Skocz do zawartości

nie trzyma wolnych obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem polega na tym że moja cbr-ka 125 nie trzyma wolnych obrotów ani na ssaniu ani bez niego. Hmm motorek normalnie jedzi tylko podczas hamowania silnikiem obroty jak by za wolno schodzą.

Nawet jak jest silniczek rozgrzany to gaśnie. Motrek ma przejechane 5 tys. W sumie nie podejrzewam by gaźnik był zapachany gdyż posiadam filtr paliwa. Czy to wina zasyfionego filtra powietrza?

Wiecie może co jest nie halo??

 

Dodam jeszcze że są trudności z odpaleniem.

Edytowane przez Mario_90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo spróbuj wywalić ten filtr paliwa?. a może łapie trochę lewego powietrza? a może poprostu gaźnik źle ustawiony, spróbuj podnieść obroty jałowe. z odpalaniem na ciepłym silniku też są trudności?

Edytowane przez dono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym także są trudności. Jakieś 300km wstecz motorek był na przeglądzie. Wszystko ładnie chodziło, a od dwóch dni coś sie pieprzy. Próbowałem ustatwiać obroty na biegu jałowym ale to nic nie dało. No nic musze sciągnąć bak i popatrzeć na ten filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlookaj filtr, zobacz czy nie łapie lewego powietrza. a jeśli dodasz gazu to odpala dobrze?

 

może być jeszcze lipne paliwo. teraz to czasem idzie straszne gó*no kupić :) nawet mieszają z ropą! <= miałem taki przypadek :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha już wszystko wiadomo filterek był czysty, ale za to paliwo było jakieś sywskie ( z orlenu) :/

Zatankowałem shell v-power do pełna i wszystko gra :icon_evil:

Dzięki

Edytowane przez Mario_90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam popdobny problem to sie podlacze.... moj fazer ma problemy z obrotami po odpaleniu silnika po jakiejs 3 h przerwie w jezdzie w obecnych warunkach pogodowych... tj zawsze musze nawet na momencik ssanie wrzucic..jesli odpalam bez ssania to obroty jakos pololutku spadaja i silnik czasem gasnie... i jakos tak nierowno pracuje... jesli odpale na ssaniu to moment, ssanie wylaczam i gra jak z nut.... ostatnio doszedlem do wniosku ze motot troche za duzo spala... nigdy mi sie poniezej 6 l nie udalo zejsc... w temacie fazerow to chlopaki przy agresywnej jezdzie maja takie wyniki jak ja normalnie... u mnie agresywna jazda to siedem litrow conajmniej... co moze byc przyczyna..filtr powietrza...?... systametycznie leje 98 z dwoch stacji BP ktore moim zdaniem sa sprawdzone...

Edytowane przez popek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo filtr powietrza zapchany, przez co nie spala ci całego paliwa i się zalewa, albo zbyt bogata mieszanka => również nie spala wszystkiego i na wolnych zalewa. zlookaj filtr, potem pobaw się gaźnikiem jak nie pomoże.

 

co do paliwa to ostatnio zatankowałem shell v-power racing i jest niebo lepiej niż na orlenie który zawsze lałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jesteśmy przy benzynie to mam takie pytanie:

czy benzyna shell v-power racing ( 100 oktanowa, jakaś nowość) da jakiś odczuwalny wrost mocy w moim motorku?? i czy sie opłaca cos takiego wlewać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys czytalem w autoswiecie art dot paliw... miedzy innymi pisali ze nie powinno byc odczuwalnej roznicy miedzy 95 i 98... roznice da sie wyczuc na dluzsza mete w spalaniu oraz stanie silnika (dot. to rowniez innych skladnikow wzbogacajacych paliwo)... ja pewnego razu w aucie tankowanym systamatycznie 95 na neste, kiedy bylo juz pusto w baku nalalem prawie pelny zbiornik 98 na BP... kiedy odjezdzalem ze stacji mialem wrazenie ze auto dostalo kilkanascie koni mocy wiecej. doslownie czulem jak auto pod noga dostalo kopa. biorac pod uwage ze testy w autoswiecie byly rzetelne dochodze do wniosku iz fakt ze auto/motocykl po zalaniu wysokooktanowego paliwa dostaje kopa swiadczy tylko o tym ze wczesniej tankowalismy jakis "mocz" a nie paliwo.

 

nie jestem na 100% pewny ale paliwo o ktorym mowisz ma 99oktanow ale duzo bardziej bogata mieszanke innych skladnikow.. nie slyszalem jeszcze o 100oktanowym "cywilnym" paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem problemem jest zbyt dobre paliwo;] Jak powszechnie wiadomo dobre paliwo lubi wyzbierac wszystkie syfy z baku, dokładnie sie z nimi miesza i tworzy zawiesinke;] Miałem ten problem przez dłuzsza chwile w w MZ;] przepłukanie wszystkiego ropa pomogło;] na dowód moge powiedzieć ze gdy lałem mieszanke 1:30 i paliwo było bardziej nasycone MZ jeździła normalnie na 1:50 szalała;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu poszperałem po książkach, necie bo też mnie to interesowało. Wychodzi na to, że wysokooktanowe paliwo będzie robić różnicę tylko w silnikach o wysokim stopniu kompresji. Jeśli do silnika przeznaczonego do PB95 nalejesz 98, 100 to nie będzie przyrostu mocy (pomijając fakt czystszego paliwa - 95 podobno częściej chrzczą niż 98). Jeżeli jednak do silnika przystosowanego do 98 nalejesz 95 to nastąpi spadek mocy.

Przyjmuje się mniej więcej, że do silników o stopniu sprężania 10 do 11 z kawałkiem trzeba lać PB98.

 

...mówiąc w skrócie moja opinia jest taka - jak komprecha powyżej dychy to można lać 98, jak mniejsza to odpuścić :biggrin:

Edytowane przez twizzter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...