Witas Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Witam,niedawno udalo mi sie kupic gazniki mechaniczne z pompka wtryskujaca paliwo.Gazniki lezaly pare lat w szafie u poprzedniego wlasciciela, ktory uzywal ich w torowym GSX-R 750, w efekcie byly nieco zabrudzone i mialy sporo syfu po starym paliwie, ale znajomy mechanik (Asmodan z forum ;) ) rozebral i wyczyscil je dokladnie specyfikiem do czyszczenia gaznikow.Nastepnie wlozylismy je do mojego Bandita, generalnie nie bylo z tym problemow, standardowe krocce z obu stron maja odpowiednie wymiary. Iglice sa ustawione na drugi rowek od maksymalnego podniesienia, dysze wolnych i srednich obrotow wykrecone na 1 i 3/4 obrotu (mam tez zalozony filtr powietrza K&N oraz tlumik przelotowy). No i teraz pojawil sie problem, poniewaz okazalo sie, ze jeden cylinder (zewnetrzny z lewej strony) nie pracuje :( Da sie to uslyszec a takze kolanko jest wyraznie chlodniejsze od 3 pozostalych. Cylinder dolacza sie troche do pracy tylko przez krotki okres gdy pompka wtryskuje do niego paliwo, pozatym nie pracuje, nawet na ssaniu. Dzisiaj wyjalem te gazniki i sprawdzilem jeszcze raz czy wszystkie dysze sa drozne, no i wyglada na to, ze sa. Macie moze jakies sygestie, dlaczego akurat jeden cylinder nie pracuje? Aha gdy spowrotem zalozylem stare gazniki to pracuja wszystkie 4 cylindry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 A jak wygląda świeca tego cylindra? Jest sucha czy mokra? Moim zdaniem, dostaje za mało paliwa. Kiedy odkręcasz gaz, włącza się pompka i daje wiecej paliwa, wtedy jak piszesz - zaczyna chodzić na ten cylinder. Podnieś iglicę rozpylacza o jedno wycięcie do góry lub podnieś poziom paliwa w komorze pływakowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Podaj typ tych gaźników. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Swieca tego cylindra jest sucha, ale dlaczego ten jeden cylinder tylko nie pali? Iglica jest we wszystkich tak samo podniesiona, wiec jesli to by bylo zle ustawione to wszystkie by nie palily chyba? @Piotr jest to starsza wersja smoothbore Mikuni RS 36wiecej o nich jest napisane tutaj:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=...ndpost&p=924734 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 nadal gaźnik przytkany lub nieszczelność na kolektorze dolotowym i poprzez to brak odpowiedniego podciśnienia w kanale ssącym tego cylindra. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Oczywiscie jakas banalna sprawa, sprawdzaliscie carb cleanerem w sprayu, czy przechodnie sa kanaly wolnych i przejscia, czyli czy sprey pokazuje sie w dwoch malutkich otworkach w gardzieli gaznika gdy prysnie sie przez dysze wolnych z wlozona sruba regulacyjna wolnych ?Czy plywak nie tonie ?Czy zaworek plywakowy nie blokuje przeplywu benzyny do komory plywakowej ? Ten zaworek ma w gaznikach Mikuni swoj wlasny micro filtr wbudowany w obudowe - jak to jest zapchane to paliwo do komory nie wplynie. to samo jak sam zaworek jest pokryty osadem i blokuje sie jego swobodne opadanie.Jezeli ktorakolwiek z moich podpowiedzi jest pomocna to zamawiam sobie dokladne sprawozdanie jak Bandit chodzi na tych gaznikach w porownaniu z normalnymi podcisnieniowymi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Adam a kto z amatorów używa carb cleanera przecież to droższe niż zgrzewka piwa.Bandit na takich gaźniorach chodzi jak wściekły a paliwo połyka jak dwa B12.Tak sobie myślę że właściciel po kilku jazdach wróci do oryginału. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 (edytowane) nadal gaźnik przytkany lub nieszczelność na kolektorze dolotowym i poprzez to brak odpowiedniego podciśnienia w kanale ssącym tego cylindra.nieszczelnosc na kolektorze dolotowym wydaje mi sie malo prawdo podobna, poniewarz wchodzil bardzo ciasno, ale sprawdze to jeszcze jesli pozostale zeczy nie poskutkuja Oczywiscie jakas banalna sprawa, sprawdzaliscie carb cleanerem w sprayu, czy przechodnie sa kanaly wolnych i przejscia, czyli czy sprey pokazuje sie w dwoch malutkich otworkach w gardzieli gaznika gdy prysnie sie przez dysze wolnych z wlozona sruba regulacyjna wolnych ?Tak sprawdzalem, mam carb cleanera w sprayu (pomimo ze jest drozszy niz czteropak piwa :biggrin: ) i oba kanaly sa drozne. Czy plywak nie tonie ?Czy zaworek plywakowy nie blokuje przeplywu benzyny do komory plywakowej ? Ten zaworek ma w gaznikach Mikuni swoj wlasny micro filtr wbudowany w obudowe - jak to jest zapchane to paliwo do komory nie wplynie. to samo jak sam zaworek jest pokryty osadem i blokuje sie jego swobodne opadanie.Jezeli ktorakolwiek z moich podpowiedzi jest pomocna to zamawiam sobie dokladne sprawozdanie jak Bandit chodzi na tych gaznikach w porownaniu z normalnymi podcisnieniowymi. Adam M. nie wiem czy plywak tonie, musze to jeszcze sprawdzic, wyjmowalismy ten mikrofiltr paliwa, ale sprawdze go jeszcze raz bo moze sie przytkal. Mysle ze teraz dobrym pomyslem bedzie sprawdzic czy jest paliwo w komorze i jesli jest to czy doplywa tam wystarczajaco szybko. Narazie udalo mi sie zrobic na tych gaznikach tylko okolo 20 km i to gdy dzialaly jedynie 3 cylindry wiec trudno jest cos sensownego powiedziec, ale mam wrazenie ze jesli uda sie je dobrze ustawic to maja spory potencjal :)Boje sie tylko zeby Piotr nie mial racji z tym spalaniem, bo wtedy chyba lepiej bedzie sprzedac te gazniki i dolozyc ta kase i kupic B12 :) Ale jeszcze sie nie poddaje :biggrin: Ps. Mam jeszcze pytanie czy wiedzie moze jaki powinien byc poziom paliwa w tych gaznikach? Bo Asmodan mowi ze nigdzie tego nie mogl znalesc i zostalo ustawione tak jak bylo, a to wcale nie oznacza ze jest dobrze... Edytowane 10 Lipca 2007 przez Witas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Krótki test:odpal sprzęta bez obudowy filtra i na wolnych pryśnij do niepracującego cylindra trochę samostartu powinien się odezwać a jak nie to świeca lub fajka lub kabel wn. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Piotrek, chodzil przeciez na starych gaznikach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Teraz chodzi na starych gaznikach i jest wszystko ok, zalozylem stare bo potrzebuje transport :D Dzisiaj zobacze czy paliwo doplywa do komory i jesli tak to czy doplywa odpowiednio szybko. Wydaje mi sie ze to moze byc powodem, zwlaszcza ze Asmodan powiedzial mi ze nie mogl wyciagnac plywaka z tego wlasnie gaznika wiec tak naprawde nie wiadomo jak wyglada zaworek i ten mikro filtr. Dam znac co udalo mi sie zrobic :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 WitamWitas pisze dobrze ze nie moglem wyjac tego jednego plywaka bo tak ciasno siedzi na w mocowaniu ze boje sie ze przy wyciaganiu bolca moze sie ulamac mocowanie. Co do droznosci dysz i kanalow to tak, same dysze lezaly w carb cleanerze przez 2 tyg wiec chyba sie wyczyscily, gaznik czyscilem kilkakrotnie (kanaliki) tym sprayem i psikalo wszedzie gdzie mialo psikac, dobry pomysl dal Adam M. z tym zeby wkrecic srube od reg. skladu i psiknac (czlowiek sie cale zycie uczy). Mam nadzieje ze dojdziemy do ladu z nimi w weekend (jezeli czas pozwoli), i witas zda relacje (ja nie mam neta aktualnie). Mam tez takie pytanko co do dysz glownych, bo aktualnie sa wszystkie 4 97,5 a oryginalnie B6 ma 2 100 i 2 98,5 a skoro jest caly uklad wydechowy inny (angielski ART, koncowka i kolektory) + filtr K&N to sama reg. wysokascia iglicy moze nie starczyc wiec czy przy kupnie nowych o ile skoczyc w gore (dostepne 100, 102,5, 105, 107,5, 110 i 115)??Pozdrawiam PS Co do spalania to ja jestem po przesiadce w KLXie z gaznika CVK na mikuni TM40 i spalanie spadlo z 6,5L na 5,5L (w trasie) wiec nie koniecznie B6 musi palic tyle co B12 :buttrock: Co do dynamiki po przesiadce to zupelnie inny motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANGLIK Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Witam !! Szukam właśnie gaźników podciśnieniowych smoothbore Mikuni lub keihin, jak byś się z nimi rozmyślił to chętnie sam spróbuje je wskrzesić... Sam mam silnik B12 wałki GSXR 1100, ciśnienie zwiększone itp... i coś brakuje, jednak wiem że do Bandytów najodpowiedniejszym będą 38 RS mikuni, wszystko zależy od tego na jakich obrotach mocy ci zależy...Niestety nie mam doświadczenia z smoothbore, a szkoda... Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Z dyszami glownymi trzeba dojsc doswiadczalnie, tzn probowac na obecnych dyszach jazdy na maxa i robic odczyt ze swiec, oczywiscie na nizszych biegach np 2. Jak jest za ubogo to zwiekszyc rozmiar, jak swieca wyglada normalnie to jest OK. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Ale dlaczego srodkowe cylindry maja mniejsze dysze? czy jest to zwiazane z tym ze bardziej sie grzeja podczas jazdy?No i czy w takim razie w wypadku nowych gaznikow tez trzeba bedzie tak zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.