Skocz do zawartości

Świece NGK - badziew???


Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm

W związku, że po kupnie motocykla(kupiony w nieczech) chciałem powymieniać podstawowe rzeczy, wiec oprócz płynów i filtrów wymieniłem także świece. Świece kupiłem w sklepie gdzie kupuje od lat częsci do motocykli i nigdy nie miałem z niczym problemu.

 

Z motocykla wykręciłem dokładnie ten sam model swiec(NGK CR9E) które kupiełm w sklepie. Wykręcone świece były w dobrym stanie, ale skoro już kupiłe nowe... :)

Po założeniu nowych świec, motocykl jak zwykle odpalił bez problemu, ale podczas jazdy okazało się, ze jest jakis słabszy i taki nie swój. Najbardziej to czuć przy niskich obrotach(do 4 tyś) - dostał jakiegoś wyczuwalnego dołka w mocy... ale pali idelanie, nie parska, nie dymi i nie ma mowy o przerywaniu...

 

Jeździłem na nich 2 dni, ale cały czas czułem, ze to nie ten motocykl...

Dzisiaj wkreciłem stare swiece i motocykl tak jakby dostał nowego życia :icon_exclaim:

 

Więc co jest grane :wink: Czyżby do Polski trafiał jakiś wybrakowany towar :flesje:

Przerzucic sie na Denso czy kupowac NGK za garnicą(w niemczech) :D

Doczytałem sie na forum że NGK spadło na psy... Prawda to :D

 

Ps. Przerwy oczywiście posprawdzane szlinomierzem(tak jak w instrukcji 0,7-0,8mm). Zdemontowane świece miały dokładnie tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o świece NGK,powmontowaniu ich do moto trzeba dobrze zagrzać silnik,najlepiej przejechać z 10 15 km.Jezeli np wkręcisz świece odpalisz moto i po minucie zgasisz to praktycznie świece do wypie......a.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Jeżeli chodzi o świece NGK,powmontowaniu ich do moto trzeba dobrze zagrzać silnik,najlepiej przejechać z 10 15 km.Jezeli np wkręcisz świece odpalisz moto i po minucie zgasisz to praktycznie świece do wypie......a.Pzdr

 

Dokładnie. W ogóle świecom nie służy takie tam odpalanie i gaszenie silnika... Trzeba je zagrzać dobrze.

Co do NGK - dużo ich zakładamy, z obserwacji wynika, że psują się jak każde inne. Natomiast częściej zdarza się, że praktycznie od nowości są do wyrzucenia, takie jakby błędy fabryczne.

pzdr

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obchodziłem się z moimi NGK jak z jajkiem a i tak szybko padły.

 

NGK to ruletka- produkowane są przez "tanią siłę roboczą" w wielu miejscach na świecie, w celu obniżenia kosztów produkcji, a do Polski trafiają te z nie najlepszych fabryk.

 

Zmieniłem świece na Denso. Produkcja od A do Z w Japonii (a przynajmniej ja nie spotkałem się z innymi) i jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zalałeś i dlatego zrobiło się przebicie miałem podobnie z iskrą.

 

POZDRO

 

 

Może i tak.

 

NGK są bardzo wrażliwe na zalania.

 

Ja poztanę jednak przy zdaniu, że bardzo duże znaczenie w przypadku tych świec ma fabryka z której pochodza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o rozgrzewaniu świec, mimo iż jeżdze motocyklami praktycznie od urodzenia :)

 

Nigdy nie miałem takiej sytuacji... Po odpaleniu na nowych swiecach silnik chodził z 4-5 minut, a że Busa bardzo szybko osiąga własciwą temperature, więc chyba ich nie uszkodziłem...

 

Ale skoro silnik pracuje równo i pali na wszystkie gary, nie dymi, nie parska to chyba swiece są dobre... Bo z tego co piszecie jak się świece załatwi bez rogrzewania to wtedy poprostu nie daje iskry, albo gdzieś na boki przesakkuje...

 

U mnie tylko na nowych świecach jest jakiś słabszy przy niskich obrotach - dostał dołka...

 

I to mnie zastanawia... Chyba na następny sezon pojawią sie Denso...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Bandit zjadł dwa komplety NGK, aż wymieniłem na Denso, które ani razu mnie nie zawiodły.. W tl1000r postanowiłem obalić mit o NGK i kupiłem japońskie, które jednak zmieniłem po tygodniu bo motocykl pracował jakoś dziwnie.. W hornecie mam NGK i narazie działają idealnie więc ich nie zmieniam. Ja słyszałem, że tylko NGK z Włoch są do dupy ale moje nie były włoskie a padały..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam denso od 2 lat , moge gasic i odpalac moto do konca akumulatora i nic im sie nie dzieje.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...