Skocz do zawartości

Honda CBX 750 Brak ładowania!!!!!


Wioslarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widząc brak zainteresowania moim problemem pragne ponowić pytanie! Czy wie ktoś gdzie naprawią mi takia alternator?? Tam jest przerwane połączenie cewki zewnętrznej z cewką która znajduje sie na osi całego stojana! Co z tym zrobić czy wystarczy zlutować to czy jak?? A i jeszcze jedno pytanie! Bo coś musiało byc nie tak że on się przepalił jak sprawdzić jak juz bedzie naprawiony badz bede miał nowy stojan co jest nie tak nie ryzykując ponownego spalenie go???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ci zrobia to nie powiem ( pamietaj zeby uczulic na prace altka w oleju - potrzebna jest farba izolacyjna na drucie nawojowym ), ale jak teraz masz czas to posprawdzaj wszystkie laczenia wiazek w instalacji i przede wszystkim laczenia z masa, polacz mase reglera z masa aku bezposrednim przewodem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj zeby uczulic na prace altka w oleju - potrzebna jest farba izolacyjna na drucie nawojowym

Dodam tylko, że bardzo ważna jest izolacja samego rdzenia stojanu (te zprasowane blachy).

Tam właśnie często docodzi do przebicia na masę a potem to już dzieją się dziwne rzeczy.

Oryginalnie jest to warstewka lakieru lub specjalnego tworzywa i łatwo ją uszkodzić.

W czasie naprawy może się okazać konieczne dorobienie specjalnych przekładek z preszpanu, tereszpanu lub innego wynalazku.

Poza tym uzwojenie musi być usztywnione olejoodpornym lakierem, bo inaczej przetrze się od wibracji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rade! Byłem juz w kilku zakładach które zajmują sie naprawa takich rzeczy i wszyscy mowia ze tego rdzenia nie da sie rozebrać albo inaczej da sie rozebrać ale jak go złożyc spowrotem a ja własnie mam przepalone kabelki łaczące rdzeń z uzwojeniem na stojanie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On sie natychmiast nie przepali.

Musisz dokladnie sprawdzic cala instalacje wymieniajac poszczegolne kable ktore wykazuja objawy przegrzania ( zmiana koloru izolacji i sztywnosc samego kabla ), przegrzane i nadtopione kostki laczace i sprawdzajac wszelkie polaczenia z masa przez rozebranie przesmarowanie i powtorne zlozenie. Najbardziej podejrzane sa wlasnie one, specjalnie masowanie reglera, zlaczka miedzy reglerem i alternatorem, klemy akumulatora i polaczenie aku z masa. Japonia uzywa ramy jako polaczenia masowego, co nie jest idealnym rozwiazaniem i wymaga dbania o te polaczenia o czym nikt nie pamieta.

Sprawdz po wymianie stojana czy regler na pewno dobrze pracuje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Sprawozdanie z kolejnego etapu usówania usterki!!!!

Wymienione zostały uzwojenie alternatora oraz rygiel i znowu cos nie tam bo kostka która wychodzi z regulatora i idzie do instalacji grzeje sie jak skurczybyk!!! Altek i regiel nie sa mu dłużne ogólnie toche ciepło w tamtych rejonach!! Może ktoś poradzi mi co i jak teraz dalej działać! Motor chodzi troche jak by na 3 gary a ładowanie jest bo przy dodawaniu gazy wzrastaja volty jednak moim zdaniem troche za mało ich jest na niskich obrotach bo ja chodzi na 2000 to jest ich koło 13!!! Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A aku masz dobre? Jeśli nie, to będzie się tam grzało, sprawdź czy przy włączonych światłach też się tak grzeje. Ogólnie regulator zawsze będzie się trochę grzał a w kostce może musisz przeczyścić styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez tą kostkę ciągle płynie maksymalny prąd alternatora niezależnie od włązonych świateł.

Jeśli w tym miejscu już raz nastąpiła awaria, to pomoże tylko nowa kostka i przylutowanie konektorów.

Sama kostka nie powinna się grzać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawa kostki rozwiązana! Grzal sie jeden z kabli wiec idzie inna drogą niz przez kostke i z nowymi kondensatorami wiec jest git! Niepokoji mnie jeszcze jedna sprawa! Silnik jakos dziwnie pracuje! Słychac jakis hałas z okolicy alternatora i ogólnie jak dzisja mierzyłem volty to przy 2000 tys obrotów nie jest 3000 tak jak wczoraj pisałem tylko koló 12.5v wczopraj widocznie cos zle odczytąłem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez tą kostkę ciągle płynie maksymalny prąd alternatora niezależnie od włązonych świateł.

Jeśli w tym miejscu już raz nastąpiła awaria, to pomoże tylko nowa kostka i przylutowanie konektorów.

Sama kostka nie powinna się grzać.

Pozdrawiam.

Sama kostka może się trochę grzać, im mniejszy pobór prądu tym mocniej, ale nie za mocno.

 

Ok sprawa kostki rozwiązana! Grzal sie jeden z kabli wiec idzie inna drogą niz przez kostke i z nowymi kondensatorami wiec jest git! Niepokoji mnie jeszcze jedna sprawa! Silnik jakos dziwnie pracuje! Słychac jakis hałas z okolicy alternatora i ogólnie jak dzisja mierzyłem volty to przy 2000 tys obrotów nie jest 3000 tak jak wczoraj pisałem tylko koló 12.5v wczopraj widocznie cos zle odczytąłem!

Sprawdź ładowanie przy wyższych obrotach bez świateł, po czym przy wyższych obrotach i włączonych światłach. Jeśli dochodzi hałas z okolic altka to lepiej to sprawdzić, bo znowu będziesz musiał zmieniać stojan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włąsnie tego sie boje ze cos bedzie nie tak! Tyle ze tam nie idzie go zle złozyć niby!!!

 

OK czas na sprawozdanie z wykonanych prac! Altek działa regiel niby też bo jak dodaje gazu to mi wolty rosną, Silnik juz chodzi ok ale teraz nasówa sie pytanie czy 12,2 V na wolnych obrotach bez świateł to jest ok??? Jak włącze światła to dopiero powyżej 3-3,5 tys. obr. voltomierz wskazuje warość powyżej 12V czy cos jest jeszcze nie tak czy tak jest git???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...