heniek128 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Mam pytanko. Jak myslicie czy taki regulator z samochodu będzie działał prawidłowo w motocyklu. Kosztuje tylko 73zł więc może warto go zastosować do cbr 900 z 1992r. http://www.autocaros.pl/shop.php?a=product...130675&from=uni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Bedzie dzialal bynajmniej ja takie rzeczy widzialem :), po 1 strasznie drogi wybrales... lepiej isc do sklepu motoryzacyjnego i taki zwykly kosztuje 25zl, po 2 nawet jakby go szlak trafil to te 25zl w przy kupieniu hondowskiego za 250zl i tak zniknie ktore i tak sie pala jak powalone, jedynie co sie hondzie chyba nie udalo to te regulatory ;) to kpina jest normalnie, dlatego ja bym nie kupowal reg hondy bo cos z nimi nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Taki regulator będzie działał tylko w alternatorach z wirnikiem elektromagnetycznym (tak jak w samochodach), jeśli masz magnesy stałe, to odpada jego zastosowanie. Jeśli masz samochodową konstrukcję alternatora (szczotki, komutator...) to spokojnie możesz zastosować najtańszy na rynku regulator od 126p i będzie działał tak samo dobrze jak fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 nie mam konstrukcji samochodowej ale pisze "nadaje się� do samochodĂłw w ktĂłrych alternator ma niezintegrowane szczotki z regulatorem" wiec chyba się nada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 jeśli masz magnesy stałe, to odpada jego zastosowanie. A tak przy okazji...kumplowi padło ładowanie - podejrzewa właśnie nieszczęsny regulator. Przy XJ600 są magnesy stałe, można wstawić jakiś zamiennik czy pozostaje tylko "yamahowski" za 200 zeta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 A po co Ci taki drogi regulator.Taniej co noc ładować akumulator.Bez alternatora silnik daje 3 KM więcej i lepiej się wkręca na obroty.Papier toaletowy też za drogi można przecież podcierać dupę szkłem.Jazda motocyklem nie jest obowiązkowa i jak Cię nie stać na oryginalne części to po co go kupowałeś? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Pokaż mi takie osoby które stać i kupuja oryginalne cześci - ja nie znam żadnej mimo ze nawet niektórych na to stać. To po klocki hamulcowe i opony też mam latać do salonu i kupić oryginalne. A na nieorginalnych sbsach będzie gorzej moto hamowało. Każdy wie że regulatory hondy są do dupy i często padają więc może po prostu lepiej pokombinowac zamiast wydawać - sztrzelam 400zł na produkt z katalogu hondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) Pokaż mi takie osoby które stać i kupuja oryginalne cześci - ja nie znam żadnej mimo ze nawet niektórych na to stać. To po klocki hamulcowe i opony też mam latać do salonu i kupić oryginalne. A na nieorginalnych sbsach będzie gorzej moto hamowało. Każdy wie że regulatory hondy są do dupy i często padają więc może po prostu lepiej pokombinowac zamiast wydawać - sztrzelam 400zł na produkt z katalogu hondy. Szkoda sie tlumaczyc, juz jeden na forum sie probowal tlumaczyc i i tak nic z tego niewyszlo, a przeszlo bodajze z 15 stron z postami.... a wniosek koncowy byl taki ze jak Cie nie stac na nowy motocykl z polskiego salonu to go wogole nie kupuj.... Edytowane 18 Czerwca 2007 przez rybson13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 a czy ja pisałem o zakupie oryginalnego możesz kupić ten lepszy Ducati Energia za około 200 zeta.Jak zaczniesz kombinować to sobie spalisz uzwojenie altka i znów będziesz pytał na 4um gdzie przewinąć ? Przy odrobinie pecha zbyt wysokie napięcie na instalacji uszkodzi moduł w wtedy pozostaje Ci resztę sprzedać na części. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) A po co Ci taki drogi regulator.Taniej co noc ładować akumulator.Bez alternatora silnik daje 3 KM więcej i lepiej się wkręca na obroty.Papier toaletowy też za drogi można przecież podcierać dupę szkłem.Jazda motocyklem nie jest obowiązkowa i jak Cię nie stać na oryginalne części to po co go kupowałeś? Z moim motocyklem jest wszystko w porządku, no ale łatwiej dopiec jakimś średnio śmiesznym epitetem niż przeczytać coś uważnie. Czytanie ze zrozumieniem to bardzo pożyteczna umiejętność , pozwoliłaby uniknąć właśnie takiej niemiłej sytuacji, Panie Piotrze..Po drugie - czy kogoś stać czy nie stać na oryginalne części to jest już jego prywatna sprawa i kalkulacja - czy lepiej wydać więcej kasy i mieć pewność, czy zapłacić mniej i kombinować/ryzykować uszkodzeniem innych podzespołów. Po trzecie, nawet jeżeli ktoś nawet kupi sobie moto, żeby stało w garażu bo nie ma na paliwo czy części, to jest jego prywatny wybór i jego problem - dlatego uważam, że Pańskie końcowe zdanie było nie na miejscu. Edytowane 18 Czerwca 2007 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Jeszcze nie slyszalem zeby od regulatora napiecia spalilo sie uzwojenie altka lub modol, ale ja tam gow*o sie znam wiec nie bede sie upieral, ale zawsze mnie uczono ze to od altka moze sie spalic regulator i modol... i cala reszta a nie na odwrot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) Rybson - teoretycznie może. Alternator przy wysokich obrotach generuje napięcie dużo wyższe niż potrzebne do moto 14,4V, a zadaniem regulatora jest sprzężenie zwrotne - jeśli woltów za dużo to zmniejsza napięcie na wirniku altka, w wyniku tego napięcie generowanie zmniejsza się. I analogicznie w drugą stronę :icon_mrgreen: Jeśli założyć mało optymistyczną wersję, że w wyniku losowego uszkodzenia regulatora na wirnik zostanie podane pełne napięcie, to elektronika może paść. Osobiście zdarzyło mi się, że przy MZ przepalały się żarówki - poprzedni właściciel nie znał się zbytnio na instalacji i podłączył wirnik na sztywno. Bogu dzięki, że modułu nie miała :icon_question: Edytowane 18 Czerwca 2007 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Z moim motocyklem jest wszystko w porządku, no ale łatwiej dopiec jakimś średnio śmiesznym epitetem niż przeczytać coś uważnie. Czytanie ze zrozumieniem to bardzo pożyteczna umiejętność , pozwoliłaby uniknąć właśnie takiej niemiłej sytuacji, Panie Piotrze..Po drugie - czy kogoś stać czy nie stać na oryginalne części to jest już jego prywatna sprawa i kalkulacja - czy lepiej wydać więcej kasy i mieć pewność, czy zapłacić mniej i kombinować/ryzykować uszkodzeniem innych podzespołów. Po trzecie, nawet jeżeli ktoś nawet kupi sobie moto, żeby stało w garażu bo nie ma na paliwo czy części, to jest jego prywatny wybór i jego problem - dlatego uważam, że Pańskie końcowe zdanie było nie na miejscu. Czegoś nie zrozumiałem: Jeżeli jak twierdzisz jest to jego prywatny wybór i problem to po jakie cholere zaśmiecacie 4um tymi problemami.Pomagam każdemu w jego problemach poza dupkami i płaczkami.To jest moje zdanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 dla tych, co maja stałe magnesy proszę: http://czmiell.republika.pl/regler.pdfbez uprzedzeń, czy szukania dziury, sprawdzone w mojej ŚP fzr600 pozdrawiam P.S. stres powoduje impotencję :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) Czegoś nie zrozumiałem: Jeżeli jak twierdzisz jest to jego prywatny wybór i problem to po jakie cholere zaśmiecacie 4um tymi problemami.Pomagam każdemu w jego problemach poza dupkami i płaczkami.To jest moje zdanie. Po to, żeby wymienić się informacjami na temat możliwych manewrów i zasięgnąć opinii u osób obeznanych w temacie, do takich celów służy forum. Szanuję pomoc ludzi, jeżeli jest konkretną pomocą i wnosi coś do dyskusji. I jeśli na temat nic sensownego nie mam do powiedzenia, nie wypowiadam się w ogóle - bo taka wypowiedź więcej zaszkodzi niż pomoże. Czmiel - dzięki za schemacik, wygląda solidnie. Pod koniec tygodnia będziemy działać :) Edytowane 18 Czerwca 2007 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.