Budzik-WGR Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Skoro leje taki do MZtki i dobrze mu chodzi no to czemu ty nie mozesz nalac takiego samego?? MY do MZtek polecamy ci Hipol i na tym chyba tą rozmowe zakonczymy. Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 chyba tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 chyba tak... chyba? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 napewno :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 pieprzycie koledzy;] do Mz fabryka poleca olej silnikowy! i taki nalezy lać 10W40 zaden hipol;] Przecież na tym sprzegło źle chodzi silnik sie jakos dziwacznie przegrzewa a olej jest po 3tys do wymiany bo pływaja w nim opiłki;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 pieprzycie koledzy;] do Mz fabryka poleca olej silnikowy! i taki nalezy lać 10W40 zaden hipol;] Przecież na tym sprzegło źle chodzi silnik sie jakos dziwacznie przegrzewa a olej jest po 3tys do wymiany bo pływaja w nim opiłki;]wueska , a skąd ty masz takie rewelacyjne wiadomości?!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 a z kasizek;] pozatym jaki olej poleca ksiazka;] bo napewno nie przekładniowy;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 a z kasizek;] pozatym jaki olej poleca ksiazka;] bo napewno nie przekładniowy;]To masz jakieś dziwne książki , bo zarówno instrukcja obsługi ETZ , jak i książka "Jeżdżę motocyklem MZ " rekomendują olej przekładniowy klasy GL (patrz mój wcześniejszy wpis) , a tylko jako alternatywę instrukcja podaje nieuszlachetniony olej silnikowy SAE 40 .We wspomnianej książce jest nawet wyrażnie napisane , że produktem odpowiadającym wymaganiom w Polsce jest olej hipol !Poza tym , tak jak wcześniej wspominałem , na EZT -kach zrobiłem około 60-ciu tyś, km. , prawie zawsze lałem hipol i żadnych problemów ze sprzęgłem nie miałem , więc nie pisz proszę , że pieprzę i nie znam tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 w ogole o czym dalsza rozmowa :notworthy: , poleca sie lac tani i dobry hipol. Jesli ktos lubi wydziwiac to prosze bardzo ja za tą roznice w cenie np. 20zł wolal bym sobie zatankowac motocykl. Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) w kisążce " Jeżdżę motocyklem MZ " jest napisane na str 130 na samym dole cytuje : " *) Odpowiednik krajowy - Hipol 10 " koniec cytatu :icon_rolleyes:A więc powiedzcie mi co to jest Hipol 10 ? czy ta cyfra 10 ma duże znaczenie na jakość oleju i jego gęstość ? I jak pujde na stacje kupić ten olej to mam powiedzieć poproszę hipol 10 ??? czy to teraz ma jakąś inną nazwe ??? czekam na odp... :wink: Pozdrawiam Edytowane 14 Lipca 2007 przez ozi159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 tak ;] ma znaczenie, ja tam leje silnikowy. Nie musze robić w chłodnedni zadnych ceremoniałów z rozklejaniem sprzegła, olej sie duzo lepiej rozprowadza itp;] Kazdy robi tak jak chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 dobra posłucham się i naleje tan hipol. jeżeli wszyscy ludzie leją hipol do skrzyni i nic im się nie dzieje to dlaczego niby mi by się miało coś dziać :)dzięki za odp Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Mogłeś jeszcze poczekac z miesiąc z tą decyzją :icon_rolleyes::D:D Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 dobra jak zmienie olej to dam znać czy się nic nie dzieje ze skrzynią :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Witam!Pozwólcie, że włożę swój kij w mrowisko. Kupiłem synowi ETZ 250 (niedawno zrobił prawo jazdy) i mam pewien problem związany ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o to, że strasznie się klei. Włączenie biegu na zimnym silniku powoduje mocne szarpnięcie i dusi silnik doprowadzając do tego ze silnik nie trzyma wolnych obrotów, trzeba go podtrzymywać aby nie zgasł. Kopanie starterem zgaszonego, zimnego silnika z wciśnietą klamką sprzegła powoduje obracanie wałem korbowym. Dopiero po dwóch, trzech kopnięciach sprzęgło rozkleja się. Rozebrałem sprzęgło(pozostały mi ściągacze jeszcze po TS-ce którą kiedyś latałem), wszystko jest OK. Złożyłem, zalałem polecanym przez większość MZ-ciarzy HIPOLEM GL4 i dalej to samo. Zjawisko znika po dluższej jeździe i porządnym zagrzaniu silnika. Miałem kiedys TS-kę i zjawisko to nie występowało, sprzęgło też w nim robiłem, ale z powodu zużycia tarcz. Mam porównanie. Sprzęgło w TS i ETZ to takie samo sprzęgło. Jedyna róznica jest taka, że skrzynię biegów zalewało się olejem LUX10. Wydaje mi się, że HIPOL GL4 jest mniej płynny od LUX10. Czy w związku z tym nie posiada dużo większej lepkości(szczególnie w stanie zimnym) od dawniejszego LUX-a powodując zlepianie tarcz sprzęgła? Zastanawiam się czy nie wlać do ETZ-tki oleju MOBIL 4T 10W40, na którym jeżdżę swoją Hondą CB. W moim motocyklu ten olej smaruje nie tylko silnik jako taki, ale i skrzynię biegów, a także kąpie się w nim sprzęgło. Do tego dochodzi jeszcze temperatura, gdyż olej bierze udział w chłodzeniu silnika. W MZ-etce byłby jakby na wakacjach, bo jego jedyna robota to smarowanie skrzyni i sprzęgła, a ich budowa tak w ETZ jak i w Hondzie są zbliżone. Płynnosć olejów do motocykli 4T jest większa niż HIPOLU, więc przypuszczam, że sprzęgło przestanie się kleić. Czy ktoś z Was miał lub ma taki problem i jak temu zaradził, bo póki co wszyscy chwalicie HIPOL a u mnie jest z nim kicha. Notabene nadmieniam, że do WSK i SHL w swoim czasie producenci zalecali również LUX10, a nie gęstego Hipolu. Pozdrawiam!Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.