Skocz do zawartości

?ancuch


mleczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poczatkujacy chciał by się dowiedzieć jak się sprawdza czy łancuch jest odpowiedni naciagnieny w moim motocyklu (Honda VT 600c Shadow)

Wyczytalem ze miarą sprawdzenia czy łancuch nie jest za luźny jest wykonanie prostej operacji.

Jesli da się zbliżyć do siebie cześć górna i dolna (przyciągnąć) na 2 -3 cm to znaczy ze jest on za lużny i nalezy go naciagnać lub wymienic w przypadku gdy nie było by juz podziałki do naciągnięcia na tylnim kole.

 

Czy jest to dobra metoda czy jest jakaś inna bo nie chce, żeby mój motocykl czuł się niedopieszczony.

Proszę także jakim smarem najlepiej wykonać jest konserwacje łańcucha

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Co prawda na temat smarowania łańcucha jest duzo i z gory wszystkim za to thx ale nie wiem dalej jak powinien być naciagniety łańcuch? Może jestem tak 'lewy' ze nie umie tego znaleźć.

 

Mam prośbe i to wielką;

Zamieszczam link do folderu gdzie są zdjecia mojego łańcucha i czy ktoś może mi powiedzieć co to za tym: Czy to jest jakis zwykly czy jakiś taki oringowaty którego nie można myć np. nafta?

http://mleczyk.nofate.com/Honda/lancuch/

Zdjęcia łańcucha

 

Bradzo dziekuje za pomoc.

Apropos jeśli komuś by sie chciało dodatkow przeczytać mój pierwszy post (ktory jest troche wyżej) to niech mi poradzi jak najiagnać łańcuch lub wskaże link do informacji

 

Szerokiej drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jest to ańcuch o-ring-owy. Osobiście umyłem ropą naftową i żyje. A do smarowania użyj smaru w spray-u firmy "Caramba", koszt ok. 7,o€ kupiony w B-linie w POLO. Jest przezroczysty i nie brudzi łańcucha, polecam. Używam go od miesiąca i jest super. Co do napinania łańcucha, to najlepiej zajżyj do serwisówki, albo sprawdź poprzez dociążenie maksymalne motocykla. Łańcuch powinien być nie naprężony, tylko posiadać mały luz. Twój wygląda jakby pracował w osłonie. Ale tak,czy inaczej, to powinien być czysty. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda na temat smarowania łańcucha jest duzo i z gory wszystkim za to thx ale nie wiem dalej jak powinien być naciagniety łańcuch? Może jestem tak 'lewy' ze nie umie tego znaleźć.

 

kiedyś pamiętam (z krótkiego epizodu posługiwania się czymś tak nienomalnym jak łańcuch w motocyklu), że na wolno stojącym moto powinien być luz około 2,5-3cm (na dolnym przebiegu łańcucha, przy podniesieniu ręką). przy pełnym obciążeniu nie powinien być sztywny. dokładnie jak to jest na pewno znajdziesz jeśli nie na forum, to niewątpliwie na prm ;)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej zajrzeć do serwisówki jesli masz. A jak nie to przyjmij ogólne zasady - luz 2.5-4 cm z zlaeznosci od skoku zawieszenia. Przyjmuje ze w maszynie typu chopper nie ma duzego skoku. Przy pełnym obciazeniu 2 ososby+bagaz musi byc torche luzu jeszcze w razie gdy wjedziesz w nierownosci bo jak bedzie sztywny to sie szybko zniszczy lancuch a do tego zajedziesz lozyska w skrzyni i w tylnym kole. A smorowanie to tak jak kazdy lubi. Kazdy producent lanuchcow najbardziej poleca poprostu olej silnikowy ale problme w tym ze chlapie na kolo. Moj lancuch w GS500 smiga juz prawie 35 tys km. i jeszcze ma troche życia przed soba a wszystko przez olej silnikowy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha ok

Dziekuje za odpowiedz. Motocykl to taki jak mam w opisie (VT600 Shadow).

Serwisowki nie mam bo to co udalo mi sie sciagnac bylo malo czytelne (zwlaszcza rysunki) a jestem lalikiem wiec rys. sa mi potrzebne

Edytowane przez mleczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...