Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

143 km/h podaje fabryka dla xr600r. moja rozpędza sie wlasnie do 140-145. nie jest to przyjemne. Maks dla tego motorka to 120km/h. Rychu jak kupisz tą xr to od razu sprawdz przepustnicę gaznika i od razu ją wywal albo zastąp akcesoryjną (dorabianą). Chyba że ktoś to wcześniej już zrobił :] Keihn miał wadę fabryczną, z tego co wiem to występuje chyba także w innych xr 650 400.

http://i166.photobucket.com/albums/u117/Bl...hokePlateVS.jpg

http://i166.photobucket.com/albums/u117/Bl...heAirstream.jpg

 

Z tego co wiem mój motorek jeździł na full syntetyku od nowości ale nie będę świrował tylko częściej zmieniał olej (maks 1500km).ja zalałem 15w50 motula 5100. Po co lać samochodowy, może i nic się nie stanie ale czy warto nie mieć spokojnej głowy?

Kolego mógłbys konkretniej napisac,o co chodzi z tą przepustnicą???Jak objawia się ta wada.Dodam że uzytkuje XR400 z 02 roku,od niedawna,i po lc4,xt600,te610 to supermaszynka do latania po lesie.Bez zbędnych pierdół,które mozna zostawic w lessie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak znowu z tą klapką :buttrock: , mam pewną teorie na temat tej kłapki mianowicie problemy z odpadającą klapką występują w przypadkach kiedy automatyczny dekomp. jest uszkodzony albo wręcz zdemontowany. W takiej sytuacji dużo częściej dochodzi do odbicia kopki czyli tłok spręrza gazy dochodzi do zapłonu ale tłok nie przechodzi przez górny punkt tylko się cofa i gazy zamiast wydostać się przez wydech wracają przez zawory ssące do gaźnika a jak że są pod dość dużym ciśnieniem w niektórych przypadkach potraią wyrwać ową klapkę z mocowań. Zwłaszcza że dzieje się to przy zaciągnientym ssaniu i opuszczonej przesłonie ssania. Auto dekomp. oprucz zmniejszenia siły potrzebnej do odpalenia silnika zapobiega odbijaniu kopki. Wniosek z mojej teorji jest taki kiedy wyśiądzie ci auto dekomp. wymień go na nowy a nie kombinuj z wymontowywaniem go bo wtedy trzeba zdiąc ową klapkę, i wszystko było by pięknie tylko że w takiej sytuacji (kiedy zdemontujemu klapkę) odpalenie zimnego silnika to szamaństwo. Mam moją Hądzie 2lata i nigdy nie odbiła mi kopki ,oczywiście mam sprawny auto dekom. i gaźnik bez przeróbek. To jest moja teoria, mile widziana krytyka ale nie krytykanctwo :)

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie czaasem jak gasze to slychac tykniecie autodeko w koncowej fazie ruchu tloka , a czesem nie , palic mozna w kapciach mi tez nic nie odbija.

 

Gollum co ile regulujesz zaworki ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dziwne ze malo wysilony silnik wymaga wymiany oleju i regulacji zaworow jak w wyczynowej 450 z 60 kucami .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dziwne ze malo wysilony silnik wymaga wymiany oleju i regulacji zaworow jak w wyczynowej 450 z 60 kucami .

Tak zaleca producent, tu przede wszystkim chodzi o warunki w jakich jest używany sprzęt a nie o wysilenie czy nie , np. honda XL której silnik jest praktycznie taki sam ma regulajcie co 3000km. Główna różnica to przede wszystkim inne ociążenia skrzyni biegów i tak samo silnika i co się z tym wiąże szybsze zużycie oleju. Dlatego w XL regulacje i wymianę oleju robi się rzadziej.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za tak dobre techniczne informacje, z zaworami zmierzę sie z moim kolegą- razem będziemy dumać- myślę ze z tak dobrymi wskazówkami nie powinno być problemu. Póki co muszę wymienić linkę sprzęgła -mam duże luzy na klamce sprzęgła i sie przetarła. Ten motor jest naprawdę rewelacyjny. pozdrawiam wszystkich z XRami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien uchwyt na taki jak ja mam http://www.rabittsport.pl/product_info.php...products_id=394

 

oco chodzi z ta regulacja luzu przy zaworku z dekompresatorem ? normalnie sprawdzac jak na innych czy tam musze jeszcze inaczej ustawic rozrzad ?. Bo w manualu cos wspominaja o tym ale nie bardzo czae oco im chodzi.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien uchwyt na taki jak ja mam http://www.rabittsport.pl/product_info.php...products_id=394

 

oco chodzi z ta regulacja luzu przy zaworku z dekompresatorem ? normalnie sprawdzac jak na innych czy tam musze jeszcze inaczej ustawic rozrzad ?. Bo w manualu cos wspominaja o tym ale nie bardzo czae oco im chodzi.

Witam,

faktycznie w manualu piszą, żeby sprawdzić luz (przed i po regulacji) na lince od odprężnika ale normalna regulacja luzów zaworowych nie powinna wpłynąć na zmianę tego luzu odprężnika.

Zmiany jakich dokonuje się podczas regulacji nie ma prawa skasować tego luzu (chyba, że go przed regulacją nie było).

Generalnie zadbać o to by luz na dzwigni odpręznika był ( wg manuala 5-8 mm na dzwigni). Reguluje się go na głowicy poprzez regulację pancerzem linki.

PaS

Edytowane przez seklet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

faktycznie w manualu piszą, żeby sprawdzić luz (przed i po regulacji) na lince od odprężnika ale normalna regulacja luzów zaworowych nie powinna wpłynąć na zmianę tego luzu odprężnika.

Zmiany jakich dokonuje się podczas regulacji nie ma prawa skasować tego luzu (chyba, że go przed regulacją nie było).

Generalnie zadbać o to by luz na dzwigni odpręznika był ( wg manuala 5-8 mm na dzwigni). Reguluje się go na głowicy poprzez regulację pancerzem linki.

PaS

Coś mam wrażenie że nie o to chodziło "nitomenowi" :icon_mrgreen: . Normalnie ustawiasz znak na kole magneta i regulujesz zawory, dla pewności możesz obrucić wałem i sprawdzić luz na zaworze z dekomp. kiedy otwierają się zawory ssące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdzone , wszystko jak honda przykazala :icon_mrgreen: nic nie musialem utawiac

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powie mi ktos jak sprawdzic lancuszek rozrzadu ? wiem ze swiezo zalozony jest DID , ale mam z DIDem zle doswiadczenia , dlatego wole kontrolowac go co jakis czas.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powie mi ktos jak sprawdzic lancuszek rozrzadu ? wiem ze swiezo zalozony jest DID , ale mam z DIDem zle doswiadczenia , dlatego wole kontrolowac go co jakis czas.

Nie wiem dokładnie o co ci chodzi z tym sprawdzaniem, ale jeśli chodzi co o to czy nie jest za bardzo zużyty to najprostszą metodą jest odsłuch. Wiem wiem, zaraz powiesz że to gó*** nie metoda ale w przypadku XR czy XL jest to dość skuteczna metoda, bo z racji pojedyńczego wałka rozrządu zużyty łańcuch jak że jest luźny uderza lekko w ślizg i wtedy słychać charakterystyczne stukanie. Więc jeśli słychać na wolnych obrotach owe stukanie to jest to sygnał że łańcuch ma dość. Ale jeśli chciałbyś sprawdzić ile mu jeszcze życia (łańcuchowi) zostało to niestety zostaje zdjęcie pokrywy zaworów i obadanie napinacza na jego grzbiecie jest otworek , i po tym jak bardzo jest oddalony od śruby blokującej napinacz można poznać. W serwisówce jest zdjęcie stanu nominalnego wystarczy porównać.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ghollum z tego co gdzies pisales masz tylnia zebatke 52z , mozesz sprawdzic mi jej srednice ? chcialbym wiedzic o ile jest wieksza od standardowej 48z

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...