Skocz do zawartości

Stuki podczas zmiany biegow i rozgrzewania


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami tak sie dzieje ze jak zmieniam biegi to slychac takie dosc glosne stukniecie i czuc lekkie szarpniecie, i nie mam tu na mysli tego charakterystycznego stuku podczas samego ruchu dzwignia zmiany biegow, tylko ten stuk pojawia sie podczas puszczania sprzegla i dodawania gazu. Nie pojawia sie zawsze, zazwyczaj gdy zapiety bieg zaczyna z nizszych obrotow.

 

Podobne stuki slychac czasami podczas rozgrzewania silnika, gdy trzymam go na ssaniu i stopniowo zmniejszam obroty. Te stuki sa nieregularne. Co to moze byc?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne stuki slychac czasami podczas rozgrzewania silnika, gdy trzymam go na ssaniu i stopniowo zmniejszam obroty. Te stuki sa nieregularne. Co to moze byc?

 

czyli na luzie, nie ruszając sprzęgła też stuka?

 

stuki moga występować z powodu luźnego wachacza lub łańcucha podczas ruszania i zmiany biegów, ale jeżeli występują na postoju to cięższa sprawa

 

i napisz dokładniej gdzie stuka bardziej w skrzyni?, pod cylindrami? z prawej? lewej? czy nie da się zlokalizować?

Edytowane przez dabo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie tez stuka, ale tylko na ssaniu, jak za bardzo obnize obroty i silnik jest jeszcze niedogrzany. Jak wylacze ssanie to juz tego nie ma. Wydaje mi sie ze to dochodzi z dolnej czesci silnika, ciezko powiedziec z ktorej strony.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy mial xj i mial ten sam problem podczas ruszania gdzies jak miaj wsisniete sprzeglo do polowy ze skrzyni dochodzily dziwne odglosy i czasem szarpalo. xj ma przeniesiony naped z walu na sprzeglo lancuszkiem i to prawdopodobnie lancuszek juz szarpie. dzialo sie tak równiez podczas redukcji.

wydaje mi sie ze niemasz sie czym za bardzo przejmowac

podobno to norma w xj.

niechce cie martwic ale jesli bys chcial to zrobic to trzeba polowic silnik.

znajomu jezdzil tak 2,5 sezonu zrobil 11 tys km, w serwisie mu powiedzieli ze tak moze jezdzic nic nie powinno sie stac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ktorym biegu masz ten objaw ?

Nie ma reguly. To sie pojawia przy zmianie biegow, podczas puszczania sprzegla, niezaleznie od biegu, ale tez nie zawsze. Wlasciwie to czesciej sie nie pojawia niz pojawia, raz na jakis czas. Tak samo sie dzieje czasami jak na przyklad jade na ktoryms biegu, musze lekko przychamowac, wciskam sprzeglo, potem je puszczam i jade dalej ale biegu nie zmieniam, tez przy puszczaniu sprzegla moze stuknac i leciutko szarpnac, zwlaszcza jesli sa niskie obroty.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bry... melduje sie ten znajomy od XJ :icon_mrgreen: a wiec tak ... wyglądało to następująco: kulałem sie pomału na na II biegu , wciskałem sprzegło i chciałem przygazować i soć stukało , strzelało , dzwiek jakby łańcucha , w serwisie mi powiedziano to co juz Kurczak napisał , latałem tak długo ... aha , miedzyczasie wymienione było sprzegło ... Nic to nie dało , jedynie przestało mocno ciągnąć ale stuki były nadal , klient który kupił XJ troche przerażony był. To szło wyczuć i jak ja jedziłem to juz potrafiłem tak zmieniać biegi , używać sprzegła ze nie było trzasków

Aha ... waliło tylko przy zapiętym biegu i na wyższych obrotach , najczęściej jak motocykl sie "kulał"... Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Rudy. U mnie jest troche inaczej bo jest to pojedynczy stuk i pojawia sie (czasami) podczas sprzeglania (tak to sie mowi?). Moze rzeczywiscie jest to ten amortyzator sprzegla. Moze to szarpniecie nie jest zwiazane ze stukiem. Podczas sprzeglania lancuch napedowy moze szarpac. Adamie, moglbys napisac cos wiecej o tym amortyzatorze sprzegla? Czy ciezko sie do tego dobrac i naprawic/wymienic?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator sprzęgła jest w koszu sprzegłowym - tym zewnętrzym el. Kosz (ten el.zewn.)składa sie z dwóch częsci - jedna to jest ta która posiada zęby (koło zębate) a druga to ta do ktorej wkładasz tarcze sprzęgła (korkowe akurat). Te dwa el. są połaczoe ze sobą nitami. Pomiędzy tymi el. są spręzyny. Sa one po to by niwelować gwałtowne obciążenia pomiędzy silnikiem a krzynią. Czaami wyrabiaja się one i słychać charakterystyczne stukanie, nie cały czas ale przy zmianach obciązenia silnika.

 

Przy okazji pomierz łańcuszek.

 

 

Ufff, ale dizś upał :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...