Skocz do zawartości

Honda cbr f3 stoi 5 lat pomocy !


Arni22222
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolega znalazl motocykl honda cbr f3 ktory stoi 5 lat nie uzywany nie odpalany ma przejechane okolo 3000km !!

powiedzcie mi czy warto cos takiego kupic co zrobic przed odpaleniem z gory dzieki za odpowiedzi

Edytowane przez Arni22222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasowałoby mu przed odpaleniem wyczyścić gaźnki, filtr powietrza, sprawdzić jak się ma bak w środku - czy nie ma syfu, zmienić olej i filtr oleju. warto sprawdzić w jakim stanie jest akumulator. jeśli jeszcze coś to niech ktoś mnei poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega też interesował się takim motocyklem, stał ładnych pare lat na wystawie salonu samochodowego. I niestety: akumulator do wyrzucenia, jak się udało odpalić to zaczął sączyć się olej z silnika, uszczelnienia lag także do wymiany, no i prawie niedziałające hamulce. Kumpel dał sobie spokój.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja kupiłem 7 letnie moto z przebiegiem 4039km i wszystko gra: uszczelniacze, silnik, hamulce, akumulator może troszkę słabo trzyma ale jeszcze mnie nie zawiódł. a gaźnik czyściłem i filtr dopiero po sezonie bo nie miałem czasu a i tak było gites. reguły nie ma :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się może stać.......

 

Najgorsza rzecz jaka może być to nalot rdzawy w cylindrze.... Dlaczego ? - w maszynie 4 garowej stojącej 5 lat któryś garnek musi stać z ucylonym zaworem wydechowym. Jeżeli stał w wilgotnym garażu lub na dworze - to może coś w cylindrach być. To coś oczywiście zniknie zaraz po odpaleniu ale żywotność motocykla będzie się zmniejszać w sposób zastraszający - wycieranie pierścieni o mikrowżery w cylindrze.

 

Co poza tym ..... raczej nic - tak jak kolega pisał wymienić wszystkie płyny wraz z paliwem !!, wymienić śwece, filtry płyn hamulcowy !!! - traktować przez 1000 km jak na dotarciu i w drogę !

 

Oczywiście czyszczenie gażników będzie nieodzowne - ale to po sezonie - w zimie - na luzie (oczywiście jak będzie chodzić maszynka w miarę dobrze)

 

Czy da się poznać czy są jakieś zmiany w cylindrach ? - napewno nie odpalać go, nie przekręcać w żaden sposób korbowodami - i użyć jakiegoś przyżądu lekarskiego typu gastroskop czy laparoskop :-) (oczywiście przez świece a nie odbyt) :icon_mrgreen:

 

Poprośmy jeszcze o potwierdzenie ekspertów - i pytanie może są takie przyżądy samochodowe - ja wymieniłem medyczne ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem silnik może być w trudnej sytuacji. Wilgoć która jest w powietrzu dostaje sie nie tylko do zbiornika paliwa ale do całego silnika przez kanały wentylacyjne a do cylindrów (cylindra) przez kanały wydechowe w których mogły przyrdzewieć zawory i ich gniazda. Tuleja cylindra w którym jest wilgoć zastraszająco szybko pokrywa sie rdzawym nalotem i powoduje wżery które będą możliwe do usuniecia dopiero po szlifowaniu. Pierścionki również mogą być w nienajlepszym stanie. Ogólnie cylinder może tracić albo całokowicie stracić kompresje jeśli tłok w ogóle sie w nim ruszy. Z takim silnikiem może być kiepsko. Jeśli zagada to od razu po wymianie wszystkich płynów eksploatacyjnych i filtrów powinieneś przeprowadzić pomiar kompresji który wykaże czy rzeczywiście coś sie działo w którymś z cylindrów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...