Skocz do zawartości

Honda CBX 750 Brak ładowania!!!!!


Wioslarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

może poprostu ci się szczotki już wytarły a jak nie to radze sprawdzić regulator napięcia i jeszcze bezpieczniki i połączenia miedzy akumulatorem a alternatorem czy sie coś nie przetarło gdzieś

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok!

Mam takie pytanie do wszystkich! Ja rozumiem ze kazdy chce pomuc i nie kazdy musi wszytsko wiedziec ale jak niektórym wiadomo honda cbx750 nie ma alternatora tylko prądniće to sa lata malucha i syreny. I jak takie uztrojstwo sprawdzić????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok!

Mam takie pytanie do wszystkich! Ja rozumiem ze kazdy chce pomuc i nie kazdy musi wszytsko wiedziec ale jak niektórym wiadomo honda cbx750 nie ma alternatora tylko prądniće to sa lata malucha i syreny. I jak takie uztrojstwo sprawdzić????

 

Przede wszystkim w prądnicy prądu stałego sprawdzasz stan szczotek , komutatora i przewodów połaczeniowych. Jesli masz woltomierz to przy pracujacym silniku i naładowanym aku zmierz napiecie pomiedzy szczotką > wyjście + i masą. Jęśli jest normalne napiecie ok 13,8=14,5V to ok . Sprawdzasz dalej regulator. Jesli prądnica daje napiecie na szczotki a prąd dalej nie dopływa do instalacji moto to przyczyna mogą byc nadpalone styki regulatora napiecia a dokładnie wyłacznika prądu zwrotnego lub nadprądowego.

Jeśli na szczotkach nie ma napięcia to do aku + podłączasz długi przewod oraz woltomierz do styków aku by mierzyc napięcie. Przewodem z + dotykasz na pracującym silniku do zacisku wzbudzenia- stojan w pradnicy i obserwujesz woltomierz . Jak napięcie gwałtownie zacznie rosnąc to prądnica ok . Wypalone maga byc styki regulatora napięcia. Same wyczyszczenie ich moze nie pomóc bo wazna jest odległosc styków. Od nie zalezy napięcie w instalacji.

W czasie kontroli napięcia zwiększasz delikatnie obroty obserwując woltomierz by nie przekroczyc napięcia 15V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wioslarz, wiekszosc starej japonii uzywa tego rozwiazania, tzn alternator samowzbudny + regler ( prostowwnik polaczony z regulatorem napiecia ) i wiekszosc odpowiedzi na forum dotyczy sprawdzania tego ukladu.

Ja sam pisalem o tym z 10 razy.

Czy masz miernik ?

Poza tym ty masz Kawe, to skad nagle problemy z Honda ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za opis czynności które mam wykonać tytle tylko że ta prądnica nie ma szczotek!!! TO jest zuwojenie na stojanie wewnątz którego obracaja sie magnesy! TAM nie ma szczotek!!!

 

Wyżej napisałes ze w tym moto nie ma alternatora tylko prądnica jak w maluchu czy syrenie! Sam nie wiesz o co ci chodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec radze ci sie jej porzadnie nauczyc, bo nie jest hobby wiekszosci naprawiaczy. Wymaga dobrego miernika, troche cierpliwosci i zaciecia detektywistycznego przy wylapywaniu uszkodzen.

Uklad ladowania z altkiem samowzbudnym sprawdzasz najpierw przez pomiar napiecia na klemach aku ( obciazonego, czyli z wlaczonymi swiatlami ) silnik na wolnych a potem 5 tys obrotow (powinno dac 14 - 14.5V ), jak nie ma ladowania to sprawdzasz poszczegolne fazy alternatora, laczac zolte kab;e wychodzace z niego parami ze soba ( 1+2, 2+3, 1+3 ) i mierzysz na chodzacym silniku jaki daja prad zmienny ( powinien byc 70 - 90 V przy 5 tys obr.) jezeli napiecie jest za niskie, czy jakas para ma nizsze napiecie od pozostalych o min 20% to sprawdzasz ten obwod na przebicie na mase i miedzy przewodami, ale ogolnie altek jest wowczas do przewiniecia. Jak altek jest OK, to regler jest walniety metoda eliminacji.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...laczac zolte kab;e wychodzace z niego parami ze soba ( 1+2, 2+3, 1+3 ) i mierzysz na chodzacym silniku jaki daja prad zmienny
Oczywiście chodzi o to, że mierzysz napięcie na tych parach, a nie fizycznie łączysz (czyli zwierasz?)kable ze sobą? :lapad:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK! Cos znalazłem jest walniet alternator! Ma przerwane jakies takie śmieszne kabelki co łacza oplot zemnetrzny ze srodkiem uzwojenia! Teraz pytanie gdzie w Poznaniu badz najlepiej w swarzedzu ktoś mi to naprawi i pytanie za ile???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...