Wioslarz Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Witam!Jak w temacie brak jest ładowania w cbx 750! Może ktoś wie jak sprawdzić alternator i prostownik czy sa ok?? Tzn napewno cos sie spsuło tylko co?? Jak do tego dojść???Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Daj w wyszukiwarke brak ladowania i ci wyjdzie kupa odpowiedzi.Kup sobie miernik przede wszystkim. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 może poprostu ci się szczotki już wytarły a jak nie to radze sprawdzić regulator napięcia i jeszcze bezpieczniki i połączenia miedzy akumulatorem a alternatorem czy sie coś nie przetarło gdzieś Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 ok! Mam takie pytanie do wszystkich! Ja rozumiem ze kazdy chce pomuc i nie kazdy musi wszytsko wiedziec ale jak niektórym wiadomo honda cbx750 nie ma alternatora tylko prądniće to sa lata malucha i syreny. I jak takie uztrojstwo sprawdzić???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 ok! Mam takie pytanie do wszystkich! Ja rozumiem ze kazdy chce pomuc i nie kazdy musi wszytsko wiedziec ale jak niektórym wiadomo honda cbx750 nie ma alternatora tylko prądniće to sa lata malucha i syreny. I jak takie uztrojstwo sprawdzić???? Przede wszystkim w prądnicy prądu stałego sprawdzasz stan szczotek , komutatora i przewodów połaczeniowych. Jesli masz woltomierz to przy pracujacym silniku i naładowanym aku zmierz napiecie pomiedzy szczotką > wyjście + i masą. Jęśli jest normalne napiecie ok 13,8=14,5V to ok . Sprawdzasz dalej regulator. Jesli prądnica daje napiecie na szczotki a prąd dalej nie dopływa do instalacji moto to przyczyna mogą byc nadpalone styki regulatora napiecia a dokładnie wyłacznika prądu zwrotnego lub nadprądowego. Jeśli na szczotkach nie ma napięcia to do aku + podłączasz długi przewod oraz woltomierz do styków aku by mierzyc napięcie. Przewodem z + dotykasz na pracującym silniku do zacisku wzbudzenia- stojan w pradnicy i obserwujesz woltomierz . Jak napięcie gwałtownie zacznie rosnąc to prądnica ok . Wypalone maga byc styki regulatora napięcia. Same wyczyszczenie ich moze nie pomóc bo wazna jest odległosc styków. Od nie zalezy napięcie w instalacji. W czasie kontroli napięcia zwiększasz delikatnie obroty obserwując woltomierz by nie przekroczyc napięcia 15V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Wielkie dzięki za opis czynności które mam wykonać tytle tylko że ta prądnica nie ma szczotek!!! TO jest zuwojenie na stojanie wewnątz którego obracaja sie magnesy! TAM nie ma szczotek!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 No to masz alternator ze stałym wzbudzeniem.Ile przewodów i w jakich kolorach wychodzi z uzwojenia?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Wioslarz, wiekszosc starej japonii uzywa tego rozwiazania, tzn alternator samowzbudny + regler ( prostowwnik polaczony z regulatorem napiecia ) i wiekszosc odpowiedzi na forum dotyczy sprawdzania tego ukladu.Ja sam pisalem o tym z 10 razy.Czy masz miernik ?Poza tym ty masz Kawe, to skad nagle problemy z Honda ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Wielkie dzięki za opis czynności które mam wykonać tytle tylko że ta prądnica nie ma szczotek!!! TO jest zuwojenie na stojanie wewnątz którego obracaja sie magnesy! TAM nie ma szczotek!!! Wyżej napisałes ze w tym moto nie ma alternatora tylko prądnica jak w maluchu czy syrenie! Sam nie wiesz o co ci chodzi. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Ok!!! Przyznaje sie bez bicia ze rzeczywiście żle się wyraziłem z tą prądnicą!!Ok ide sprawdzić co tam jest jakie kable co i jak, a co do problemów z honda to naprawiam motocykle ale elektryka nie jest moim hobby!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Wiec radze ci sie jej porzadnie nauczyc, bo nie jest hobby wiekszosci naprawiaczy. Wymaga dobrego miernika, troche cierpliwosci i zaciecia detektywistycznego przy wylapywaniu uszkodzen.Uklad ladowania z altkiem samowzbudnym sprawdzasz najpierw przez pomiar napiecia na klemach aku ( obciazonego, czyli z wlaczonymi swiatlami ) silnik na wolnych a potem 5 tys obrotow (powinno dac 14 - 14.5V ), jak nie ma ladowania to sprawdzasz poszczegolne fazy alternatora, laczac zolte kab;e wychodzace z niego parami ze soba ( 1+2, 2+3, 1+3 ) i mierzysz na chodzacym silniku jaki daja prad zmienny ( powinien byc 70 - 90 V przy 5 tys obr.) jezeli napiecie jest za niskie, czy jakas para ma nizsze napiecie od pozostalych o min 20% to sprawdzasz ten obwod na przebicie na mase i miedzy przewodami, ale ogolnie altek jest wowczas do przewiniecia. Jak altek jest OK, to regler jest walniety metoda eliminacji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 ...laczac zolte kab;e wychodzace z niego parami ze soba ( 1+2, 2+3, 1+3 ) i mierzysz na chodzacym silniku jaki daja prad zmienny Oczywiście chodzi o to, że mierzysz napięcie na tych parach, a nie fizycznie łączysz (czyli zwierasz?)kable ze sobą? :lapad: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Oczywiscie ze mierzysz napiecie, a nie zwierasz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Wielkie dzieki za odpowiedz! Dzisiaj zakończyłem zmagania na uczelni i moge zabrac sie za diagnostyke tego motoru! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 28 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 OK! Cos znalazłem jest walniet alternator! Ma przerwane jakies takie śmieszne kabelki co łacza oplot zemnetrzny ze srodkiem uzwojenia! Teraz pytanie gdzie w Poznaniu badz najlepiej w swarzedzu ktoś mi to naprawi i pytanie za ile??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.