Tomy M. Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) Zacznijmy nowy temat o dorobieniu oświetlenia do cross'a.Zastanawiam się czy mógłbym "ukraść" trochę prądu którym zasilany jestmoduł zapłonowy. Chciałbym ukraść go na tyle aby doładowywać w niewielkimstopni mały akumulatorek zasilający 38 x 2 diody LED które byłby zamontowane w przedniej owiewce. To oświetlenie służyłoby tylko za awaryjne ... taka dojazdówka do domugdy mnie zmrok w lesie złapie. Testowałem jazdę z latarką 100 LEDi bez problemu można było jechać przy takim oświetleniu nawet w trudnymterenie. (oczywiście powoli bez szaleństw) Myślę że wystarczyłoby 76 diód LEDczyli dwa "halogeny" 38'mio diodowe dostępne na Allegro. Moduł a mojej RM125 jest zasilany napięciem ok. 30 Volt, zastosowałbymjakąś elektroniczną przetwornicę napięcia 30 V ->12 V z ogranicznikiem prądu.Czy cewki w motocyklu to wytrzymają ? Co wy na to ? Jakieś doświadczenia ktoś ma ? Edytowane 14 Lipca 2007 przez Tomy M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Jezeli jestes pewien ze twój moduł dostaje 30V (zapewne zmiennych) to możesz kupic sobie diody i policzyć jak je połaczyć.to by wyglądało tak że dla 30V i 100 ledów masz: 10 gałęzi połaczonych ze sobą równolegle po 10 diod w każdej połączonych szeregowo bez rezystora wtedy same się ograniczą. Białe ledy możesz obciązyc nawet do 50mA żeby dawały ostro (dla bezpieczeństwa proponuje nie przekraczać 40mA natomiast ogólnie przyjętym jest że dioda ma mieć ograniczenie prądowe do 20mA) można też zrobić równoległe gałęzie po 10 diod ograniczanych rezystorem 68om na kazda gałąź. ale rezystor musi być duży znaczy się dużej mocy żeby się nie sfajczył bo dla 10 diod prąd pobierany wyniesie 400mA a to juz niechybnie prowadzi do 12W mocy wydzielanej na rezystorze przy 30v...siccc!!! sporo :](68om ogranicza prąd diody do ~40mA przy 30V zasilania) poza tym możesz poczytać sobie na http://www.dzikie.net/index.php?art=diody-faq o łączeniu ledów fajna i przydatna stronka a swoją drogą dzisiaj założyłem sobie nową lampkę na tył :banghead: jest schowana pod siedzeniem więc widac ją jak się jedzie z tyłu ale nigdzie jej nie urwę jak o coś zahaczę :flesje: 14 diod czerwonych :biggrin: Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Zacznijmy nowy temat o dorobieniu oświetlenia do cross'a.Zastanawiam się czy mógłbym "ukraść" trochę prądu którym zasilany jestmoduł zapłonowy. Chciałbym ukraść go na tyle aby doładowywać w niewielkimstopni mały akumulatorek zasilający 38 x 2 diody LED które byłby zamontowane w przedniej owiewce. To oświetlenie służyłoby tylko za awaryjne ... taka dojazdówka do domugdy mnie zmrok w lesie złapie. Testowałem jazdę z latarką 100 LEDi bez problemu można było jechać przy takim oświetleniu nawet w trudnymterenie. (oczywiście powoli bez szaleństw) Myślę że wystarczyłoby 76 diód LEDczyli dwa "halogeny" 38'mio diodowe dostępne na Allegro. Moduł a mojej RM125 jest zasilany napięciem ok. 30 Volt, zastosowałbymjakąś elektroniczną przetwornicę napięcia 30 V ->12 V z ogranicznikiem prądu.Czy cewki w motocyklu to wytrzymają ? Co wy na to ? Jakieś doświadczenia ktoś ma ? Zapomnij o tym, znacznie osłabisz iskrę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 (edytowane) Nie ma szans na takie coś, to jest zupełnie inny prąd niż do oświetlenia, małe natężenie, wysokie napięcie, nawet jeśli natężenia by starczyło na diody i na iskrę to zależnie od rodzaju modułu zapłonowego zmieniło by to charakterystykę zapłonu. Myślę że możesz kupić cewki prądowe i regulator napięcia do wersji enduro i spróbować to założyć. Edytowane 15 Lipca 2007 przez nabokow Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezar Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Albo wozić latarkę taką jak mówiłeś, power tape i bez kombinowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 zmontuj sobie to, a akumulatorek będziesz sobie doładowywał po każdej jeździe z włączonymi światłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Światła ok., ale aku w crossie to się chyba mija z celem. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Jaki tam aku ledwie 2 mocne paluszki 3 AH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Aha, nie zajarzyłem, przez to że użyłeś liczby pojedynczej myślałem że to zdrobnienie. Z takich sposobów najlepsza jest dobra latarka rowerowa, zaczep montuje się na kierownicy i w razie potrzeby zakłada się latarkę. Sam to stosowałem, na dojechanie styka. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Kupno stojana z cewkami enduro przekracza chyba moje możliwości psychiczne (latanie i proszenie po serwisach i przedstawicielach)Zasilanie ukradzione z modułu też chyba jednak kiszka.Pozostaje mi zamontować aukumulator, oczywiście malutki, myślę o dwóch akumulatorach R20, powinno wystarczać na 2-3 godziny ale policzę to jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 kup taki: http://moto.allegro.pl/item215845665_akumu..._motocykla.html jest malutki, mało waży a i starczy w takiej lampce na długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 http://www.allegro.pl/item215874826_lampa_...iej_kellys.html bratu w tamtym roku kupiłem takąświeci naprawdę rewelacyjnie, 2 takie by się spisały w motocyklu , zwłaszcza że nocą szybko się nie jeździ Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Myślę o zamontowaniu raczej czegoś takiego :http://www.allegro.pl/item217196265_latark...wyprzedaz_.html To 1 W dioda Luxeon, można je kupić oddzielnie jednak w tej latarce jest już gotowa elektronika.Wywalę obudowę i wmontuję do owiewki (takiej na dwa halogeny). Do tego akumulator żelowytaki jak kolega wyżej podał i myślę że kilkanaście godzin bez problemu poświeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.