Damiano_2013 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Witam kilka tygodni temu kipiłem Kawasaki GPZ500S z 95roku z udokumentowanym przebiegiem 43tys. km i jak po zakupie każdej mszyny przystąpiłem do wymiany oleju itd... Dziś przyszła pora na wymiane filtru powietrza. Rozebralem motor wszystko wyczyściłem i w miejsce strego zasyfinego filtru wstawiłen nowy czysty filtr poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem sprzęt na ssaniu i poczekałem aż się nagrzeje. Kiedy już wyłączyłem ssanie obroty biegu jałowego zaczeły spadać aż motocykl zgasł co się wcześniej nie zdazało odpaliłem motocykl ponownie i znów to samo. Moje pytanie jest odnosnie tego czy ta jest normalne i czy moge podnieść obroty na luzie nie oddająć gażników do synchronizacji??? O i dodam jeszcze jedno motocykl sporo palił bo ok 7l przy spokojnej jeżdzie co ewidentnie wskazywało na brudny filtr powietrza. Pozdrawiam i z góry dzięki za wypowiedzi w temacie... Edytowane 19 Czerwca 2007 przez Damiano_2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Witam.Pewnie miał regulowane gaźniki na zasyfionym filtrze. Nowy filtr puszcza więcej powietrza - moto dostało wiatru w gaźniki :clap:Jesli masz stary filtr to załóż go na chwilę i zobacz co się będzie działo.Jeśli będzie Ok to musisz jechać na ustawienia/regulacje gaźnika.Synchro gaźników nic tu nie pomoże.To tylko ustawienie przepustnic. Moto na zasyfionym filtrze może więcej palić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 skoro filtr był brudny to przepuszczał mniej powietrza, teraz nowy filtr daje więcej powietrza i nie starcza paliwa. Doraźnie podniósłbym poprostu wolne obroty, ale jednocześnie umówił się z serwisem na czyszczenie i regulację gaźników. Sama synchronizacja, jak mówi Leon84, niczego nie zmini. To ostatni element po regulacji gaźników. Przy okazji wartoby zajrzeć do zaworów i je też wyregulować, bo gpz są na to wrażliwe. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Podniś obroty srubą regulacyjną przepustnic tak do 1000-1500 i zrób parę kilometrów,jak wszystko zagra to ja bym na razie nic nie ruszał,a spalanie powinno się zmniejszyć.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Wielkie dzięki za wszystkie wypowiedzi :icon_rolleyes: ale juz sobie poradziłem z kłopotem bo podkręciłem ogranicznik zamknięcia sie przepustnic i jest już wszystko dobrze. A na regulacjie zaworów i na ustawienie i synchro gażników jeszcze czas bo było to robine jakieś 3tys. km temu a więc chyba jeszcze nie czas na to. Wielkie dzięki za wszystkie wypowiedzi w związku z tym że już po poroblemie mozna zamknąć temat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Taaa, było robione synchro, ale na zawalonym filtrze, zrobiłbym to jeszcze raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Damiano, ja mialem identyczny problem zaraz po kupnie Kawy. Bardzo się zdziwiłem, kiedy po zakupie sprzętu i wyczyszczeniu filtrów (mam stożki niestety, nie z mojej winy), spryskaniu ich olejem do filtrów, silnik stracił wolne obroty. Nawet taki temat na forum podałem. Mądrzy mi polecili podkręcenie obotów centralna śrubą, zrobiłem tak i wszystko działa. Ale wtedy to byłem troche w kropce, nigdy takie rzeczy nie przydażyły się dlamnie. Edytowane 19 Czerwca 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Taaa, było robione synchro, ale na zawalonym filtrze, zrobiłbym to jeszcze raz... Mam zamiar jednak na razie nie wyrobie finansowo więc musze to troche odwlecz.A mam pytanie ile może kosztować regulacjia i synchronizacjia gażników oraz regulacja zaworów. Pozdrawiam Edytowane 19 Czerwca 2007 przez Damiano_2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Mam zamiar jednak na razie nie wyrobie finansowo więc musze to troche odwlecz.A mam pytanie ile może kosztować regulacjia i synchronizacjia gażników oraz regulacja zaworów. Pozdrawiam Nie musisz robic synchronizacji gaźników wystarczy ze podkręcisz lekko obroty śruba regulacyjną >>>>moi przedmówcy mają 100% racji pisząc że silnik dostał więcej wiatru w żagle i troszkę zgłupiał ale to jest proste do skorygowania . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.