Skocz do zawartości

fzr 1000 exup 1991 pracuje na 3 garach po rozgrzaniu


Tasiorr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem nie został wyeliminowany mimo wszelkich moich i nie tylko starań.

A więc wygląda to tak:

Moto świruje jeśli sie rozgrzeje i wtedy niedomaga na 4 gar.

Głowica jest wymieniona i jest w 100% sprawna zawory są szczelne i ustawione.

Gaźniki wykluczamy bo sprawdzałem na innych i jest to samo.

Cewki były zamieniane miejscami i to też nic nie zmieniło, przewody świece wymienione są na nówki sztuki, fajki są dobre, trzymają się na świecach idealnie a od strony przewodów tez wyglądają na dobre.

Wał i panewki są wymienione bo jedna z nich sie oobróciła... :) ale to wg mnie nie ma znaczenia w tym problemie.

POzostaje pytanie czy możemy podejrzewać moduł ?

Silnik jest na dotarciu więc jest kręcony do 5ooo

Moto jak jest zimne to jak to fzra zap******a

Jeszcze 2-gi psiku:

do 3ooo-35oo zazwyczaj na 1 szarpie ale wydaje mi sie ze w tym sprzęcie to jest normą.

Pozdrawiam i czekam na pomoc, bo pomysły się już wyczerpały....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem nie został wyeliminowany mimo wszelkich moich i nie tylko starań.

A więc wygląda to tak:

Moto świruje jeśli sie rozgrzeje i wtedy niedomaga na 4 gar.

Głowica jest wymieniona i jest w 100% sprawna zawory są szczelne i ustawione.

Gaźniki wykluczamy bo sprawdzałem na innych i jest to samo.

Cewki były zamieniane miejscami i to też nic nie zmieniło, przewody świece wymienione są na nówki sztuki, fajki są dobre, trzymają się na świecach idealnie a od strony przewodów tez wyglądają na dobre.

Wał i panewki są wymienione bo jedna z nich sie oobróciła... :banghead: ale to wg mnie nie ma znaczenia w tym problemie.

POzostaje pytanie czy możemy podejrzewać moduł ?

Silnik jest na dotarciu więc jest kręcony do 5ooo

Moto jak jest zimne to jak to fzra zap******a

Jeszcze 2-gi psiku:

do 3ooo-35oo zazwyczaj na 1 szarpie ale wydaje mi sie ze w tym sprzęcie to jest normą.

Pozdrawiam i czekam na pomoc, bo pomysły się już wyczerpały....

Podajesz nam wszystkie informacje jakie uzyskałeś od mechanika czy sam do tego doszłeś?

Bo jedne informacje eliminują drugie.

Moduł jest dobry bo nie pracuje jeden cylinder podobno 4ty a jak mniemam 1szy pracuje.

Silnik na dotarciu a jak zimny to zapier***a :) napisz to jeszcze raz bo nie wierzę.

A co w/g Ciebie ma się docierać w tym starym silniku ?

O jakim szarpaniu piszesz bo nie rozumiem ?

Mierzyłeś kompresję na zimnym i na gorącym silniku ?

Wymieniałeś świecę na 4tym cylindrze ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajesz nam wszystkie informacje jakie uzyskałeś od mechanika czy sam do tego doszłeś?

Bo jedne informacje eliminują drugie.

Moduł jest dobry bo nie pracuje jeden cylinder podobno 4ty a jak mniemam 1szy pracuje.

Silnik na dotarciu a jak zimny to zapier***a ;) napisz to jeszcze raz bo nie wierzę.

A co w/g Ciebie ma się docierać w tym starym silniku ?

O jakim szarpaniu piszesz bo nie rozumiem ?

Mierzyłeś kompresję na zimnym i na gorącym silniku ?

Wymieniałeś świecę na 4tym cylindrze ?

 

Wszystko co było robone w tym motocyklu było robione z mechanikiem, ma gość swoją renomę i zrobił duużo silników.

Zacznijmy od początku...

Czy jeśli moduł by był walnięty to by ciągle nawalał 4 gar ?

Czy po zamianie cewek dalej by ten sam gar nie pracował przy awarii modułu? chyba nie...

Są nowe panewki więc silnik powinien przejść etap dotarcia prawda?

4 cylinder niedomaga jeśli silnik osiągnie pewną temperaturę trudno mi powiedzieć ile jest to stopni bo nie mam cyfrowego wskaźnika.

W starym silniku maja sie docierać nowe panewki na nowym wale.

Przez szarpanie rozumiem "szarpanie". Wygląda to tak jak by nie spalała dobrze mieszanki, lub się dusiła, powyżej 35oo lub od 4 jak to yamaha zaczyna się ładnie wkręcać na obroty.

 

A wracając do problem to defekt 4 gara odczuwalny jest to dopiero w ruch tj jak silnik jest pod obciążeniem , ale są krótkie momenty że zaskakuje czasem 4 cylinder.

 

Ciśnienie na cylindrach nie było jeszcze mierzone. Czy to jest priorytet w tym przypadku ?

 

Masz jakiś pomysł ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam -luźny kabel lub fajka na świecy

4 cylinder nie ma kompresji bo zawory są prawie podparte na zimno a jak dostaje temperatury są bardzo podparte.

Moduł podaje dwa sygnały parami na 1-4 oraz na 2-3 i jeżeli padnie któryś kanał nie pracują dwa cylindry.

Panewki nie muszą się docierać bo pomiędzy nimi a czopami wału jest olej, one się tylko muszą tylko ułożyć a taka sytuacja ma miejsce po kilku obrotach wału.

Jedyna sytuacja to dotarcie pierścieni ale tego nie wymieniałeś.

A może po uzyskaniu temperatury pociąga wodę do tego cylindra poprzez mikropęknięcia pomiędzy zaworami a płaszczem wodnym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory były ustawiane juz teraz zapewne przy najblizszej rozbiorce będą sprawdzane. ustawiane były o ile się nie myle na 0.15 - 0.20 mm

co do głowicy to ta jak juz na początku wspomniałem na 100% sprawna. Poprzedni sprzęt jezdził na niej i było wszystko w porządku.

także gaźniki i głowicę odrzucamy ...

I co teraz jeszcze nam pozostaje ... ?

Pozdrawiam

 

teraz tak skojażyłem ze zapewne chodzi Ci o to między głowicą a blokiem....

myślisz że to może być ewentualną przyczyną ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być na uszczelce pod cylindrem ale pisałeś że jak zimny to kręci na maxa na cztery cylindry.

I właśnie podczas takich prób mogła popękać głowica pomiędzy gniazdami zaworów na 4tym cylindrze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co było robone w tym motocyklu było robione z mechanikiem, ma gość swoją renomę i zrobił duużo silników.

Zacznijmy od początku...

Czy jeśli moduł by był walnięty to by ciągle nawalał 4 gar ?

Czy po zamianie cewek dalej by ten sam gar nie pracował przy awarii modułu? chyba nie...

Są nowe panewki więc silnik powinien przejść etap dotarcia prawda?

4 cylinder niedomaga jeśli silnik osiągnie pewną temperaturę trudno mi powiedzieć ile jest to stopni bo nie mam cyfrowego wskaźnika.

W starym silniku maja sie docierać nowe panewki na nowym wale.

Przez szarpanie rozumiem "szarpanie". Wygląda to tak jak by nie spalała dobrze mieszanki, lub się dusiła, powyżej 35oo lub od 4 jak to yamaha zaczyna się ładnie wkręcać na obroty.

 

A wracając do problem to defekt 4 gara odczuwalny jest to dopiero w ruch tj jak silnik jest pod obciążeniem , ale są krótkie momenty że zaskakuje czasem 4 cylinder.

 

Ciśnienie na cylindrach nie było jeszcze mierzone. Czy to jest priorytet w tym przypadku ?

 

Masz jakiś pomysł ?

 

Pozdrawiam

 

 

 

Witam >> Oczywiście że może to być sprawa modułu >> tylko ciężko jest to sprawdzić zwłaszcza ze piszesz jak zimny to jest ok. Najczęstszą przyczyną takich akcji jest tyrystor w tymze module a szlag go moze trafić nawet przy nieumiejętnym sprawdzaniu iskry na świecy. Moduły to nagminny temat w silnikach do łodzi i objawia się podobnie ( jak zimny to pływa i nagle zaczyna przerywać albo przestaje pracować jeden lub więcej garów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być na uszczelce pod cylindrem ale pisałeś że jak zimny to kręci na maxa na cztery cylindry.

I właśnie podczas takich prób mogła popękać głowica pomiędzy gniazdami zaworów na 4tym cylindrze.

 

po remoncie silnik nie był kręcony na maxa ale to inna sprawa bo opcja utraty 4 gara była juz wczesniej ....

czyli musze sprawdzi to o czym mówiłes.

 

Daro 36 z tym modułem to juz sam niewiem...

postaram sie ogarnąc drugi i wykluczyć tą część.

 

dzięki Wam za pomoc

czekam na jeszcze jakieś pomysły, będę na bierząco informował o postępach lub ich braku

POZDRAWIAM

Edytowane przez Tasiorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam >> Oczywiście że może to być sprawa modułu >> tylko ciężko jest to sprawdzić zwłaszcza ze piszesz jak zimny to jest ok. Najczęstszą przyczyną takich akcji jest tyrystor w tymze module a szlag go moze trafić nawet przy nieumiejętnym sprawdzaniu iskry na świecy. Moduły to nagminny temat w silnikach do łodzi i objawia się podobnie ( jak zimny to pływa i nagle zaczyna przerywać albo przestaje pracować jeden lub więcej garów.

Nie pamiętam jak to jest z tymi modułami cyfrowymi, ale Piotr przecież napisał że jeśli było by coś z modułem to nie chodziły by przynajmniej dwa cylindry. To nie są moduły tyrystorowe, moduły tyrystorowe są dla silników jednocylindrowych, nie ma porównania moduł cdi z mapą zapłonu a prosty moduł tyrystorowy. Może w łodziach są tak jakby cztery moduły w jednej kostce czy jakoś tak, bo moduł tyrystorowy jest tylko na jeden cylinder i tam faktycznie możesz mieć tak że jak siądzie jeden tyrystor to nie działa jeden cylinder.

 

A nie można Piotrze na próbę zamienić fajek na tych dwóch cylindrach które chodzą razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po zamianie fajek dalej nie chodzi ten sam cylinder, to chyba najprawdopodobniejsza ta mikroszczelina ale może gdzieś na płaszcu wodnym, jeśli zimny silnik chodzi dobrze to tym bardziej, przecież pod wpływem temperatury ta szczelina się powiększa i dopiero wtedy np. zaczyna zasysać wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

tą szczeline to na 95% eliminujemy bo cieczy chłodzącej nie ubyło ani deka...

Pozostaje zmiana fajek bo może ta z 4 gara być jakaś trefna ...

Idę działać ze sprzętem

PS Czy możemy podejrzewać jeszcze gumowe krućce przy połączeniu głowicy z gaźnikami ?

Pozdrawiam

Edytowane przez Tasiorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

tą szczeline to na 95% eliminujemy bo cieczy chłodzącej nie ubyło ani deka...

Pozostaje zmiana fajek bo może ta z 4 gara być jakaś trefna ...

Idę działać ze sprzętem

PS Czy możemy podejrzewać jeszcze gumowe krućce przy połączeniu głowicy z gaźnikami ?

Pozdrawiam

Wydaje mi się że to może być taka ilość że nie zauważysz że coś ubyło, może jeszcze tak jak pisał Piotr, szczelina przy zaworze. Króciec chyba może być tylko nie dokręcony lub dziurawy, ale to byłoby chyba widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry mechanik i nie zmierzył kompresji? Jeśli tam jest exup to mierzymy cisnienie na zamknietych przepustnicach , potem na całkiem otwartych . Ja nawet zwalam gażniki do tego drugiego pomiaru.Może byc na zimnym silniku. Wiem ze sie mierzy na całkiem otwartych! Tu chodzi o porównanie. Prawdopodobnie na otwartych przepustnicach cisnienie bedzie równe na wszystkich , a na zamknietych trzy gary bedą miały jakąś tam wartość ale sobie równą a czwarty bedzie miał około 30% ciśnienia . Jeśli tak jest to napisz wtedy przejdziemy do drugiej rundy. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc poczyniłem pewne kroki i w akcie desperacji przełożyłem przewody razem z fajkami od gsxfy bo zostały mi po poprzednim sprzęcie i efekt mnie zaskoczył pozytywnie.

Mianowicie moto już po odpaleniu na zimnym silniku pracuje równiutko a synchro jeszcze nie było robione...

NIe ma już żadnych szarpnięć, dobrze idzie z dołu i jest gitara ...

Zrobiłem test 30 minutowy po krętej drodze i nie było żadnych anomalii w pracy silnika...

Jutro tzn dziś postaram się pojeździć nią dłuużej żeby sie upewnić ze już jest wszystko na 100% okej

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za cenne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...