Skocz do zawartości

Oświetlenie w crossie


Tomy M.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy nowy temat o dorobieniu oświetlenia do cross'a.

Zastanawiam się czy mógłbym "ukraść" trochę prądu którym zasilany jest

moduł zapłonowy. Chciałbym ukraść go na tyle aby doładowywać w niewielkim

stopni mały akumulatorek zasilający 38 x 2 diody LED które byłby zamontowane

w przedniej owiewce.

To oświetlenie służyłoby tylko za awaryjne ... taka dojazdówka do domu

gdy mnie zmrok w lesie złapie. Testowałem jazdę z latarką 100 LED

i bez problemu można było jechać przy takim oświetleniu nawet w trudnym

terenie. (oczywiście powoli bez szaleństw) Myślę że wystarczyłoby 76 diód LED

czyli dwa "halogeny" 38'mio diodowe dostępne na Allegro.

Moduł a mojej RM125 jest zasilany napięciem ok. 30 Volt, zastosowałbym

jakąś elektroniczną przetwornicę napięcia 30 V ->12 V z ogranicznikiem prądu.

Czy cewki w motocyklu to wytrzymają ?

 

Co wy na to ? Jakieś doświadczenia ktoś ma ?

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jestes pewien ze twój moduł dostaje 30V (zapewne zmiennych) to możesz kupic sobie diody i policzyć jak je połaczyć.to by wyglądało tak że dla 30V i 100 ledów masz:

 

10 gałęzi połaczonych ze sobą równolegle po 10 diod w każdej połączonych szeregowo bez rezystora wtedy same się ograniczą. Białe ledy możesz obciązyc nawet do 50mA żeby dawały ostro (dla bezpieczeństwa proponuje nie przekraczać 40mA natomiast ogólnie przyjętym jest że dioda ma mieć ograniczenie prądowe do 20mA)

 

można też zrobić równoległe gałęzie po 10 diod ograniczanych rezystorem 68om na kazda gałąź. ale rezystor musi być duży znaczy się dużej mocy żeby się nie sfajczył bo dla 10 diod prąd pobierany wyniesie 400mA a to juz niechybnie prowadzi do 12W mocy wydzielanej na rezystorze przy 30v...siccc!!! sporo :](68om ogranicza prąd diody do ~40mA przy 30V zasilania)

 

poza tym możesz poczytać sobie na http://www.dzikie.net/index.php?art=diody-faq o łączeniu ledów fajna i przydatna stronka

 

 

a swoją drogą dzisiaj założyłem sobie nową lampkę na tył :banghead: jest schowana pod siedzeniem więc widac ją jak się jedzie z tyłu ale nigdzie jej nie urwę jak o coś zahaczę :flesje: 14 diod czerwonych :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy nowy temat o dorobieniu oświetlenia do cross'a.

Zastanawiam się czy mógłbym "ukraść" trochę prądu którym zasilany jest

moduł zapłonowy. Chciałbym ukraść go na tyle aby doładowywać w niewielkim

stopni mały akumulatorek zasilający 38 x 2 diody LED które byłby zamontowane

w przedniej owiewce.

To oświetlenie służyłoby tylko za awaryjne ... taka dojazdówka do domu

gdy mnie zmrok w lesie złapie. Testowałem jazdę z latarką 100 LED

i bez problemu można było jechać przy takim oświetleniu nawet w trudnym

terenie. (oczywiście powoli bez szaleństw) Myślę że wystarczyłoby 76 diód LED

czyli dwa "halogeny" 38'mio diodowe dostępne na Allegro.

Moduł a mojej RM125 jest zasilany napięciem ok. 30 Volt, zastosowałbym

jakąś elektroniczną przetwornicę napięcia 30 V ->12 V z ogranicznikiem prądu.

Czy cewki w motocyklu to wytrzymają ?

 

Co wy na to ? Jakieś doświadczenia ktoś ma ?

 

 

Zapomnij o tym, znacznie osłabisz iskrę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans na takie coś, to jest zupełnie inny prąd niż do oświetlenia, małe natężenie, wysokie napięcie, nawet jeśli natężenia by starczyło na diody i na iskrę to zależnie od rodzaju modułu zapłonowego zmieniło by to charakterystykę zapłonu. Myślę że możesz kupić cewki prądowe i regulator napięcia do wersji enduro i spróbować to założyć.

Edytowane przez nabokow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, nie zajarzyłem, przez to że użyłeś liczby pojedynczej myślałem że to zdrobnienie. Z takich sposobów najlepsza jest dobra latarka rowerowa, zaczep montuje się na kierownicy i w razie potrzeby zakłada się latarkę. Sam to stosowałem, na dojechanie styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno stojana z cewkami enduro przekracza chyba moje możliwości psychiczne (latanie i proszenie po serwisach i przedstawicielach)

Zasilanie ukradzione z modułu też chyba jednak kiszka.

Pozostaje mi zamontować aukumulator, oczywiście malutki, myślę o dwóch akumulatorach R20, powinno wystarczać na 2-3 godziny ale policzę to jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item215874826_lampa_...iej_kellys.html

 

bratu w tamtym roku kupiłem taką

świeci naprawdę rewelacyjnie, 2 takie by się spisały w motocyklu , zwłaszcza że nocą szybko się nie jeździ

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o zamontowaniu raczej czegoś takiego :

http://www.allegro.pl/item217196265_latark...wyprzedaz_.html

 

To 1 W dioda Luxeon, można je kupić oddzielnie jednak w tej latarce jest już gotowa elektronika.

Wywalę obudowę i wmontuję do owiewki (takiej na dwa halogeny). Do tego akumulator żelowy

taki jak kolega wyżej podał i myślę że kilkanaście godzin bez problemu poświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...