytkuję akutalnie Nie ma amortyzatorów olejowych ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby nikt nie znałdługości sprężyn w rusku?

Nikt nie ma rozebranego zawieszenia?

Wszyscy jeżdżą? :clap:

Może nie nikt nie zna tylko wszyscy maja te które Ci nie pasują . Od siebie mogę dodać ze obecnie mam trzy zawiasy i we wszystkich długość sprężyn wynosi 480mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam

Mam taki problem złożyłem zawieszenie przednie ale mam luz wzdłuż motocykla w schemacie jest śruba kontrująca. Mam podobna śrubę jak na schemacie ale co gorsza po złożeniu zostały mi takie dwie śruby. Czy ma może ktoś zdjęcie tej śruby która wchodzi chyba pod wieniec łożyska albo nie wiem gdzie DZIĘKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem co chcesz powiedzieć, ale tu masz katalog części ze schematem złożenia przodu: http://kolyaska.pl/dniepr_mt9_mt10.pdf

na stronach 33-35. Dodatkowo tu http://kolyaska.pl/k750m.pdf masz instrukcję obsługi z rysunkiem na str. 19. Najlepiej, jak byś sprecyzował o co chodzi bo określenie "zdjęcie tej śruby która wchodzi chyba pod wieniec łożyska albo nie wiem gdzie" nie ułatwia pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...