ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 jak sprzent jest dobrze rozgrzany to po zgaszeniu kontrolka cisnienia oleju zapala mi sie dopiero po jakis 5 minutach, czy to jest normalne?a jak odpale go rano i po chwili zgasze zapala sie od razu.(GPZ 600R 88r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Mi w GPZ 500 jak zimny to od razu sie zapla jak rozgrazany to poźniej ale nie 5 mintłumacze to tym ze dobraj lakosci olej motocyklowy nie traci swoich własciwosci jak np lipny olej do aut a patrzac na za zasade termodynamiki materiał sie rozszeza panweki wal panewki wałków rozrzadu a olej pozostaje taki sam gesty wiec cisnienie jest lepsze zreszta u mnie wystarczy tylko tyknac rozrysznikiem a juz lampka gasnieto jest tylko moja teoria nie wypowiedza sie lepiej doswiadczenipozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Mi w GPZ 500 jak zimny to od razu sie zapla jak rozgrazany to poźniej ale nie 5 mintłumacze to tym ze dobraj lakosci olej motocyklowy nie traci swoich własciwosci jak np lipny olej do aut a patrzac na za zasade termodynamiki materiał sie rozszeza panweki wal panewki wałków rozrzadu a olej pozostaje taki sam gesty wiec cisnienie jest lepsze zreszta u mnie wystarczy tylko tyknac rozrysznikiem a juz lampka gasnieto jest tylko moja teoria nie wypowiedza sie lepiej doswiadczenipozdrTylko niby jak ma utrzymać ciśnienie przez 5 min jak pompa nie pracuje? Kiedy pompa się wyłączy ciśnienie od razu spada. Poza tym olej po rozgrzaniu nie pozostaje taki sam gęsty, a robi się rzadszy (mimo to nie traci właściwości).PS. To kontrolka ciśnienia oleju czy może jego poziomu, jak w niektórych moto?Pozdrawiam Bajko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Masz zepsuty czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 w takim razie gdzie on jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolkan Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Interesujące, mam podobnie w mojej gpz 900, przy rozgrzanym silniku kontrolka zapala się po pewnym czasie, jak pamiętam w gpz1000rx było to samo. Czy można sprawdzić poprawność działania takiego czujnika? Cytuj wieczny włóczęga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 ludziska zaden zepsuty czujniek. to ze pompa nie pracuje to nie oznacza ze cisnienie nie trzyma, przeciez olej nie cofie sie przez pompe w odwrotnym kierunku. poprostu elementy i powierzchnie ukladu smarowania zachowuja swoje naturalne uszczelnienia i dlatego uklad trzyma cisnienie, ja tez w swoim gpz600 mam taki sam motyw i wcale sie tym nie przejmuje, bo to jest oznaka sprawnego ukladu smarowania!!! a czujnik cisnienia jak sie zepsuje to wogole nie swieci kontrolka, a nie ze raz swieci a raz nie. jego budowa jest prosta, nie ma cisnienia, czujnik zwiera i daje mase dla kontrolki, jest cisnienie, czujnik nie zwiera i kontrolka nie swieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 ludziska zaden zepsuty czujniek. to ze pompa nie pracuje to nie oznacza ze cisnienie nie trzyma, przeciez olej nie cofie sie przez pompe w odwrotnym kierunku. poprostu elementy i powierzchnie ukladu smarowania zachowuja swoje naturalne uszczelnienia i dlatego uklad trzyma cisnienie, ja tez w swoim gpz600 mam taki sam motyw i wcale sie tym nie przejmuje, bo to jest oznaka sprawnego ukladu smarowania!!! a czujnik cisnienia jak sie zepsuje to wogole nie swieci kontrolka, a nie ze raz swieci a raz nie. jego budowa jest prosta, nie ma cisnienia, czujnik zwiera i daje mase dla kontrolki, jest cisnienie, czujnik nie zwiera i kontrolka nie swieci.Przeczytaj kilka razy pierwszą linijkę i pomyśl co napisałeś. Co miałeś na myśli pisząc że pompka nie pracuje?Jeżeli kontrolka ciśnienia zapala się po mocnym rozgrzaniu silnika a nie przypadkowo od czasu do czasu wypada zmienić olej. W takim przypadku najlepiej w pierwszym kroku sprawdzić ciśnienie na magistrali przy pracującym silniku.Dwa razy dla pewności. Pierwszy raz na zimno a potem jeżeli wskazania manometru są zgodne z manualem należy rozgrzać silnik i sprawdzić jeszcze raz co pokazuje manometr.Zbyt duży spadek ciśnienia na rozgrzanym silniku świadczy o zbyt dużym luzie na panewkach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Jeżeli kontrolka ciśnienia zapala się po mocnym rozgrzaniu silnika a nie przypadkowo od czasu do czasu wypada zmienić olej. Piotrze, nie chodzilo tu o to ze po mocnym rozgrzaniu silnika kontrolka sie zapala, tylko o to ze gdy silnik jest rozgrzany to po wylaczeniu go kontrolka nie zaswieca sie odrazu tylko po chwili, nie chodzilo tu o stary olej i o to by go wymienic, poprostu gdy silnik zgasnie cisnienie oleju w silniku przez jakas chwile utrzymuje sie i dlatego kontrolka nie zaswieca sie odrazu. czy akurat nie mam racji, jezeli nie to prosze wyjasnij co miales na mysli. jeszcze raz pisze ze nie chodzi tu o zaswiecajaca sie kontrolke, tylko o jej chwilowe nie swiecenie gdy wylaczamy silnik. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Kurcze może GPZ-ty tak mają bo jeszcze w rzadnym motocyklu sie z tym nie spotakłem. Nawet w zupłenie nowym silniku lampka sie zapala momentalnie po wyłączeniu silnika...Jedyne co przychodzi mi na myśl, to to, ze czujnik jest już na wykończeniu i zaczyna zwierać dopiero gdy cisnienie w układzie spadnie praktycznie do zera... A taki czujnik nie zabardzo spełnia swoją rolę i w takim przypadku czerwona lampeczka może zaświecić zbyt za późno...No chyba, ze jak wspomniałem wczesniej GPZ-ty maja tak od nowości :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Piotrze, nie chodzilo tu o to ze po mocnym rozgrzaniu silnika kontrolka sie zapala, tylko o to ze gdy silnik jest rozgrzany to po wylaczeniu go kontrolka nie zaswieca sie odrazu tylko po chwili, nie chodzilo tu o stary olej i o to by go wymienic, poprostu gdy silnik zgasnie cisnienie oleju w silniku przez jakas chwile utrzymuje sie i dlatego kontrolka nie zaswieca sie odrazu. czy akurat nie mam racji, jezeli nie to prosze wyjasnij co miales na mysli. jeszcze raz pisze ze nie chodzi tu o zaswiecajaca sie kontrolke, tylko o jej chwilowe nie swiecenie gdy wylaczamy silnik. pozdrawiamW tym przypadku czujnik jest do wymiany w niedalekiej przyszłości. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 (edytowane) no tez mi sie tak wydaje ze to jednak bedzie czujnik zrypany.w mojej sie tak zaczelo dziac od niedawna wczesniej tego nie bylo.znajomy ma gpz-ta u niego jest wszystko ok. Edytowane 6 Sierpnia 2007 przez ED manetka (KURCZAK) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.