Astarte Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam,Szukając motocykla dla siebie natrafiłam na taką piękną bestię :wink: Aprilia SL 1000 Falcohttp://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_s..._falco_2001.phphttp://www.bikepics.com/pictures/036125/ (według mnie najładniejsze malowanie jej :clap: )http://www.bikepics.com/pictures/039405/ Cena za taki model jest w porządku, jak patrzyłam na aukcjach w Polsce i zagranicą to waha się od 12000 do 16000 zł :cool: (czyli OK).Waga jak dla mnie odpowiednia: 190 kg (na sucho).Moc: 118 KM :wink: Moment: 101 Nm :lalag: Wygląd... piątka z plusem, a nawet lepiej :bigrazz: Ale czy ktoś kojarzy taki motocykl... nie znam się w ogóle na Włochach. Warto się pchać w taki motocykl, jak z serwisem... z częściami (chociaż z tego co mi wiadomo, kolega ma Aprilię to czasem trzeba poczekać ;) ). Ogólnie proszę o rady :D pzdr @starte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 (edytowane) Czesc Astarte, Wiem, ze temat trochu stary, ale nie tak dawno stalem sie posiadadaczem SL1000 z 2004 roku, na drodze jestem jakies 2-3 tygodnie... Co moge powiedziec... Wczesniej jezdzilem SV650 i silniczek V2 dawal rady... Natomiast Falco to zupelnie cos innego... ciagnie przy KAZDYCH obrotach! Np. wczoraj rozpedzilem sie do ok 150kmh, odkrecilem gaz i... chcialo mi rece urwac :) Zawieszenie b.dobre (choc ludzie narzekeja na tylny amor), pokonywanie winkli z taka sama predkoscia jak na sv to pikus. Moto wymaga troszke wiekszgo wkladu fizycznego w jazdzie ale jest tego warte... Wygoda jest ok, na miescie troszke boli ale jak tylko wyjade na poza miejska droge... :icon_twisted:. Nie mge sie doczekac az otrocze moto i zapuszcze sie w dalsza trase... :) Tak na krotko, podstawowe wady Aprili Falco: - kiepski uklad ladowania akku - jest mod, pomaga, polega na dodaniu przewodow i poprawieniu jakosci polaczenie pomiedzy prostownikiem a akku. - przekaznik startowy, Aprila zastosowala tu bodajze wersje 50A (lub 100A, nie pamietam). Ja zmienilem swoj na Yamaha 150A. - Stojak!!!!!! Wierz mi, fabryczny jest po prostu do bani! Mozna zalozyc nozke z gsxr's, vtr lub zamowic z werski USA (to ostatnie to najdrozsze ale najlepsze rozwiazanie). - wczesniej wspomniany tylny amortyzator, - wydechy! - zdecydowanie zbyt ciezkie i za ciche :icon_evil: Kilka fotek: http://www.bikepics.com/members/dyziowg/04sl1000/ Pozdrawiam Dyzio Edytowane 23 Marca 2009 przez dyziowg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
navaho Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Witajcie Jeżdżę Falco 2 sezon i mogę potwierdzić to co napisał dyziowag - moto jest niezwykle "poręczne" świetnie bierze zakręty, szczególnie na dobrych kapciach (założyłem Pilot Powery) składa się jak marzenie. Silnik ciągnie od samego dołu, aczkolwiek szczególnie w mieście trzeba się trochę nawajchować aby utrzymać optymalne obroty. Potwierdzam drobne problemy z ładowaniem - u mnie czasami przy starcie resetuje zegary - zeruje mały licznik przebiegu i czasomierz. Wg mnie podstawową wadą motocykla jest SERWIS a konkretnie jego brak. Moje Falco ma przejechane ponad 35 tys km i powinienem zrobić dokładniejszy przegląd w zeszłym sezonie, a nikt z mechaników w mojej okolicy nie chce się zabrać np za regulację luzów zaworowych. Dzwoniłem do podobno największego serwisu Aprilli w Krakowie - pan główny serwisant powiedział - "Arillia Falco - hmm pierwszy raz słyszę o takim motocyklu" i nie potrzeba nic dodawać. Tak więc dobre moto dopóki jeździ w razie kłopotów jeśli sam nie jesteś mechanikiem - masz kłopot. A Ty dyziowg gdzie będziesz serwisować swoje Falco w Zywcu czy w Aberdeen, masz jakiegoś mechanika co się chwyci włoszczyzny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Silnik jest ten sam co w RSV, a aprili robie sie coraz wiecej... Generalnie to jest serwis (Suzuki/Aprilia/Triumph) w miescie ale bede dopytywal sie na forach jak przyjdzie czas. Jak nie to sprawdze gdzie poprzedni wlasciciel robil przeglad. Ja na chwile obecna mieszkam w Aberdeen, wiec serwisowal bede tutaj... mam nadzieje, ze znajde ;) ale mam jeszcze 7tys mil do przejechania wpierw :) :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Witam, Szukając motocykla dla siebie natrafiłam na taką piękną bestię :crossy: Aprilia SL 1000 Falco http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_s..._falco_2001.php http://www.bikepics.com/pictures/036125/ (według mnie najładniejsze malowanie jej :clap: ) http://www.bikepics.com/pictures/039405/ Cena za taki model jest w porządku, jak patrzyłam na aukcjach w Polsce i zagranicą to waha się od 12000 do 16000 zł :cool: (czyli OK). Waga jak dla mnie odpowiednia: 190 kg (na sucho). Moc: 118 KM :lalag: Moment: 101 Nm :lalag: Wygląd... piątka z plusem, a nawet lepiej :icon_twisted: Ale czy ktoś kojarzy taki motocykl... nie znam się w ogóle na Włochach. Warto się pchać w taki motocykl, jak z serwisem... z częściami (chociaż z tego co mi wiadomo, kolega ma Aprilię to czasem trzeba poczekać ;) ). Ogólnie proszę o rady :icon_rolleyes: pzdr @starte i jak? kupiłeś? Zapewniam że nie będziesz żałował zakupu sprzęta. pozdro Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Z tego co mi wiadomo, to Astarte raczej Aprili nie kupilA ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Cześć bracia, fajnie, że znalazłem ten wątek. Bo to chyba Narodowy Wątek Aprilii Falco! :biggrin: Z Dyziem już się znamy z Ridersite, pozdrówki. Z serwisem nie powinno być problemów, bo Falco to RSV z minimalnymi zmianami, trzeba tylko znaleźć kogoś kto zna się na RSV. Większy przegląd - tu mogą być trudności, ja mam jeszcze dużo czasu, może coś się znajdzie. W Warszawie podobno jest jakiś większy serwis/dealer, muszę się rozejrzeć. Mniejsze przeglądy robię sam, wymiana oleju i filtrów to fraszka nawet dla niemechanika. Części raczej trzeba sprowadzać z zagranicy, szczególnie plastiki. Niestety, jeśli chce się mieć ekskluzywny motocykl, to trzeba przygotować się na pewne trudności. Proponuję Panowie włączyć notyfikację email o odpowiedziach w tym wątku, trzymajmy się razem! :crossy: To moja bestyjka, ochrzczona La Sporca (zmodyfikowana dość mocno): La Sporca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Witam Seba, tak sie wlasnie zastanawialem kiedy sie tu pojawisz :) Lepiej nie wklejej fotek, bo teraz mam ochote zwinac Ci ten wahacz :D Ja tam ze swoja mam sie troche dziwnie... weekend zaliczylem jakies 700km i bylo w miare ok. Dwa dni temu zmienilem amortyzator na Ohlinsa z Mille R i moto troszke posnioslo sie do gory a to nie najlepsze dla mnie (173cm). Musze znalezc kogos kto mi to ustawi i uczyc sie moto od nowa. Pozdro ps Seb, jedno pytanie, jakie masz zalozone clip-ony i czy musiales zmieniac przewody i ciac owiewke (ok nie masz pelnej ale czy trzeba)? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Siemka. Wymianę wahacza polecam, to najładniejszy mod dla Falco. Coś jak sexy bielizna dla Twojej lubej, pewnie że można bez niej, ale... :buttrock: Co do Ohlinsa, to mam bardzo dobry pomysł. Zamień się ze mną (mam regulowaną wysokość w moim żółtym Sachsie z Mille) i Twój problem rozwiązany! :bigrazz: Co do kiery to pojechałem po całości i sprowadziłem sobie Convertibars z hameryki. Polecam, choć drogie strasznie. Nic nie trzeba ciąć bo są bardzo ustawialne, ale można jeśli chcesz wysoko. Ja mam prawie na wysokości Tuono, w takim przypadku trzeba ciąć wszystko i wymieniać wszystkie przewody poza linkami gazu (u mnie takie były plany, wiec mi to nie przeszkadzało). Przy Helibars podobno nic nie wadzi. Ale zmiana jest niewielka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Tiaa... dorzucisz i zamontujesz mi taki wahacz to pogadamy... ;) swoja droga, z jakiego to roku? Byl standardowo czarny? Bede bawil sie z ohlinsem w ten weekend, Ma regulacje ale wyglada mi na skrocony na maxa. Pobawilem sie troche ustawieniami i jest lepiej ale i tak musze sie przejechac na ustawienie tego, bo z moja wiedza na ten temat kiepsko... Nie wiem czy nie sprobuje przelozyc cliponow nad polke, gosc od ktorego mam wydechy (Aladinsaneuk) tak ma i twierdzi, ze to dobre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Tak, wahacz czarny w standardzie bo to od Tuono. A propos cliponów to u mnie zahaczały o owiewkę kiedy je umieściłem nad półką, ale u innych nic nie wadziło, więc...szczęścia. Spróbować warto, bo to nic nie kosztuje (poza czasem). Pamiętaj, żeby odciążyć przód jak zdejmujesz górną półkę, najlepiej pod główką ramy przełożyć jakiś metalowy drąg/rurę i podeprzeć obustronnie. Albo wersja hardkorowa - krata po piwie pod zbiornik oleju :icon_eek: nie ręczę! Powodzenia z Ohlinsem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 UPDATE: Na poczatku zapomnialem dodac, ze warto zainteresowac sie stanem tarcz hamulcowych, moga pulsowac. Moje tak mialy, cos tam poczyscilem metoda kombinerki, wd40, czyscik. Nie bardzo pomoglo. Dopiero ostatnio mialem zbyt duzo czasu i wzialem sie za to konkretniej, tzn, sruba M6 przez "guzik" w tarczy hamulcowej, dokrecic, popsikac czyscikiem do hamulcow i okrecac. Rezultat - 0 pulsacji i 250 funtow w kieszeni na nowe tarcze. Oprocz tego przelozylem clipony ponad polke, podnioslem widelki do ok 6ciu paskow ponad polke (metoda kumpel przytrzymuje tyl, moto na stojaku abba) , mmmmm... wygodnie. http://i411.photobucket.com/albums/pp196/m...ul/7cd42ff3.jpg http://i411.photobucket.com/albums/pp196/m...ul/7530af1d.jpg Niestety, taki uklad spowodowal, ze 1sza czesc wezyka hamulcowego (od dzwigni do trojnika) byla (za)bardzo naciagnieta. Szybki telefon do HEL'a, zamowilem przewody w oplocie do Falco + 3cm, wiecej niz dosc. Wielkie :lalag: dla obslugi klienta w HEL. Co prawda chodza mi po glowie convertibars ale wtedty trzeba bedzie ciac owiewke, bo juz teraz dotyka. Uff... Wakacje w planach wiec zaczalem rozgladac sie za serwisem, zeby po powrocie zrobic regulacje zaworow... lokalny dealer zaspiewal 600 funtow :eek: :evil: :banghead: Na szczescie sa miejsca ktore zrobia ta sama robote za mniej niz polowe ceny, ufff.... Pzdr dyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Mój wymarzony makaron, jak sie wykopie z drogiego ryżu to od razu biore sie za szukanie.Może mi jescze ten sezon nie ucieknie. Co sądzicie o tej Falco, ktokolwiek widział , ktokolwiek wie? Na ile ten "tuning" jest fabryczny a na ile własna wydumką własciciela? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1354256 Bak Falco jest plastikowy (nakładka) czy metalowy? Dyziowq czy znasz kogoś kto za nieduże pieniadze (ponizej 800zł) przewiezie Falco z UK do polski ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Tzn, nie fabryczny, przod to chyba Tuono, jest sporo takich przerobek, niestety trzeba powiedziec, ze ludzie biora sie za takie przerabianie po glebie :/ Ciekawe jak on wyciagnal 145KM? Nie wiem jak wyglada pelen uklad akra, ale poza tlumikami to mi to zwykly przypomina. Hamulce brembo to standard, niestety tylny amrtyzator tez. Bak jest plastikowy, Co do transportu, to widzialem na necie kilka firm, niestety od £250 w gore... Sprobuj tutaj poszukac, jest kilka osob ktore sie tym bawi. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astarte Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Z tego co mi wiadomo, to Astarte raczej Aprili nie kupilA ;) Dokładnie... Astarte Aprili nie kupiłA :icon_razz: . Ostatnio Fazer 1000 chodzi mi po głowie, ale po przeczytaniu mojego wątku sprzed dwóch lat wróciła do mnie chęć nabycia Włocha :icon_rolleyes: . Może... może... :icon_twisted: Najbardziej właśnie boję się serwisu i tego, że części mogą być słabo dostępne. Sporo robię kilometrów w sezonie i ważne jest by moto było sprawne i zawsze gotowe do drogi :crossy: . Pożyjemy - zobaczymy. Jak macie jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia o tym moto to piszcie :cool: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.