Jump to content

Sposob na zapieczona ośke


Recommended Posts

moj motocykl jest tak genialnie skonstruowany, ze aby odkrecic podnozki (jeden sie ulamal), musze wyjac oś, ktora biegnie przez cala rame. Pomiedzy elementami ramy zamocowana jest mala dzwignia od amortyzatora centralnego i wahacza. Wszystko byloby ok, gdyby nie fakt, ze dzwignia ta jest zdystansowana na osi pewna tuleją, ktora sie zapiekla. Bilem to mlotem 5 kg i ani drgnela... Zadnego zabezpieczenia tam nie ma, patrzylem w kazdy zakamarek. Ośka obraca wokol wlasnej osi razem z ta diabelna tulejka.

 

Szarpalem sie z nia uzywajac klucza typu krab (ten, ktory sie sam zaciska). Nic to nie dalo. Opukiwalem delikmatnie tuleje mlotkiem, tez to nic nie dalo. Psikalem pare razy WD-40. Bez skutku...

Podgrzac tego nie moge, bo zaraz obok dzwigni wahaczowej jest uszczelniacz metalowo-gumowy, ktory ma swoja cene na kawasaki.pl.

 

ktos ma na to jakis sposob? jezeli uzyje ciezszego mlotka to zniszcze oś, a przynajmniej miejsce, w ktorym przechodzi ona w 6-kątny leb wykonczony na srube 19.

 

Jak bede w domu to dorzuce fotki, zeby latwiej zobrazowac to, o co mi chodzi...

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

moj motocykl jest tak genialnie skonstruowany, ze aby odkrecic podnozki (jeden sie ulamal), musze wyjac oś, ktora biegnie przez cala rame. Pomiedzy elementami ramy zamocowana jest mala dzwignia od amortyzatora centralnego i wahacza. Wszystko byloby ok, gdyby nie fakt, ze dzwignia ta jest zdystansowana na osi pewna tuleją, ktora sie zapiekla. Bilem to mlotem 5 kg i ani drgnela... Zadnego zabezpieczenia tam nie ma, patrzylem w kazdy zakamarek. Ośka obraca wokol wlasnej osi razem z ta diabelna tulejka.

 

Szarpalem sie z nia uzywajac klucza typu krab (ten, ktory sie sam zaciska). Nic to nie dalo. Opukiwalem delikmatnie tuleje mlotkiem, tez to nic nie dalo. Psikalem pare razy WD-40. Bez skutku...

Podgrzac tego nie moge, bo zaraz obok dzwigni wahaczowej jest uszczelniacz metalowo-gumowy, ktory ma swoja cene na kawasaki.pl.

 

ktos ma na to jakis sposob? jezeli uzyje ciezszego mlotka to zniszcze oś, a przynajmniej miejsce, w ktorym przechodzi ona w 6-kątny leb wykonczony na srube 19.

 

Jak bede w domu to dorzuce fotki, zeby latwiej zobrazowac to, o co mi chodzi...

 

 

 

Siemasz>>> Obawiam się że tylko cierpliwość w tym co robisz ( psikać WD opukiwać młotkiem i próbować wybić ) robiąc to wszystko z wyczuciem żeby nie zpęczyć /wygiąć lub cogorsza zniszczyć . Najlepiej byłoby to podgrzać ale skoro nie możesz to tylko cierpliwość ci pozostaje . Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

stary znajomy mi podpowiada, zeby to ochlodzic cieklym azotem.. na poczatku sie usmialem, ale teraz zaczynam sie powazniej nad tym zastanawiac...

 

a rozgrzanie np. wrzątkiem cos da? i czy wrzatek nie znieksztalci gumowych uszczelniaczy wahaczowych?

 

 

btw. moze ktos zna jakis lepszy srodek penetrujacy od WD-40 ?

Edited by thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

stary znajomy mi podpowiada, zeby to ochlodzic cieklym azotem.. na poczatku sie usmialem, ale teraz zaczynam sie powazniej nad tym zastanawiac...

 

a rozgrzanie np. wrzątkiem cos da? i czy wrzatek nie znieksztalci gumowych uszczelniaczy wahaczowych?

btw. moze ktos zna jakis lepszy srodek penetrujacy od WD-40 ?

 

 

 

 

Wrzątek jest dobry ale na herbate >> to ze ta tuleja stoi winę ponosi syf z jezdni i korozja i wrzątek nic tu nie pomoże ( trzeba by palnika użyć ) . Azot moze i tak tylko jak zchłodzić ośkę nie mrożąc tulei (wtedy by to miało szansę powodzenia) a chodzi tu o kurczliwosć metalu. Obawiam się że tylko cierpliwe opukiwanie i WD40 moze tu coś pomóc ( jeśli uda się ją choć troszkę ruszyć to już będziesz w domu .

Link to comment
Share on other sites

sila rzeczy gdy tuleja na osce zostanie zamrozona, to sie na niej skurczy, a przy ogrzewaniu do normalnej temp 20C, powinna chyba puscic w kocnu..

z tym ze z dostepem do cieklego azotu musialbym pokombinowac.

 

Ryba - masz gdzies fotke tego sciagacza? powinien on pracowac na wciskanie czy na wyciaganie?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

dobra, zalatwilem sobie ciekly azot.

dziisaj powalcze, zobaczymy czy to cos w ogole pomorze.

wg was lepiej najpierw podgrzac ta oske, np suszarka do wlosow albo nagrzewnica, czy nie bawic sie tylko od razu zmrozic azotem?

 

spamuje i spamuje w tym temacie...

 

ciekly azot na niewiele sie zdal.. ledwo schlodzilo ta tuleje.

znajomy radzil mi, zebym systematycznie opukiwal mlotkiem i psikal WD-40. pukalem tak wczoraj z pol godziny i nic...

 

cholera jasna, zaraz mnie cos trafi po prostu z tym g....nem...

 

jakies pomysly?

 

zauwazylem ze w ramie, w miejscu gdzie przechodzi oska, sa 2 malutkie otworki (2-3mm srednicy). merdalem tam malutkim kluczem imbusowym i nie wyczulem tam zadnej srubki, podkladki, zabezpieczenia itp.. Po co w takim razie te 2 otworki?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

Guest marcpol

dobra, zalatwilem sobie ciekly azot.

dziisaj powalcze, zobaczymy czy to cos w ogole pomorze.

wg was lepiej najpierw podgrzac ta oske, np suszarka do wlosow albo nagrzewnica, czy nie bawic sie tylko od razu zmrozic azotem?

 

spamuje i spamuje w tym temacie...

 

ciekly azot na niewiele sie zdal.. ledwo schlodzilo ta tuleje.

znajomy radzil mi, zebym systematycznie opukiwal mlotkiem i psikal WD-40. pukalem tak wczoraj z pol godziny i nic...

 

cholera jasna, zaraz mnie cos trafi po prostu z tym g....nem...

 

jakies pomysly?

 

zauwazylem ze w ramie, w miejscu gdzie przechodzi oska, sa 2 malutkie otworki (2-3mm srednicy). merdalem tam malutkim kluczem imbusowym i nie wyczulem tam zadnej srubki, podkladki, zabezpieczenia itp.. Po co w takim razie te 2 otworki?

 

Uszczelniacz bez problemu dokupisz w sklepie z simmeringami itd. Jeśli oś jest teraz w takim stanie to znaczy, że i tak puścił, więc podgrzewaj. Kilka dni temu z kolegą wymienialiśmy zwrotnice w lublinie, do wybicia sworznia używaliśmy nawet 10 kg młotka, żadne WD 40 nie pomagało, więc zaczęliśmy podgrzewać palnikiem benzynowym i po kilkudziesięciu minutach z ogromnym trudem udało się go wybić. Te otworki to może na smarowniczki? Pozdrawiam

Edited by marcpol
Link to comment
Share on other sites

sila rzeczy gdy tuleja na osce zostanie zamrozona, to sie na niej skurczy, a przy ogrzewaniu do normalnej temp 20C, powinna chyba puscic w kocnu..

z tym ze z dostepem do cieklego azotu musialbym pokombinowac.

 

Ryba - masz gdzies fotke tego sciagacza? powinien on pracowac na wciskanie czy na wyciaganie?

 

 

 

On dzialal na wyciaganie, wyciagalem oske z wahacza w etz 250, poprostu tragedia byla tak siedziala ze szok, ale ile tam rdzy bylo to tylko ja wiem, jak uderzalem mlotkiem w ta oske to potrafilo mi rame skrzywic :smile: Fotki nie mam

Edited by rybson13
Link to comment
Share on other sites

Uszczelniacz bez problemu dokupisz w sklepie z simmeringami itd. Jeśli oś jest teraz w takim stanie to znaczy, że i tak puścił, więc podgrzewaj. Kilka dni temu z kolegą wymienialiśmy zwrotnice w lublinie, do wybicia sworznia używaliśmy nawet 10 kg młotka, żadne WD 40 nie pomagało, więc zaczęliśmy podgrzewać palnikiem benzynowym i po kilkudziesięciu minutach z ogromnym trudem udało się go wybić. Te otworki to może na smarowniczki? Pozdrawiam

 

nie rob ze mnie takiego kozła... jakby to byly zwykle simmeringi to oczywiscie ze kupilbym mowe. rozbierales kiedys w ogole zawieszenie? widziales te uszczelki zabezpieczajace lozyska? no wlasnie, tak tez myslalem...

koszt jednego takiego gowna to ok 100 zl, wiec nie zgrywaj mądrego.

 

zreszta.. z tego co mi wiadomo, to elementow aluminiowych sie nie podgrzewa... a zaraz przy tulei jest aluminiowa dzwignia wahacza

 

 

 

Qpa: jak bede w domu to wrzuce fotki. a moto i tak odstawilem na serwis, niech sie oni z tym szarpia, mi sie juz nie chce :D

Edited by thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

Guest marcpol

nie rob ze mnie takiego kozła... jakby to byly zwykle simmeringi to oczywiscie ze kupilbym mowe.

 

Nie napisałem, że są to zwykłe simmeringi. Jeśli uszczelniacze puściły – ośka skorodowała, została zapieczona - musisz kupić nowe.

 

rozbierales kiedys w ogole zawieszenie? widziales te uszczelki zabezpieczajace lozyska? no wlasnie, tak tez myslalem...

koszt jednego takiego gowna to ok 100 zl, wiec nie zgrywaj mądrego.

 

Tak, rozbierałem. Nawet kilka razy udało mi się złożyć :notworthy: Nie wiem, jakie uszczelniacze są w KLR, ale w przypadkach, z którymi się spotkałem były to simmeringi (to bardzo szerokie pojęcie) oraz oringi. Problemem był tylko ich nietypowy rozmiar. Koszt do 10 zł za sztukę. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

marcpol - wiesz od czego sa te uszczelniacze? od tego zeby lozyska chronic przed brudem.

a wiesz co sie zapielko? tulejka na osce, ktora nie jest oslonieta zadnymi uszczelniaczami, a po prostu w jej bliskim sasiedztwie sa te uszczelniacze od lozysk. dlatego nie mozna tego podgrzac. sama tulejka nie jest w zaden sposob chroniona zadnymi gumymi bzdetami

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...