Gość grzesiek Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 skad wiadomo ze wymagaja juz regulacji??Jakie sa skutki jazdy na niewyregulowanych zaworach itp. czy mozna np. zniszczyc w ten sposob silnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Nie tyle silnik,co głowicę mozna zniszczyc w przypadku złej regulacji zawrów.Silnik traci moc,zawory sie wypalają,gniazda zaworowe sie wybijaja.A skąd wiadomo że wymagaja regulacji? Najlepiej stosowac sie do instrukcji i zgodnie z nią przeprowadzać regulacje.Pracy niewiele,koszty też nie za duże więc warto zadbać o ten szczegół.Ewentualnie osłuchac silnik (głowicę ) stetoskopem.Źle ustawione luzy bedzie słychać.Za duże-będą "klepać"Za małe-będą sie "podwieszać" Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 A stosuje sie w motocyklach hudrauliczne regulatory luzu? W supersprtach wiadomo: kazdy gram masy i kazdy centymetr miejsca graja role, ale w maszynach uzytkowych? Teraz nawet w niektorych samochodach wraca sie do plytkowej regulacji luzow zaworow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Stosowało się kiedyś hydrauliczne kasatory luzu np Honda shadow 750 z lat ok 84. Już dość dawno zaczęto się wycofywać z tego rozwiązania zarówno w samochodach jak i motocyklach. Nie wiem czy w tej chwili ktoś to jeszcze stoosuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 czeJakie sa skutki jazdy na niewyregulowanych zaworach itp. czy mozna np. zniszczyc w ten sposob silnik??Skutej jest taki ,ze jest ogolny spadek mocy ,lasuja sie grzybki zaworów i gniazda zaworowePozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 czeJakie sa skutki jazdy na niewyregulowanych zaworach itp. czy mozna np. zniszczyc w ten sposob silnik??Skutej jest taki ,ze jest ogolny spadek mocy ,lasuja sie grzybki zaworów i gniazda zaworowePozdroWitam :( Dodam jeszcze że mogą być problemy z zapalaniem, motor dymi, no i nie ma ducha! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 W motocyklach rzeczywiście kasatorów hydraulicznych już się nie spotyka ale w samochodach sa stosowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Stosowało się kiedyś hydrauliczne kasatory luzu np Honda shadow 750 z lat ok 84. Już dość dawno zaczęto się wycofywać z tego rozwiązania zarówno w samochodach jak i motocyklach. Nie wiem czy w tej chwili ktoś to jeszcze stoosuje. Z aktualnych sprzętów np w Hondzie CB seven fifty pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Z aktualnych sprzętów np w Hondzie CB seven fifty W mojej "aktualnej" puszce czyli CC 007 są takie kasatory, a w silniku 1100 np z nowego SC Sporting juz regulacja plytkowa. Moze mi ktos wyjasnic, dlaczego odchodzi sie od tego rozwiazania? Motocykle - ok, zmniejszanie wymiarow silnika, obnizka masy itp, ale w samochodach? W redukcje kosztow produkcji nie uwierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 No w w wersji z kasatorami hydraulicznymi część skoku jest marnowana na zamkniecie zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Chodzi o zmniejszenie masy elementów poruszających się z bardzo dużymi przyspieszeniami, a co za tym idzie zmniejszenie sił bezwładności. Przyspieszenia w układzie rozrządu we współczesnych szybkoobrotowych silnikach są na poziomie 3000 m/s^2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 30 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2003 W mojej Beemce są hyrdrauliczne kasatory. Jest jeszcze inna przyczyna odejścia od hydraulicznych kasatorów. Ogólnie zauważa się tendencje do konstruowania pojazdów tak by z każdym duperelem trzeba było jechać do serwisu i to najlepiej autoryzowanego. Podam taki prosty przykład z podporą wału w Mercedesie Sprinterze. O ile w starych busach nie było konieczności wymiany całej podpory wystarczyło kupić łożysko za 7 PLN, tak w nowych modelach wymienia się ją całą za ok. 300 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.