Skocz do zawartości

XJR1200 - XJR1300


Rekomendowane odpowiedzi

z tego co wiem silnik w B12 pochodzi w prostej lini z starego silnika gsxr1100 (tzw "olejok") rozwierconego tylko o 100ccm,duze rezerwy mocy leżą w układzie dolotowym w gsf gdzie małym kosztem można zwiekrzyć sporo mocy tzn ok 20-25%

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chce kupic YAMAHĘ XJR 1300.Z forum dowiedzialem sie,ze jest to dobry sprzet.Wszystkich uzytkownikow tych maszyn prosze o informacje na temat eksploatacji,tzn.ile pali,jakie sa koszty przegladow i na co mam zwracac szegolna uwage przy zakupie maszyny uzywanej.

 

Z gory dziekuje za wsystkie informacje.

 

KACZOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę razy już o niej pisałem,ale ... dobrego nigdy nie za dużo !

Jaki koń jest każdy widzi, XJR'a to duże ciężkie bydlę, z wielkim silnikiem czyli musi odpowiednio zjeść, zużycie paliwa zaczyna się od 7L/100km i tak + - 0,5l utrzymuje się przy w miarę spokojnej jeździe niezależnie czy to miasto czy trasa. Ważne są obroty spalanie zaczyna się powyżej 6tys obrotów. Motocykl ma potężny moment obrotowy i tak naprawdę w normalnym życiu korzysta się raczej z dołu, natomiast jak chce się zrąbać tyłek jakiejś CBR1000 to trzeba odkręcić, powyżej 7tys moto ciągnie jak szalone, można nawet podnieść przód mimo że w testach "Motocykla" wyraźnie stwierdzono że jest to niemożliwe. Trzeba się wtedy liczyć z 10l/100km. Przy 4tys obrotów moto na piątce idzie 110km/h, jazda jest tak do 160km potem wiatr we włosach zaczyna przeszkadzać. Max speed to 220km dochodzi błyskawicznie bez problemu potem brakuje owiewek. Po ostrej jeździe po autostradzie należy bezwzględnie sprawdzić stan oleju, jak dostanie w palnik to zeżre nawet powyżej litra oleju na tysiąc, w palnik tzn. 180km i więcej. Ważny jest stan opon, tu nie można oszczędzać.

Moto jest dosyć drogie w eksploatacji, paliwo, przeglądy co 6tys., zawory, gaźniki po 36tys ( przeciętnie ) same płytki to ( cholera zapomniałem ile ) duży wydatek.

Moto prowadzi się swietnie, na zakrętach wywija na tyle dobrze że może powalczyć z lżejszymi maszynami, ciężar odczuwa się głównie na postoju.

 

Zbycho

XJR1300

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Najbardziej obawiam sie dużego zużycia paliwa i drogich przegladow. :?

No ale nie ma róży bez kolców.

A na co mam zrwcac uwage przy zakupie maszyny używanej,bo tylko taka wchodzi w gre?

Czy są jakies elementy którym szczegolniej musze sie przyjżec? :eek2:

 

KACZOR

 

VS 800 INTRUDER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to samo co we wszystkich motocyklach, żadnych podejrzanych szmerów i brzęczeń w silniku, z jednym wyjątkiem, jak zimny potrafi "coś" hałasować jest to jednorazowy dzwięk jakby ktoś uderzył czymś metalowym ( młotkiem ) w kadłub silnika, mnie ten dzwięk baaaaardzo wystraszył, jest to ocieranie pasa, taśmy ( cokolwiek to jest ) o blok silnika i mechanik stwerdził że lepiej bez 8O ale w zasadzie to nieszkodliwe.

Rama, zawieszenie do sprawdzenia jak w każdym.

XJR'a1300 może być max. z 99 roku więc raczej młoda ale swój przebieg może mieć, ja zrobiłem na moto w tym roku łacznie 20Kkm co x 5 lat może dać przebieg 100Kkm, jest to raczej niemożliwe ale ....

Przebieg sprawdzaj raz na liczniku ale brak wiary nie jest grzechem, obejrzyj tarcze hamulcowe jak duże mają zużycie. Ja w tym roku oglądałem CBR1000 z przodu tarcze nie miały praktycznie śladu zużycia a z tyłu był wyraźny próg wysokości prawie 1mm. Świadczyło to raz o dużym przebiegu, dwa że motocykl był po dużym dzwonie i był odbudowywany z używanych części.

Sprawdź jak wytarte są manetki i podnóżki i porównaj ze sprzętem o znanym ci przebiegu.

Porozmawiaj od niechcenia o wyprawach i wyjazdach ludzie mówią zazwyczaj więcej niż trzeba.

Na dzisiaj widziałem na motobazarze XJR1300 z 2000 roku i bez oglądania wiem że jest lub było coś z nią nie w porządku, za niska cena !! jak na ten rocznik (22tys.zł)

 

 

Zbycho

XJR1300

 

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xjr'a to przepiekny motocykl.Moc,sylwetkai osiągi budzą respekt.Sam też bym chętnie wszedł w posiadanie takiego "maleństwa" ale..... :cry:  KASA!

Nie sposób sie jej oprzeć

 

Chopie, niedawno się ożeniłeś z młodą śliczną srebrną Kawunią a już Ci inne w głowie 8O , a fe !!! wstydź się :oops:

 

Zbycho

XJR1300

 

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację.Kawunia jest młoda,zgrabna,zadbana,nie wyeksploatowana. ;) A jak jej dosiadam (okrakiem :mrgreen: ) i łapię za rączki, to tak się wije że aż miło.

Jak bym dostał taką kobietę jak Twoja XJR'a to mógł bym nie dać rady :)

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

>>>"XJR'a1300 może być max. z 99 roku więc raczej młoda ale swój przebieg może mieć, ja zrobiłem na moto >>>w tym roku łacznie 20Kkm co x 5 lat może dać przebieg 100Kkm, jest to raczej niemożliwe ale .... "

 

 

Hola Hola Panie ja posiadam xjr1300 sp i ma w papierach x rok smoka tzn 1998

japonce najpierw na swoj rynek wysterowali taki sprzeciaor co miał pełna regulacje zawieszen przód tył, zaciski przód Brambo i elektroniczne liczniki przebiegu i zegarek !

wiec xjr1300 zaczynaja sie od 1998 roku ale w japonii

:)))

Wiem bo mam

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezle, widze ze taka Yamaha nie rozni sie niczym od mego Suzuki GS z 84r.

I jak tu mowic o postepie w produkcji motocykli ?

 

Adam M.

 

 

A spieki ceramiczne i tuleje z aluminium tez masz ???

a czujnik polozenia przepustnicy ?????

a kable w predkosciomierzu zamist linki tez masz :>

 

hehe..

a co to za GS moze zmienie hehe :)

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,

podaj linka do tej strony, na której można Twego Potwora obejrzeć. Kiedyś dałeś link i pamiętam, że było na co popatrzeć ... niestety nie mogę linka odszukać, a do ulubionych nie dodałem (gapa ze mnie)

 

A co do XJR, chciałem kupić 1200, szukałem i szukałem, niestetyy same pasztety były na rynku. Ogółnie nakeda trudniej kupić i trudniej sprzedać w Polsce (bo do dresu nie pasuje), więc są to motocykle "rynkowo-problematyczne". No, ale spośród obecnie produkowanych sprzetów xjr BIJE WYGLĄDEM WSZYSTKO.

 

Pozdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,

Ogółnie nakeda trudniej kupić i trudniej sprzedać w Polsce (bo do dresu nie pasuje), więc są to motocykle "rynkowo-problematyczne"

Pozdrówka.

 

ja wiem... no na dresa bardziej działa plastik, ale zobacz np. b6, cholera cena praktycznie nie maleje z biegiem lat :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...