Skocz do zawartości

pomoc przy wyborze samochodu


bols2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem kiedyś Golfa i też popieram :icon_rolleyes:

Zastanów się nad najprostrzą benzyną 1.3.Mniejsze przebiegi od diesli! Najlepiej (jak już ktoś wspomniał) od "kapelusza" dopiero co sprowadzony. Prosty i niezawodny. Części w .........

 

Oj nie... 1.3 (miałem takiego i to z niewielkim przebiegiem..) dużo pali bo ok. 7-8 l/100 a gazu to 10 i nie ma czym jechać.. no chyba że jeździć tak nie więcej jak 80 km/h..

 

Ja napewno bym nie kupił w tej cenie (do 4 tysi):

- Fiatów... za te "wysokiej" jakości materiały

- Opla.. za tą odporność na perforację blachy

- Poldka... chyba nie muszę pisać dla czego..

- Japończyka... owszem ale młodszego.. a z tamtych lat już ich praktycznie nie ma..

- Ford... odpada za te "ponadczasowe" rozwiązania.. a sam naprawiam to dlaczego mam się trudzić..

 

Reszta oczywiście zależy od ceny i stanu technicznego.. Do tej pory jakoś najbardziej się przywiązałem do VW i niech mówi ktoś co chce... ale to są samochody dla ludzi... fakt "kwadratowe", siekierą ciosane, ale dam przykład mojego pierwszego Golfa 2 1,6D ... sprzedawałem go z przebiegiem dochodzącym do 600 000 km i najśmieszniejsze to że jak bym do przkręcił do 160 000 km to pewnie 90% ludzi uznało by ten przebieg za realny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko ta rdza!!!!!!!!!

 

 

 

jaka kutwa rdza ? mieliśmy almere z 2003 to w ciągu 3 lat zardzewiała bardziej niż moja 12 letnia astra ( u mnie tylko w okolicy uchwytów puszki filtra wyszła rdza i kapkę w rogu drzwi kierowcy )

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze suzuki swift, dość przyjemny wóz, tani, mało pali, wygląda nienajgorzej i japonia.

 

 

Suzuki Swift to trafny wtbor, cholenie oszczedne, czesci lekko drogawe ale za to auto dosc bezawaryjne,

 

Aż dwie osoby zachwalają :D

 

Suzuki Swifta użytkuje od 4 lat. Rocznik 1991. 1.6 w sedanie z lpg.

Za małą kase znajdziesz takie Suzuki. Ale w tych autach jest jedna wielka wada. Samochód bardzo mało pali bo jest lekki. Jest lekki bo ma cienką blache. A blacha w SWIFTACH jest tragiczna. Jak rdza zacznie jeść auto to kupa bo czasem nie ma co spawać :D Jedynie szukać egzemplarzy zadbanych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Suzuki tylko Vitare, chociaż to terenówka to ma takze słabą blache. w ogóle to nie powinno nazywać się blacha tylko papier :/ Suzuki ma za to bardzo dobre silniki. Niskie spalanie i zadowalające osiągi. Tylko jak VW ma proste silniki to Suzuki ma dużo elektroniki (tak jest przynajmniej w moim)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi dalej sie zastanawiam ale jednak jestem bardziej przekonany ku golfowi 2w dislu tylko ze nei wiem czy raczej turbo disel czy zwykły jak to jest z spalaniem bo z tego co wiem 20 koników od turbinki przybywa to wartowało by sie zastanowić . Swifta raczej nie poniewaz to jest japończyk i jakos tak nie jestem do niego przekonany ... CO do tych olei to jakiś żart czy ktoś tak robił ? :bigrazz:

 

PS a co myślicie o oplu corsie z tych starszych fieście fordowskiej i vw polo ma ktoś moze jak to wyglada ogólnie sprawa z nimi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

renault 19 ale raczej francuza mi wszyscy odradzaja szczeze

 

A ja Ci polecam:) posiadam R 19 1.9 d ph1 :) za 4 tys kupisz spokojnie taki egzemplarz. Dlaczego wiec?? napewno w golfie a niw kadecie niebedziesz miał takiego komfortu i wyposazenia jak w 19 stce Czyli w tym przedziale masz juz wszystko prucz poduszek i klimy:) Francuz francuz:P moze ma zawsze jakies rozwiazania na odwrót ale to nie jest wiekszy problem. Kupujac R 19 zaopatrz sie w klucze typu "TORKS "

Silnik heh oszczedny pali mi 6 l w miescie na trasie jeszcze nie jezdziłem bo nie miałem okazji.

Czesci. hmm mieszkajac w wiekszym miescie nie powninienes miec problemów ze szrotem . A nowe czesci sa w normie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że celujesz raczej w małe auto.

Stare Polo wg mojej wiedzy gnije na maxa, ford odpada z założenia (nie będę uzasadniał), a Corsa... jak to Corsa, nic szczególnego, też gnije.

Jeżeli to ma być toczydełko, które nie zaskoczy Cię drogą awarią to bierz tylko i wyłącznie zwykłego diesla, bo to są wieczne silniki. Turbo w starym aucie moe przysporzyć problemów, również dlatego że sam silnik jest bardziej wysilony.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 4 tys. zł kupisz co najwyżej przechodzonego strucla (co innego, gdybyś polował na używany skuter 50 ccm).

 

Chociaż przyznam, że gdybym szukał samochodu mającego mi służyć np. do dojazdów 3 km do metra i z powrotem, to też na pewno bym nie przeinwestowywał i być może kupiłbym jakiegoś gruchota nawet za połowę powyższej sumy (żeby tylko dało się odpalić i przeturlać tych parę km). :wink:

no metra za to nie kupi ;) nawet złachanego

za 4,5 kupilem fajna asterke i bylem nia nawet w gorach. '97, 1,4. zalozylem gaz. pali ok 10 l.

fajny samochodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do tych olei to jakiś żart czy ktoś tak robił ?

 

Nie zart, temat poruszany nawet prze Zientarskiego i to dosc powaznie - zrobili dla testow starym dieslem Ford Transit rowno 50 tys km tylko na rzepaku i strat w silniku brak, w programie Discovery jest program "pogromcy mitow" i starego merca 2,4 diesel katpwali na przepalonym oleju z mc donaldsa i chodzi jak zloto - z podworka - merc MB 100 z silnikiem 2,4 diesel tylko na mrozach widzi opal, reszta tylko rzepak z lidla, bedzie cos kolo 200 tys, 1,9 diesel w golfie 3 kumpla bedzie ze 100 tysiakow na lidlowskim olejku, zreszta mozna wyczaic "profesjonalne" instalacje do rzepaku, glownie chodzi o jego podgrzanie w zime, bo jest sporo gestszy, albo samemu grzaleczke jakas wykombinowac,

Wiem natomiast ze Golf 4 TDI na rzepaku kiepsko chodzi.... kolega probowal i cos sie pojebalow wtryskach, ale okolo 8 tys zrobil.

Sporo ludzi stosuje mieszanke 20% opalu reszta rzepak, mam tez kolege co ma umowy na odbior przepalonego oleju z restauracji i skupuje go po 30 groszy/ litr, potem tylko przez sitko zeby frytka sie nie dostala do cylindrow i jezdzi za darmoche (stara beczka 3,0 diesel)

Najbardziej wkurwiajacy jest jednak smrod frytek z wydech :icon_mrgreen: zrec sie chce caly czas :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam Ci radzić na temat slników w VW.. To zwykły Dislok czyli JP jest bardzo żywotny i odporny na nszych kowali (czyli np. wymiana oleju co 5 lat...) z JR (1.6 TD) już tak nie jest ale te 600 tys. km też zrobi nawet jak trafi w ręce "rzeźnika" natomiast ten "TDI" 80 konny jest silnikiem wysilonym i tutaj to rzadko można znaleźć nie " rzeźbiony" motor.. A co do osiągów w/w silników (a miałem z nimi wszystkimi do czynienia.. ) to polecam JP... a różnica z JR jest niewielka a nawet powiem że przy starcie ze skrzyżowania to na + dla JP.. Co innego z golfem 2 w wer. GTD... 80 koni robi swoje.. ale tutaj za 4 tys. raczej nie znajdziesz w dobrym stanie.. Powodzenia w szukaniu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości na tym oleju do frytków jest jakis słabszy czy ? Coś był bym niepewny co do tego ale jak tak mówilicie to nie wiem ...

sq8bwh - JP to chodzi ci o zwykłego 1,6 ? JR - to jest 1,6 turbo disel ? a GTD to chodzi Ci o 1,9 turbo ? Kurcze ma ktoś polska normalna strone o golfach i ogólnie porownanie silników dislowskich bo jakos nie moge znaleść na necie ... Jak to jest z wydechami mozna dojść do brzmienia jakis basowych z disla wmiare ładnego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL

Przestańcie z tymi autami może już, miałem dzisiaj okazję jechać za "nie do zajechania" mercedesem od hitler jungen i dziękuję. Jechać to to jedzie tylko jak to smrodzi i kopci to tego już nikt nie widzi, a właściciel auta najmniej. To był diesel, zresztą z każdego diesla to smród na odległość, no chyba, że ktoś umie używać to nie.

 

Polecam Śkodę Favorit. Części nie są tanie, one są prawie, że za darmo. Lub Felicię, z częściami podobnie bo to w sumie bardzo podobna konstrukcja.

 

A co do blachy - jak kto dba tak ma. Jednym to samo auta gnije po 5 latach, inni jeżdzą 10 rok i jest gites...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.vwgolf.pl/

http://vwgolf.pl/silniki_VW.html

GTD to jest wersja wyposarzenia.. (ful elektryka i klima.. choć nie zawsze..) a silniki były w nim SB i RA

zreszto zobacz na w/w stronach.. 1,9 w dwójkach nie wstawiali fabrycznie (ale silnik taki sie nadaje bez problemu do mocowania i sprzyni..)

Jak byś trafił Golfika 2 takiego żółtego (z Poczty Niemieckiej) to bierz i nie zastanawiaj się chwili to są samochody serwisowane i nawet jak ma przebieg 400 tys. km to jego stan jest dobry.. i napewno bedzie Ci służył wiele lat. Takiego kupiłem żonie (fakt ten trafił mi się z 200 tys km.. także dopiero dotarty.. ) mankamentem jest tutaj skrzynia 4'ro biegowa ale 180km/h jedzie!!! i pali 4,5 l na 100 ON. (skrzynię mozna kupić bez problemu za 250 zł.. tylko po co.. mniej wajchowania..) A co do oleju roślinnego to ja śmigam kilka lat (ale tylko w lecie..) mieszam w proporcjach 1:1 z ON i nic się nie dzieje.. jedzie tak samo i pali nie więcej niż 5l/100km. A i nie patrz na licznik... nie ma golfa czy jetty co nie ma cofniętego licznika.. przed giełdą.

Zreszto mogę Ci napisać na PW kilka wskazówek na co zwrócić uwagę przy kupnie i jak te punkty sprawdzisz i bedzie ok. to pojeździsz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...