Skocz do zawartości

regulacja zaworow


Gość grzesiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tyle silnik,co głowicę mozna zniszczyc w przypadku złej regulacji zawrów.Silnik traci moc,zawory sie wypalają,gniazda zaworowe sie wybijaja.A skąd wiadomo że wymagaja regulacji? Najlepiej stosowac sie do instrukcji i zgodnie z nią przeprowadzać regulacje.

Pracy niewiele,koszty też nie za duże więc warto zadbać o ten szczegół.

Ewentualnie osłuchac silnik (głowicę ) stetoskopem.Źle ustawione luzy bedzie słychać.

Za duże-będą "klepać"

Za małe-będą sie "podwieszać"

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stosuje sie w motocyklach hudrauliczne regulatory luzu? W supersprtach wiadomo: kazdy gram masy i kazdy centymetr miejsca graja role, ale w maszynach uzytkowych? Teraz nawet w niektorych samochodach wraca sie do plytkowej regulacji luzow zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowało się kiedyś hydrauliczne kasatory luzu np Honda shadow 750 z lat ok 84. Już dość dawno zaczęto się wycofywać z tego rozwiązania zarówno w samochodach jak i motocyklach. Nie wiem czy w tej chwili ktoś to jeszcze stoosuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze
Jakie sa skutki jazdy na niewyregulowanych zaworach itp. czy mozna np. zniszczyc w ten sposob silnik??

Skutej jest taki ,ze jest ogolny spadek mocy ,lasuja sie grzybki zaworów i gniazda zaworowe

Pozdro

Witam :(

Dodam jeszcze że mogą być problemy z zapalaniem, motor dymi, no i nie ma ducha!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowało się kiedyś hydrauliczne kasatory luzu np Honda shadow 750 z lat ok 84. Już dość dawno zaczęto się wycofywać z tego rozwiązania zarówno w samochodach jak i motocyklach. Nie wiem czy w tej chwili ktoś to jeszcze stoosuje.

 

Z aktualnych sprzętów np w Hondzie CB seven fifty

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aktualnych sprzętów np w Hondzie CB seven fifty

 

W mojej "aktualnej" puszce czyli CC 007 są takie kasatory, a w silniku 1100 np z nowego SC Sporting juz regulacja plytkowa. Moze mi ktos wyjasnic, dlaczego odchodzi sie od tego rozwiazania? Motocykle - ok, zmniejszanie wymiarow silnika, obnizka masy itp, ale w samochodach? W redukcje kosztow produkcji nie uwierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zmniejszenie masy elementów poruszających się z bardzo dużymi przyspieszeniami, a co za tym idzie zmniejszenie sił bezwładności. Przyspieszenia w układzie rozrządu we współczesnych szybkoobrotowych silnikach są na poziomie 3000 m/s^2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Beemce są hyrdrauliczne kasatory.

 

Jest jeszcze inna przyczyna odejścia od hydraulicznych kasatorów. Ogólnie zauważa się tendencje do konstruowania pojazdów tak by z każdym duperelem trzeba było jechać do serwisu i to najlepiej autoryzowanego.

 

Podam taki prosty przykład z podporą wału w Mercedesie Sprinterze. O ile w starych busach nie było konieczności wymiany całej podpory wystarczyło kupić łożysko za 7 PLN, tak w nowych modelach wymienia się ją całą za ok. 300 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...