Skocz do zawartości

Licznik elektroniczny w ENDURO


Rekomendowane odpowiedzi

Qpa - o taki tok myslenia mi chodzi wlasnie.

jednak wydaje mi sie, ze lepiej jak magnes szybko i w krotkim czasie przemknie obok czujnika, niz gdyby mial sie powoli obracac po malym okregu.

w romecie mialem licznik elektroniczny, zaczepiony prawie przy feldze, a do tych 70 kmh bez zadnych problemow dobijal.

jedynym mankamentem bylo to, ze magnesik mi sie sam obracal, bo byl zle zamocowany do szprychy

 

Seba350 - z twojej wypowiedzi wywnioskowalem, ze nie rozrozniasz predkosci katowej od chwilowej. katowa to kąt zakreslony w czasie, nie jest on zalezny od dlugosci promienia okregu. natomiast predkosc chwilowa w danym miejscu okregu to po prostu predkosc katowa * promień

 

pzdr ;)

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim w ten sposob rozwiązałem problem

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f967deb956642175.html

 

nie wygląda to moze zbyt estetycznie ale jak narazie sprawdza sie i nie narzekam,ważne aby było solidne :wink: A magnes mam na szpryche nałozony i owinięty taśmą izolacyjna

nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z qpa.

Magnes im dalej środka tym ma większą prędkość liniową.

Kątowa prędkość jest identyczna jednak liniowa już nie.

Czujnik to w sumie bardzo prymitywne urządzenie MECHANICZNE.

MECHANICZNE a nie elektroniczne, to kontraktron, w środku znajduje się rurka z izolatora (często szkła) i para styków. Styki są w próżni i są

z takiego materiału aby łączyły się pod wpływem pola magnetycznego

przyłożonego z określonej strony.

Przy odpowiednio dużej prędkości liniowej magnesu po prostu nie

zadziałają lub ewentualnie przestaną się rozwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawka taka ... on jest elementem elektromechanicznym :icon_question: oraz jest instalowany na zwieranie nie rozwieranie. jednak każdy kontaktron ma swoje określone parametry jak czas załączania i pole potrzebne do złączenia. Generalnie moim zdaniem jeżeli magnes miałby być na rancie felgi to powinien byc bliżej czujnika. Ale generalnie powinien działać i tak i tak... nie zapominajcie ze to urządzenie rowerowe więc może miec przekłamania na wyższych częstotliwościach załączania czujnika. Lepszym w tym względzie byłby halotron albo czujnik halotronowy jednak nie da sie go łatwo podłączyć do czujnika bo nie jest zwierny a jedynie daje impuls pod wpływem magnesu. Halotrony sa generalnie szybsze i bardziej niezawodne dlatego są stosowane w układach zapłonowych samochodów i motocykli jako czujniki położenia wału itp. Zamiast kontaktronów które są po prostu tańsze ale niestety bardziej zawodne i wolniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawka taka ... on jest elementem elektromechanicznym :icon_mrgreen: oraz jest instalowany na zwieranie nie rozwieranie. jednak każdy kontaktron ma swoje określone parametry jak czas załączania i pole potrzebne do złączenia. Generalnie moim zdaniem jeżeli magnes miałby być na rancie felgi to powinien byc bliżej czujnika. Ale generalnie powinien działać i tak i tak... nie zapominajcie ze to urządzenie rowerowe więc może miec przekłamania na wyższych częstotliwościach załączania czujnika. Lepszym w tym względzie byłby halotron albo czujnik halotronowy jednak nie da sie go łatwo podłączyć do czujnika bo nie jest zwierny a jedynie daje impuls pod wpływem magnesu. Halotrony sa generalnie szybsze i bardziej niezawodne dlatego są stosowane w układach zapłonowych samochodów i motocykli jako czujniki położenia wału itp. Zamiast kontaktronów które są po prostu tańsze ale niestety bardziej zawodne i wolniejsze.

 

Tak. Dokładnie elektromechaniczny, napisałem mechaniczny właśnie po to aby nie mylić go z hallotronem.

Napisałem że ZWIERA styki pod wpływem pola magn. Jednak przy dużej prędkości zmian i mocnym magnesie może dojść do sytuacji że kontraktron zachowuje się tak jak gdyby miał cały czas przyłożone pole magn.

 

Pojeździłem dzisiaj trochę z licznikiem, niestety szwankował.

Na początku przez pierwsze 5-6 km pracował doskonale. Maxymalną prędkość na asfaltowej

dojazdówce do stacji benz. pokazał mi 142 km/h co odczułem jako prawdziwą wartość.

Jednak po 15 km zauważyłem na zjeździe że pokazuje bzdurną prędkość 120 km/h gdy jechałem maxymalnie ok 80 km/h (prosta szutrowa droga z góry). Zwolniłem i nadal pokazywał bzdury i tak aż do bazy :-(

Sprawdziłem wpis dotyczący obwodu koła i wszystko jest niby OKI, wartość jest taka jaką wpisałem.

Nie mam jednak instrukcji do tego licznika : BIKEmate 30F i nie wiem jak się np. przełącza na "drugi rower"

być może przełączyłem to przez przypadek i jechałem dalej na drugim parametrze obwodu którego nijak

nie mogę znaleźć w tym komputerku :-(

Napiszę do sprzedawcy, podobno ma angielską instrukcję więc sobie przeczytam bo niemieckiego to ja ni cholery nie rozumiem.

 

Zdjęcia z montażu dopiero jutro bo dzisiaj ...hmmm zapomniałem :-)

Ale ogólnie montaż się sprawdza, zero kłopotów w lesie, trawie, błocie itp.

Ogólnie to fajna sprawa, szczególnie w crossie 2T którym lata się trochę enduro.

Spróbuję tak dobrać parametr wagi rowerzysty aby zamiast spalonych kalorii pokazywał

mi ile spalam paliwa :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się w Wasze mądre wypowiedzi prostym pytaniem. Mam licznik SIGMA 800 i przy wpisywaniu wielkości koła, co ja tam muszę wpisać? W Yamaszce DT nie miałem problemu, bo ktoś mi powiedział że jak jest koło 21" to trzeba wpisać liczbę 2205 a jeśli zamontowałem ten licznik do skuterka który ma koła 10" a obwód koła wynosi 120cm to co mam wpisać?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się w Wasze mądre wypowiedzi prostym pytaniem. Mam licznik SIGMA 800 i przy wpisywaniu wielkości koła, co ja tam muszę wpisać? W Yamaszce DT nie miałem problemu, bo ktoś mi powiedział że jak jest koło 21" to trzeba wpisać liczbę 2205 a jeśli zamontowałem ten licznik do skuterka który ma koła 10" a obwód koła wynosi 120cm to co mam wpisać?

 

To chyba logiczne że masz wpisać 1200.

120 cm = 1200 mm

... nie chcę być złośliwy ale zastanawiam się do jakiej szkoły chodzisz ?

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, spoko, tylko nie byłem pewien czy tam trzeba wpisać obwód koła w mm czy jakieś dane przeliczać. Różne są liczniki... A ja mam z nimi mało do czynienia.

 

tak tak ja wiem solo :) (hehe)

 

a tak na powaznie to nie znacie jakiegos liczniczka ktory by byl podswietlany na pomaranczowo ?? nie chce upiekszac ktm ale to jest takie moje zboczenie zawodowe

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co. Te pooświetlania w licznikach to tylko taki chwyt reklamowy, świecą fatalnie i wcale nie przypominają podświetleń INDIGLO :-(

Zauważyłem też że WSZYSCY producenci liczników mają jakiś gląbów konstruktorów. Dlaczego ? Dlatego że mając do wyboru pod jakim kątem będzie lepiej widoczny wyświetlacz :

"góra - dół" czy "lewo - prawo" wybierają "lewo -prawo" a to idiotyczne bo przecież nikt nie patrzy z prawej czy lewej strony na licznik ... kąt się zmienia co najwyżej "góra- dół".

Czy Was to nie wkurza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...