Skocz do zawartości

Problem z powietrzem lub benzyna w zx6r


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zx6r z 95roku , w dowodzie jest wbite ze to jest zx6f z95r silnik w nim jest od zx6r z 97 roku i problem polega na tym , na wolnych obrotach chodzi pieknie wkreca sie obroty na luzie jedynce i dwojce , 3 itd sie dusi , tak jak by za duzo dostawal powietrza lub za malo waszki , motor jest po regulacji i czyszczeniu gaznikow , regulacji zaworow i nic mu nie pomoglo . Motor byl juz u 3 mechanikow i kazdy nie wie co jest przyczyna . ale zobaczylem taka ciekawostke ze jak mu przyslonie wloty powietrza w przedniej owiewce to wkrece sie na kazdym biegu prawie oki , ale to nie to samo , moj kolega ma identyczny motor i mu chodzi pieknie i chyba ma nawet wiecej sily . jak ktos wie gdzie mozna szukac usterki to prosze o pomoc bo nie wiem gdzie szukac a bez sensu jest pakowac w niego kase po to zeby mi kolejny mechanik powiedzial ze nie wie co mu dolega :/ :crossy: nie wiem co robic , chce by bylo dobrze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zx6r z 95roku , w dowodzie jest wbite ze to jest zx6f z95r silnik w nim jest od zx6r z 97 roku i problem polega na tym , na wolnych obrotach chodzi pieknie wkreca sie obroty na luzie jedynce i dwojce , 3 itd sie dusi , tak jak by za duzo dostawal powietrza lub za malo waszki , motor jest po regulacji i czyszczeniu gaznikow , regulacji zaworow i nic mu nie pomoglo . Motor byl juz u 3 mechanikow i kazdy nie wie co jest przyczyna . ale zobaczylem taka ciekawostke ze jak mu przyslonie wloty powietrza w przedniej owiewce to wkrece sie na kazdym biegu prawie oki , ale to nie to samo , moj kolega ma identyczny motor i mu chodzi pieknie i chyba ma nawet wiecej sily . jak ktos wie gdzie mozna szukac usterki to prosze o pomoc bo nie wiem gdzie szukac a bez sensu jest pakowac w niego kase po to zeby mi kolejny mechanik powiedzial ze nie wie co mu dolega :/ :) nie wiem co robic , chce by bylo dobrze :/

 

Nieśmiertelny temat - sprawdź, czy wszystkie węże od dolotów ram-air (pod owiewką) są podłączone. Chodzi zwłaszcza o cienki wężyk, idący od lejków zainstalowanych wewnątrz wlotów w owiewce.

 

--

pzdr

yahoo & 636RT '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu mówię, że to tylko takie widzimisie... Może skoro silnik jest od nowszego motocykla, jest przystosowany do innego airboxu i innej ilości powietrza. na postoju, czy przy niskich predkościach doładowanie dynamiczne nie dziala, moto nie dostaje za duzej ilosci powietrza i jest ok. powyżej pewnej predkosci, czyli tak jak piszesz na trojce i wyzej dostaje już za dużo powietrza i się dusi. Nie wiem jakie są różnice w budowie airboxu/doładowania i gaźników w zx z 95 i 97 roku, ale szukałbym w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiertelny temat - sprawdź, czy wszystkie węże od dolotów ram-air (pod owiewką) są podłączone. Chodzi zwłaszcza o cienki wężyk, idący od lejków zainstalowanych wewnątrz wlotów w owiewce.

 

--

pzdr

yahoo & 636RT '02

 

 

 

hmm z tym cienkim wezykiem to jest mysl , ale tam nie ma gdzie go podlaczyc , a tak w ogole to gdzie on ma isc ? sa dwa gumowe ale to jest air-box i one sa polaczone , ale ten cienki dal mi do myslenia .... pomozesz mi troszke i powiesz co i jak :D

 

od razu mówię, że to tylko takie widzimisie... Może skoro silnik jest od nowszego motocykla, jest przystosowany do innego airboxu i innej ilości powietrza. na postoju, czy przy niskich predkościach doładowanie dynamiczne nie dziala, moto nie dostaje za duzej ilosci powietrza i jest ok. powyżej pewnej predkosci, czyli tak jak piszesz na trojce i wyzej dostaje już za dużo powietrza i się dusi. Nie wiem jakie są różnice w budowie airboxu/doładowania i gaźników w zx z 95 i 97 roku, ale szukałbym w tym kierunku.

 

 

 

 

 

te modele z 95 do 97r niczym sie nie roznia , wszystko w nich jest takie same , wlacznie z dyszami i innymi elementami motoru .

 

Nieśmiertelny temat - sprawdź, czy wszystkie węże od dolotów ram-air (pod owiewką) są podłączone. Chodzi zwłaszcza o cienki wężyk, idący od lejków zainstalowanych wewnątrz wlotów w owiewce.

 

--

pzdr

yahoo & 636RT '02

 

 

 

kurcze bo w sumie jest takie cos , nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ale jest zaraz pod bakiem takie aluminiowe podeleczko jak by pompka nie idzie do tego zaden przewod z + ani minusem , tylko 3 gumowe weze i jeden z nich nie jest do niczego podlaczony , do owiewki on jest za krotki i tak poprostu sobie wisi (jeden z mechanikow mowi ze to jakas odma lub cos w podobie) . tak to pozatym z tego co widzialem nie ma zadnych luznych przewodow , wiec skoro znasz mniejwiecej budowe zx , to mogl bys mi pomoc i powiedziec skad i gdzie dokladnie jest podlaczony ten przewod co mowilem od air-ram. bo moze ktos to montowal silnik o nim zapomnial i go wcale nie ma ;)

Edytowane przez PatrykWPR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm z tym cienkim wezykiem to jest mysl , ale tam nie ma gdzie go podlaczyc , a tak w ogole to gdzie on ma isc ? sa dwa gumowe ale to jest air-box i one sa polaczone , ale ten cienki dal mi do myslenia .... pomozesz mi troszke i powiesz co i jak :buttrock:

 

nie wiem jak jest w modelu F. W G1 i nowszych (aż do 2002 włącznie) wygląda to tak:

http://www.yahoo.riders.pl/fiszki/zx6r2002/air_duct.png

Gdybyś miał model 98-02 powiedziałbym Ci, że najprawdopodobniej musisz podłączyć rurkę oznaczoną nr 92191B do trójnika 49064. Jak jest w Twoim modelu nie wiem - ale na pewno bardzo podobnie. Ta cienka rurka to ma w sumie z 2cm średnicy, więc nie taka cienka, idzie pod bakiem aż do gaźników. Pytanie czy w modelu F też to jest - bo Ty masz gaźniki Keihina, a w nowszych są Mikuni. Z fiszek wychodziłoby, że nic tam nie ma takiego, ale w takim wypadku nie wiem co to może być. Jesteś w stanie zrobić fotki tego jak to u Ciebie wygląda pod czaszą?

 

kurcze bo w sumie jest takie cos , nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ale jest zaraz pod bakiem takie aluminiowe podeleczko jak by pompka nie idzie do tego zaden przewod z + ani minusem , tylko 3 gumowe weze i jeden z nich nie jest do niczego podlaczony , do owiewki on jest za krotki i tak poprostu sobie wisi (jeden z mechanikow mowi ze to jakas odma lub cos w podobie) . tak to pozatym z tego co widzialem nie ma zadnych luznych przewodow

 

http://www.ronayers.com/fiche/400_0371/air...air_cleaner.bmp

Jeżeli chodzi Ci o część 16126, to to nie jest odma, tylko zawór od systemu dopalania spalin. Trzy węże do niego wchodzą - dwa grube, jeden cieńszy. Cieńszy to podciśnienie sterujące, powinien być podłączony do któregoś króćca ssącego. Grube idą do membran w pokrywie dekla zaworowego. Toto generalnie podaje świeże powietrze do kanałów wydechowych w głowicy (w uproszczeniu), dzięki czemu, pomijając szczegóły, spaliny są czystsze. Toto generalnie raczej nie ma wpływu na osiągi; nie podłączone hałasuje i tyle, podobno po specyficznym podłączeniu, już nie pamiętam - można uzyskać jakieś tam śladowe przyrosty mocy, używane w sporcie, kosztem ekologii. Musiałbym poszperać.

 

wiec skoro znasz mniejwiecej budowe zx , to mogl bys mi pomoc i powiedziec skad i gdzie dokladnie jest podlaczony ten przewod co mowilem od air-ram. bo moze ktos to montowal silnik o nim zapomnial i go wcale nie ma :wink:

 

Silnika nie trza ruszać, wystarczy zdejmować owiewkę. Ja wielokrotnie się na tym złapałem. Za pierwszym razem nie miałem bladego pojęcia co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w modelu F. W G1 i nowszych (aż do 2002 włącznie) wygląda to tak:

http://www.yahoo.riders.pl/fiszki/zx6r2002/air_duct.png

Gdybyś miał model 98-02 powiedziałbym Ci, że najprawdopodobniej musisz podłączyć rurkę oznaczoną nr 92191B do trójnika 49064. Jak jest w Twoim modelu nie wiem - ale na pewno bardzo podobnie. Ta cienka rurka to ma w sumie z 2cm średnicy, więc nie taka cienka, idzie pod bakiem aż do gaźników. Pytanie czy w modelu F też to jest - bo Ty masz gaźniki Keihina, a w nowszych są Mikuni. Z fiszek wychodziłoby, że nic tam nie ma takiego, ale w takim wypadku nie wiem co to może być. Jesteś w stanie zrobić fotki tego jak to u Ciebie wygląda pod czaszą?

http://www.ronayers.com/fiche/400_0371/air...air_cleaner.bmp

Jeżeli chodzi Ci o część 16126, to to nie jest odma, tylko zawór od systemu dopalania spalin. Trzy węże do niego wchodzą - dwa grube, jeden cieńszy. Cieńszy to podciśnienie sterujące, powinien być podłączony do któregoś króćca ssącego. Grube idą do membran w pokrywie dekla zaworowego. Toto generalnie podaje świeże powietrze do kanałów wydechowych w głowicy (w uproszczeniu), dzięki czemu, pomijając szczegóły, spaliny są czystsze. Toto generalnie raczej nie ma wpływu na osiągi; nie podłączone hałasuje i tyle, podobno po specyficznym podłączeniu, już nie pamiętam - można uzyskać jakieś tam śladowe przyrosty mocy, używane w sporcie, kosztem ekologii. Musiałbym poszperać.

Silnika nie trza ruszać, wystarczy zdejmować owiewkę. Ja wielokrotnie się na tym złapałem. Za pierwszym razem nie miałem bladego pojęcia co to może być.

;) dales mi tu linka w ktorym jest budowa air-box ja mam dokladnie taka budowe jak jest tam http://www.ronayers.com/fiche/400_0371/air...air_cleaner.bmp i kurcze na nim nie ma tego werzyka od air-ram. Kurcze ale widze ze duzo mi pomozesz , zdjecia tez porobie , tylko powiedz ktorych miejsc... a gazniki mam Mikuni ,gazniki tez sa podono dobre i ustawione elegancko, dysze w nich sa z 95r z zx6r podobno ktos mi powiedzial ze taki model w ogole nie istnieje (zx6f) ze musze miec blad w dowodzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w WSKach można było zamieniać silniki bez względu na rok produkcji :D

 

Pan Piotr Dudek to spamer hhehe :bigrazz: :D

Panie Piotrze, oczywiście żartuję..

 

W moim ZZR zachodzi podobne zjawisko.. Kręcę moto na 5-tce, niby idzie ale tak, jakby mu brakowało paliwa. Zapnę 6-stkę to aż wyrywa z rąk.. Miałem robione synchro i regulację i jest tak samo..

Z tym, że mi to specjalnie nie przeszkadza, bo ja jeżdzę 90 :wink: hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię przy motocyklach już wiele lat ale o takim przypadku słyszę pierwszy raz.

ZZR ostatnie dwa biegi ma poniżej jednego czyli nadbiegi i w tym przypadku na 6ce powinien całkowicie przestać jechać.

Bardzo dziwny objaw.

A możesz sprawdzić do ilu obrotów się dokręca na ostatnim biegu ?

Tylko ostrożnie , do tego potrzebna jest pusta droga i długaśna prosta.

 

:icon_razz: dales mi tu linka w ktorym jest budowa air-box ja mam dokladnie taka budowe jak jest tam http://www.ronayers.com/fiche/400_0371/air...air_cleaner.bmp i kurcze na nim nie ma tego werzyka od air-ram. Kurcze ale widze ze duzo mi pomozesz , zdjecia tez porobie , tylko powiedz ktorych miejsc... a gazniki mam Mikuni ,gazniki tez sa podono dobre i ustawione elegancko, dysze w nich sa z 95r z zx6r podobno ktos mi powiedzial ze taki model w ogole nie istnieje (zx6f) ze musze miec blad w dowodzie :/

W nowszym modelu powinny być wężyki łączące dynamiczne doładowanie z gaźnikami a konkretnie z komorami pływakowymi podnoszące ciśnienie w komorach powyżej atmosferycznego podczas szybkiej jazdy.

Pozwala to na zwiększenie paliwa przepływającego przez dyszę główną.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... to trochę dziwne bo motocykl praktycznie na kazdym biegu mocno się rozpędza..

Naprawdę silnik jest bardzo elastyczny na 6 biegu, przy ok 80 już dość żwawo reaguje na gaz..

Na 6tce wskazówka obrotomierza raz wskazała mi 10 tys z tym, że z 8,5 błyskawicznie wskoczyla na 10, a moto jechało tak samo więc podejrzewam tu sprzęgło.. Dobrze Pan mówi, że do tego potrzebna jest długo, prosta i w miarę puista droga :lalag:. Dlatego jak narazie tylko raz tak jechałem..

Mam jeszcze jedno pytanko. Może trochę głupie... Jakie obroty powinna mieć 600tka (w tym przypadku powiedzmy, że moja) przy prędkości ok 180 km/h? U mnie pokazuje ok 9 tys i nie wiem, czy to nie za wysoko...

Pozdrawiam

EDIT: Aha, na pierwszym biegu moto ostatnio spokojnie wkręciło się na 12 tys.. nie wiem, przy ilu ma odcinkę ale to juz mnie za bardzo nie interesuje.. Posiadam go już od pół roku i dopiero niedawno wkręciłem silnik tak wysoko.. Wiem już, ze tak więcej nie zrobię bo szkoda maszyny :icon_razz:

Edytowane przez przemekpal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam jeszcze jedno pytanko. Może trochę głupie... Jakie obroty powinna mieć 600tka (w tym przypadku powiedzmy, że moja) przy prędkości ok 180 km/h? U mnie pokazuje ok 9 tys i nie wiem, czy to nie za wysoko...

Pozdrawiam

EDIT: Aha, na pierwszym biegu moto ostatnio spokojnie wkręciło się na 12 tys.. nie wiem, przy ilu ma odcinkę ale to juz mnie za bardzo nie interesuje.. Posiadam go już od pół roku i dopiero niedawno wkręciłem silnik tak wysoko.. Wiem już, ze tak więcej nie zrobię bo szkoda maszyny :)

 

 

no wiec mój GSX 600f do niedawna miał takie właśnie obroty --> 9tys=180km/h

niestety załozyłem oponę o niższym profilu i teraz mam już 9,5tys :/

w każdym razie moto na ostatnim biegu wykręca czerwone pole co jest jednoznaczne z licznikowym 230-235km/h, ale nei wiem jakim stopniu "licznik oszukuje", opona z przodu ma rozmiar wg. serwisówki odpowiedni więc chyba za dużo licznik nie kłamie.. chociaż trochę na pewno :biggrin:

 

a co do tego kręcenia na wysokie obroty... szkoda moto? e tam.. zygzag przecież jest stworzony do wysokich obrotów:P i jeśli nie ma odciecia to obroty raczej za bardzo nie szkodzą silnikowi... tym bardziej że jeśli tobrze pamiętam to obrotomierz masz wyskalowany do 14 tys... a to sporo :biggrin: już bardziej chyba szkodzi jazda na za niskich obrotach przy wysokim biegu... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee, to spoczko :icon_rolleyes:

Myślałem, że obroty są za wysokie..

A obrotomierz mam wyskalowany do 16 tys :icon_mrgreen:

Ale Kawa zrobiła to chyba tylko po to, żeby postraszyć troche konkurencję bo pewnie silnik wykręca max. ok. 13 tys. No z tym, że mowię, nigdy nie próbowałem więc pewności nie mam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię przy motocyklach już wiele lat ale o takim przypadku słyszę pierwszy raz.

ZZR ostatnie dwa biegi ma poniżej jednego czyli nadbiegi i w tym przypadku na 6ce powinien całkowicie przestać jechać.

Bardzo dziwny objaw.

A możesz sprawdzić do ilu obrotów się dokręca na ostatnim biegu ?

Tylko ostrożnie , do tego potrzebna jest pusta droga i długaśna prosta.

W nowszym modelu powinny być wężyki łączące dynamiczne doładowanie z gaźnikami a konkretnie z komorami pływakowymi podnoszące ciśnienie w komorach powyżej atmosferycznego podczas szybkiej jazdy.

Pozwala to na zwiększenie paliwa przepływającego przez dyszę główną.

 

 

czyli co musze zrobic , nowe gazniki ? czy jak , bo juz sam nie wiem ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co musze zrobic , nowe gazniki ? czy jak , bo juz sam nie wiem ........

 

Hmm... a może byś odstawił moto do mechanika, który przynajmniej słyszał o czymś takim jak doładowanie dynamiczne w Kawasaki. Bo byle łoś (nie obrażając nikogo) nie zrobi Ci tego tak jak to powinno być. Tymbardziej - z tego co widzę - nie zrobisz tego sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... a może byś odstawił moto do mechanika, który przynajmniej słyszał o czymś takim jak doładowanie dynamiczne w Kawasaki. Bo byle łoś (nie obrażając nikogo) nie zrobi Ci tego tak jak to powinno być. Tymbardziej - z tego co widzę - nie zrobisz tego sam.

 

 

 

 

to daj mi takiego mechanika , bo bylem juz u 3 i niepotrzebnie zostawilem tylko kase zbednie robiac jakies rzeczy ktore on tylko przypuszczal ze to moze byc to :icon_rolleyes: motor byl nawet w znanym serwisie PJP motocykle, oni tez sobie z tym nie poradzili....

Edytowane przez PatrykWPR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...