Skocz do zawartości

Olej do MZ ETZ 150


bakardi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro leje taki do MZtki i dobrze mu chodzi no to czemu ty nie mozesz nalac takiego samego?? MY do MZtek polecamy ci Hipol i na tym chyba tą rozmowe zakonczymy.

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieprzycie koledzy;] do Mz fabryka poleca olej silnikowy! i taki nalezy lać 10W40 zaden hipol;] Przecież na tym sprzegło źle chodzi silnik sie jakos dziwacznie przegrzewa a olej jest po 3tys do wymiany bo pływaja w nim opiłki;]

wueska , a skąd ty masz takie rewelacyjne wiadomości?!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z kasizek;] pozatym jaki olej poleca ksiazka;] bo napewno nie przekładniowy;]

To masz jakieś dziwne książki , bo zarówno instrukcja obsługi ETZ , jak i książka "Jeżdżę motocyklem MZ " rekomendują olej przekładniowy klasy GL (patrz mój wcześniejszy wpis) , a tylko jako alternatywę instrukcja podaje nieuszlachetniony olej silnikowy SAE 40 .We wspomnianej książce jest nawet wyrażnie napisane , że produktem odpowiadającym wymaganiom w Polsce jest olej hipol !Poza tym , tak jak wcześniej wspominałem , na EZT -kach zrobiłem około 60-ciu tyś, km. , prawie zawsze lałem hipol i żadnych problemów ze sprzęgłem nie miałem , więc nie pisz proszę , że pieprzę i nie znam tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole o czym dalsza rozmowa :notworthy: , poleca sie lac tani i dobry hipol. Jesli ktos lubi wydziwiac to prosze bardzo ja za tą roznice w cenie np. 20zł wolal bym sobie zatankowac motocykl.

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kisążce " Jeżdżę motocyklem MZ " jest napisane na str 130 na samym dole cytuje : " *) Odpowiednik krajowy - Hipol 10 " koniec cytatu :icon_rolleyes:

A więc powiedzcie mi co to jest Hipol 10 ? czy ta cyfra 10 ma duże znaczenie na jakość oleju i jego gęstość ? I jak pujde na stacje kupić ten olej to mam powiedzieć poproszę hipol 10 ??? czy to teraz ma jakąś inną nazwe ??? czekam na odp... :wink:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ozi159
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam!

Pozwólcie, że włożę swój kij w mrowisko. Kupiłem synowi ETZ 250 (niedawno zrobił prawo jazdy) i mam pewien problem związany ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o to, że strasznie się klei. Włączenie biegu na zimnym silniku powoduje mocne szarpnięcie i dusi silnik doprowadzając do tego ze silnik nie trzyma wolnych obrotów, trzeba go podtrzymywać aby nie zgasł. Kopanie starterem zgaszonego, zimnego silnika z wciśnietą klamką sprzegła powoduje obracanie wałem korbowym. Dopiero po dwóch, trzech kopnięciach sprzęgło rozkleja się. Rozebrałem sprzęgło(pozostały mi ściągacze jeszcze po TS-ce którą kiedyś latałem), wszystko jest OK. Złożyłem, zalałem polecanym przez większość MZ-ciarzy HIPOLEM GL4 i dalej to samo. Zjawisko znika po dluższej jeździe i porządnym zagrzaniu silnika. Miałem kiedys TS-kę i zjawisko to nie występowało, sprzęgło też w nim robiłem, ale z powodu zużycia tarcz. Mam porównanie. Sprzęgło w TS i ETZ to takie samo sprzęgło. Jedyna róznica jest taka, że skrzynię biegów zalewało się olejem LUX10. Wydaje mi się, że HIPOL GL4 jest mniej płynny od LUX10. Czy w związku z tym nie posiada dużo większej lepkości(szczególnie w stanie zimnym) od dawniejszego LUX-a powodując zlepianie tarcz sprzęgła? Zastanawiam się czy nie wlać do ETZ-tki oleju MOBIL 4T 10W40, na którym jeżdżę swoją Hondą CB. W moim motocyklu ten olej smaruje nie tylko silnik jako taki, ale i skrzynię biegów, a także kąpie się w nim sprzęgło. Do tego dochodzi jeszcze temperatura, gdyż olej bierze udział w chłodzeniu silnika. W MZ-etce byłby jakby na wakacjach, bo jego jedyna robota to smarowanie skrzyni i sprzęgła, a ich budowa tak w ETZ jak i w Hondzie są zbliżone. Płynnosć olejów do motocykli 4T jest większa niż HIPOLU, więc przypuszczam, że sprzęgło przestanie się kleić. Czy ktoś z Was miał lub ma taki problem i jak temu zaradził, bo póki co wszyscy chwalicie HIPOL a u mnie jest z nim kicha. Notabene nadmieniam, że do WSK i SHL w swoim czasie producenci zalecali również LUX10, a nie gęstego Hipolu.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...