Skocz do zawartości

Dostępność części do motocykli z lat 80


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie dopstępności części do motocykli z lat 80. Nie posiadam jeszcze swojej maszyny, ale przymierzam sie do zakupu na przyszły sezon Hondy VT 750 Shadow. Myślę że na cel ten będe mógł przeznaczyć ok 8 tys zł, a za tą cene nie licze na bezawaryjnośc, zresztą myślę że taką samą przyjemnośc będe czerpał z jazdy co z "dłubania" przy motocyklu.

 

W związku z tym mam pytanie czy nie ma problemu z dostępem do części do tych, nie ukrywajmy, nie młodych maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie ten dział;)

bo japonia z lat 80' na pewno nie jest weteranem...

 

odpowiadając na pytanie... większość maszyn japońskich w polsce, albo conajmniej połowa jest właśnie z lat 80' i jakoś ludzie nie narzekają na dostęp do częsci.. w końcvu popyt tworzy podarz , czy nie? :icon_mrgreen:

 

czyt: NIE MA ZBYT DUŻEGO PROBLEMU Z CZĘŚCIAMI, przynajmniej nie z tymi które są najczęściej wymieniane :bigrazz:

 

pozdrawiam i moja rada to KUPUJ BRACIE I LATAJ DO WOLI BO SEZON W PEłNI!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie ten dział:icon_evil:

bo japonia z lat 80' na pewno nie jest weteranem...

 

 

Hmmmm, wg naszych przepisow moto ponad 25 lat to zabytek, ergo weteran. jeżeli jest do 82 to już weteran, nie?

 

ja przynajmniej lubię tak myśleć o moim 27 letnim motocyklu......

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, wg naszych przepisow moto ponad 25 lat to zabytek, ergo weteran. jeżeli jest do 82 to już weteran, nie?

 

ja przynajmniej lubię tak myśleć o moim 27 letnim motocyklu......

Proponuję nie zaczynać nawet tego tenatu (chodzi o wiek pojazdu) - bo znowu wywiąże się jakaś kłótnia;

 

Fakt faktem temat powinien znaleźć się w innym dziale - bo pytanie dotyczyło Shadow-ki;

 

A co do części - to wiem, żę nawet do amerykańskich wersji tego motocykla da się zdobyć oryginalne zamienniki (także dużego problemu być nie powinno);

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem. Wybaczcie błędne umieszczenie pytania. To był mój pierwszy post na tym forum i jeszcze dobrze nie zorientowałem się w działach. Kontynując temat chciałbym jeszcze zapytać czy mając mechaniczne doświadczenie jedynie w naprawach jednośladów takich jak Ogar, Jawa 50, MZ ETZ 150 (czyli praktycznie nie mając:), posiadając książkę serwisową poradzę sobie z remontem silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradzisz sobie, to wszystko jak Klocki Lego. Ja kupiłem K-750, w zime zrobilem remont silnika a do tej pory jeśli chodzi o mechanike to mialem jedynie do czynienia z rowerem. Wpierw poczytałem o budowie silnika w książkach i na forach i dało rade. Włożyłem w to dużo pracy ale moim zdaniem silnik jest zrobiony dobrze, choć pare rzeczy teraz bym zrobil jeszcze lepiej, ale na razie mnie to nie przeszkadza. Może w niedalekiej przyszłości dorwe drugiego dolniaka i jego zrobie na perfect. Jak czegoś nie wiesz pisz na forum.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, wg naszych przepisow moto ponad 25 lat to zabytek, ergo weteran. jeżeli jest do 82 to już weteran, nie?

 

ja przynajmniej lubię tak myśleć o moim 27 letnim motocyklu......

 

jakby nie patrzeć to za 8 tys. zł na pewno nie bedzie shadowki z 1982 roku... :icon_mrgreen: choćby nie wiem ile chromu na sobie miała:P

poza tym wiadomo, że weteran to motocykl mający 25 lat, ale żółte tablice może uzyskać i stać się prawdziwym weteranem tylko wtedy jeśli zostanie urzędowo uznany za wartościowy dla polskiej motoryzacji... a japońca z lat 80' na pewno urzędnicy by za taki pojazd nie uznali :buttrock:

 

Dzięki za informacje, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem. Wybaczcie błędne umieszczenie pytania. To był mój pierwszy post na tym forum i jeszcze dobrze nie zorientowałem się w działach. Kontynując temat chciałbym jeszcze zapytać czy mając mechaniczne doświadczenie jedynie w naprawach jednośladów takich jak Ogar, Jawa 50, MZ ETZ 150 (czyli praktycznie nie mając:), posiadając książkę serwisową poradzę sobie z remontem silnika?

 

no nie wiem czy tak łatwo sobie poradzić z remontem... na Twoim miejscu oddałbym to fachowcowi, który nie weźmie za dużo kasy(jeszcze zależy ile to dla Ciebie jest "dużo kasy") a zrobi dobrze, szybko i porządnie :banghead:

poza tym.. to chcesz za 8 tys. zł kupić shadowkę do remontu?? :O nie lepiej wybrać jakiś model z lat ok 1988 z względnym przebiegiem i żeby służył Ci lata? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby nie patrzeć to za 8 tys. zł na pewno nie bedzie shadowki z 1982 roku... :) choćby nie wiem ile chromu na sobie miała:P

Tak Ci się wydaje;

Shadow 750 z początku lat 80-tych nadal trzyma się w cenie - i na zakup dobrego egzemplarza trzeba przeznaczyć jakieś 7tys;

 

Niestety - ceny motocykli sportowych i chopperów "rządzą się innymi prawami" - chopper tak szybko nie traci na wartości;

 

 

poza tym wiadomo, że weteran to motocykl mający 25 lat, ale żółte tablice może uzyskać i stać się prawdziwym weteranem

Powiedzmy, że "na papierze" !! Pojęcie "prawdziwy weteran" nadal jest bardzo "drażliwym tematem", i dla dobra sprawy proponuję nie używać go "ot tak sobie";

Ja proponuję odejść od tej "śmiesznej granicy 25lat", i weterana klasyfikować wg definicji "Klasyka", którą kiedyś podał

Adam M., a mianowicie -

"pojazd wyprodukowany do końca lat 70-tych" (nie mylić z początkiem 80-tych);

Myślę, że to rozsądne;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...