MłodyWilk22 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 WiatmW związku, że po kupnie motocykla(kupiony w nieczech) chciałem powymieniać podstawowe rzeczy, wiec oprócz płynów i filtrów wymieniłem także świece. Świece kupiłem w sklepie gdzie kupuje od lat częsci do motocykli i nigdy nie miałem z niczym problemu. Z motocykla wykręciłem dokładnie ten sam model swiec(NGK CR9E) które kupiełm w sklepie. Wykręcone świece były w dobrym stanie, ale skoro już kupiłe nowe... :)Po założeniu nowych świec, motocykl jak zwykle odpalił bez problemu, ale podczas jazdy okazało się, ze jest jakis słabszy i taki nie swój. Najbardziej to czuć przy niskich obrotach(do 4 tyś) - dostał jakiegoś wyczuwalnego dołka w mocy... ale pali idelanie, nie parska, nie dymi i nie ma mowy o przerywaniu... Jeździłem na nich 2 dni, ale cały czas czułem, ze to nie ten motocykl...Dzisiaj wkreciłem stare swiece i motocykl tak jakby dostał nowego życia :icon_exclaim: Więc co jest grane :wink: Czyżby do Polski trafiał jakiś wybrakowany towar :flesje: Przerzucic sie na Denso czy kupowac NGK za garnicą(w niemczech) :D Doczytałem sie na forum że NGK spadło na psy... Prawda to :D Ps. Przerwy oczywiście posprawdzane szlinomierzem(tak jak w instrukcji 0,7-0,8mm). Zdemontowane świece miały dokładnie tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Ja tez kupiłem swiece NGK i po 3 dniach dostała przebicia;/ ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Jeżeli chodzi o świece NGK,powmontowaniu ich do moto trzeba dobrze zagrzać silnik,najlepiej przejechać z 10 15 km.Jezeli np wkręcisz świece odpalisz moto i po minucie zgasisz to praktycznie świece do wypie......a.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strugal Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Własnie tak załatwiłem 2 nowe ngk :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 NGK irydowe są całkiem dobre i mają dłuższą żywotność. Kosztują ok. 50 zł / szt - ale są tego warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Lipca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Jeżeli chodzi o świece NGK,powmontowaniu ich do moto trzeba dobrze zagrzać silnik,najlepiej przejechać z 10 15 km.Jezeli np wkręcisz świece odpalisz moto i po minucie zgasisz to praktycznie świece do wypie......a.Pzdr Dokładnie. W ogóle świecom nie służy takie tam odpalanie i gaszenie silnika... Trzeba je zagrzać dobrze. Co do NGK - dużo ich zakładamy, z obserwacji wynika, że psują się jak każde inne. Natomiast częściej zdarza się, że praktycznie od nowości są do wyrzucenia, takie jakby błędy fabryczne. pzdrpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Ja obchodziłem się z moimi NGK jak z jajkiem a i tak szybko padły. NGK to ruletka- produkowane są przez "tanią siłę roboczą" w wielu miejscach na świecie, w celu obniżenia kosztów produkcji, a do Polski trafiają te z nie najlepszych fabryk. Zmieniłem świece na Denso. Produkcja od A do Z w Japonii (a przynajmniej ja nie spotkałem się z innymi) i jest dobrze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Ja tez kupiłem swiece NGK i po 3 dniach dostała przebicia;/ ...Prawdopodobnie zalałeś i dlatego zrobiło się przebicie miałem podobnie z iskrą. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Prawdopodobnie zalałeś i dlatego zrobiło się przebicie miałem podobnie z iskrą. POZDRO Może i tak. NGK są bardzo wrażliwe na zalania. Ja poztanę jednak przy zdaniu, że bardzo duże znaczenie w przypadku tych świec ma fabryka z której pochodza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o rozgrzewaniu świec, mimo iż jeżdze motocyklami praktycznie od urodzenia :) Nigdy nie miałem takiej sytuacji... Po odpaleniu na nowych swiecach silnik chodził z 4-5 minut, a że Busa bardzo szybko osiąga własciwą temperature, więc chyba ich nie uszkodziłem... Ale skoro silnik pracuje równo i pali na wszystkie gary, nie dymi, nie parska to chyba swiece są dobre... Bo z tego co piszecie jak się świece załatwi bez rogrzewania to wtedy poprostu nie daje iskry, albo gdzieś na boki przesakkuje... U mnie tylko na nowych świecach jest jakiś słabszy przy niskich obrotach - dostał dołka... I to mnie zastanawia... Chyba na następny sezon pojawią sie Denso... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 NGK są bardzo wrażliwe na zalania. Ja poztanę jednak przy zdaniu, że bardzo duże znaczenie w przypadku tych świec ma fabryka z której pochodza.Wszystkie świece są wrażliwe na wilgoć. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Wszystkie świece są wrażliwe na wilgoć. POZDRO Jedne mniej, drugie bardziej... NGK należą do tych drugich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 ja tam nigdy nie zapalam i gasze odrazu bo wiem ze tak mozna zalatwic swiece, silnik musi byc rozgrzany co by ewentualne paliwo odparowalo i nic mi sie nie psuje a mam ngk swieczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Moj Bandit zjadł dwa komplety NGK, aż wymieniłem na Denso, które ani razu mnie nie zawiodły.. W tl1000r postanowiłem obalić mit o NGK i kupiłem japońskie, które jednak zmieniłem po tygodniu bo motocykl pracował jakoś dziwnie.. W hornecie mam NGK i narazie działają idealnie więc ich nie zmieniam. Ja słyszałem, że tylko NGK z Włoch są do dupy ale moje nie były włoskie a padały.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 ja mam denso od 2 lat , moge gasic i odpalac moto do konca akumulatora i nic im sie nie dzieje. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.