Wioslarz Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Widząc brak zainteresowania moim problemem pragne ponowić pytanie! Czy wie ktoś gdzie naprawią mi takia alternator?? Tam jest przerwane połączenie cewki zewnętrznej z cewką która znajduje sie na osi całego stojana! Co z tym zrobić czy wystarczy zlutować to czy jak?? A i jeszcze jedno pytanie! Bo coś musiało byc nie tak że on się przepalił jak sprawdzić jak juz bedzie naprawiony badz bede miał nowy stojan co jest nie tak nie ryzykując ponownego spalenie go??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Gdzie ci zrobia to nie powiem ( pamietaj zeby uczulic na prace altka w oleju - potrzebna jest farba izolacyjna na drucie nawojowym ), ale jak teraz masz czas to posprawdzaj wszystkie laczenia wiazek w instalacji i przede wszystkim laczenia z masa, polacz mase reglera z masa aku bezposrednim przewodem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 pamietaj zeby uczulic na prace altka w oleju - potrzebna jest farba izolacyjna na drucie nawojowym Dodam tylko, że bardzo ważna jest izolacja samego rdzenia stojanu (te zprasowane blachy).Tam właśnie często docodzi do przebicia na masę a potem to już dzieją się dziwne rzeczy.Oryginalnie jest to warstewka lakieru lub specjalnego tworzywa i łatwo ją uszkodzić.W czasie naprawy może się okazać konieczne dorobienie specjalnych przekładek z preszpanu, tereszpanu lub innego wynalazku.Poza tym uzwojenie musi być usztywnione olejoodpornym lakierem, bo inaczej przetrze się od wibracji.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Dzięki za rade! Byłem juz w kilku zakładach które zajmują sie naprawa takich rzeczy i wszyscy mowia ze tego rdzenia nie da sie rozebrać albo inaczej da sie rozebrać ale jak go złożyc spowrotem a ja własnie mam przepalone kabelki łaczące rdzeń z uzwojeniem na stojanie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Ok! Wznawiam temat ponieważ własnie dostalem nowy stojan alternatora! I teraz pytanie jak sprawdzic co jest nie tak w układzie ładowania żeby nowego stojana nie przepalić???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 On sie natychmiast nie przepali.Musisz dokladnie sprawdzic cala instalacje wymieniajac poszczegolne kable ktore wykazuja objawy przegrzania ( zmiana koloru izolacji i sztywnosc samego kabla ), przegrzane i nadtopione kostki laczace i sprawdzajac wszelkie polaczenia z masa przez rozebranie przesmarowanie i powtorne zlozenie. Najbardziej podejrzane sa wlasnie one, specjalnie masowanie reglera, zlaczka miedzy reglerem i alternatorem, klemy akumulatora i polaczenie aku z masa. Japonia uzywa ramy jako polaczenia masowego, co nie jest idealnym rozwiazaniem i wymaga dbania o te polaczenia o czym nikt nie pamieta.Sprawdz po wymianie stojana czy regler na pewno dobrze pracuje. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 OK Sprawozdanie z kolejnego etapu usówania usterki!!!!Wymienione zostały uzwojenie alternatora oraz rygiel i znowu cos nie tam bo kostka która wychodzi z regulatora i idzie do instalacji grzeje sie jak skurczybyk!!! Altek i regiel nie sa mu dłużne ogólnie toche ciepło w tamtych rejonach!! Może ktoś poradzi mi co i jak teraz dalej działać! Motor chodzi troche jak by na 3 gary a ładowanie jest bo przy dodawaniu gazy wzrastaja volty jednak moim zdaniem troche za mało ich jest na niskich obrotach bo ja chodzi na 2000 to jest ich koło 13!!! Pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 jak chodzi przy 2000rpm i daje 13V to dobry wynik. sprawdz przy 5000rpm z wlaczonymi swiatlami bo bardziej przy takich sie eksploatuje;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 A aku masz dobre? Jeśli nie, to będzie się tam grzało, sprawdź czy przy włączonych światłach też się tak grzeje. Ogólnie regulator zawsze będzie się trochę grzał a w kostce może musisz przeczyścić styki. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ok dzieki za pomoc jednak nie ładowanie mnie tu martwi bo jka mówie ono jest chyba ok tylko to grzanie kabla mnie martwi! Kostka az dymi tak sie grzeje wiec moim zdaniem cos chyba jest nie tak!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 nie no, jak kostka dymi to sprawa jasna - wymien kostke na nowa, polutuj przewody, rezystancja styku po prostu jest za duza. w hondach jest podobnie z kostka laczaca alternator z regulatorem, potrafi nawet wyparowac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Przez tą kostkę ciągle płynie maksymalny prąd alternatora niezależnie od włązonych świateł.Jeśli w tym miejscu już raz nastąpiła awaria, to pomoże tylko nowa kostka i przylutowanie konektorów.Sama kostka nie powinna się grzać.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ok sprawa kostki rozwiązana! Grzal sie jeden z kabli wiec idzie inna drogą niz przez kostke i z nowymi kondensatorami wiec jest git! Niepokoji mnie jeszcze jedna sprawa! Silnik jakos dziwnie pracuje! Słychac jakis hałas z okolicy alternatora i ogólnie jak dzisja mierzyłem volty to przy 2000 tys obrotów nie jest 3000 tak jak wczoraj pisałem tylko koló 12.5v wczopraj widocznie cos zle odczytąłem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Przez tą kostkę ciągle płynie maksymalny prąd alternatora niezależnie od włązonych świateł.Jeśli w tym miejscu już raz nastąpiła awaria, to pomoże tylko nowa kostka i przylutowanie konektorów.Sama kostka nie powinna się grzać.Pozdrawiam.Sama kostka może się trochę grzać, im mniejszy pobór prądu tym mocniej, ale nie za mocno. Ok sprawa kostki rozwiązana! Grzal sie jeden z kabli wiec idzie inna drogą niz przez kostke i z nowymi kondensatorami wiec jest git! Niepokoji mnie jeszcze jedna sprawa! Silnik jakos dziwnie pracuje! Słychac jakis hałas z okolicy alternatora i ogólnie jak dzisja mierzyłem volty to przy 2000 tys obrotów nie jest 3000 tak jak wczoraj pisałem tylko koló 12.5v wczopraj widocznie cos zle odczytąłem!Sprawdź ładowanie przy wyższych obrotach bez świateł, po czym przy wyższych obrotach i włączonych światłach. Jeśli dochodzi hałas z okolic altka to lepiej to sprawdzić, bo znowu będziesz musiał zmieniać stojan. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 No włąsnie tego sie boje ze cos bedzie nie tak! Tyle ze tam nie idzie go zle złozyć niby!!! OK czas na sprawozdanie z wykonanych prac! Altek działa regiel niby też bo jak dodaje gazu to mi wolty rosną, Silnik juz chodzi ok ale teraz nasówa sie pytanie czy 12,2 V na wolnych obrotach bez świateł to jest ok??? Jak włącze światła to dopiero powyżej 3-3,5 tys. obr. voltomierz wskazuje warość powyżej 12V czy cos jest jeszcze nie tak czy tak jest git??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.