Bary82 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 witam :biggrin:właśnie wróciłem z poszukiwania 1szego sprzęta dla brata- znalazłem kawe gpz 500 do drobnych poprawek ale cena do negocjacji więc looz.Problem polega na tym ,że podczas jazdy próbnej puszczając kierownicę ta zaczyna telepać się na boki-cos a'la shima ..przy małej prędkosci to telepanie jest delikatne i odpowiednio przy ok 70km/h nasiliło się do tego stopnia iż ledwo to opanowałem :icon_eek: trzymając kierownicę nic takiego nie stwierdziłem -tylko przy puszczonej..teraz pytanie-czy to jest coś z ramą?? jeśli tak oczywiście dyskwalifikuje to ten motocykl, ale może to jakaś inna przyczyna? jak mówię moto fajne i z chęcia brałbym je...prosze o odp. co takie telepanie może ewentualnie oznaczać?pozdro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) witam :)właśnie wróciłem z poszukiwania 1szego sprzęta dla brata- znalazłem kawe gpz 500 do drobnych poprawek ale cena do negocjacji więc looz.Problem polega na tym ,że podczas jazdy próbnej puszczając kierownicę ta zaczyna telepać się na boki-cos a'la shima ..przy małej prędkosci to telepanie jest delikatne i odpowiednio przy ok 70km/h nasiliło się do tego stopnia iż ledwo to opanowałem :) trzymając kierownicę nic takiego nie stwierdziłem -tylko przy puszczonej..teraz pytanie-czy to jest coś z ramą?? jeśli tak oczywiście dyskwalifikuje to ten motocykl, ale może to jakaś inna przyczyna? jak mówię moto fajne i z chęcia brałbym je...prosze o odp. co takie telepanie może ewentualnie oznaczać?pozdro :) Mozliwości : Zjechana/poząbkowana/walnieta oponka tylna/przedniaKrzywa felgaZbyt niskie cisnienie w koleRóznice w poziomach oleju w lagachPoluzowane lagiKrzywe lagiWywalone łożysko główki ramyKrzywa rama.Luz na wachaczu / dźwigniach Moja XJ-tka zachowywała się identycznie.Po zmianie opony przedniej na nówke trzepotanie kierki uspokoiło się.Nie wyeliminowałem jednak tego zjawiska.Trzęsie mi lekko kierownica ( puszczoną) przy prędkościach w 60 - 80km/h.Po przekroczeniu tych prędkości nic nie czuć. Można kierkę puszczać śmiało. Co jest przyczyną trzepotania nie wiem!Rama pomierzona , lagi proste - wszystko sprawdzone.Olałem to bo nie jest to niebezpieczne.Mechanik mówi, że mam minimalny luz w główce ramy.Może to jeszcze to wprawia moto w takie drgawki. AHA.. Kiedy jade z pasażerem nie ma nawetgrama drgawek ???? RĘCE TRZYMA SIĘ NA KIEROWNICY ;):) Pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2007 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 niektore motocykle poprostu maja tendencje do wpadania w shimme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Gpz do 94 roku wpadała w shime przy prędkościach 70-90 wyeliminowano to dopiero podczas modernizacji w 94 roku zmienili wtedy rozmiar przedniego koła i delikatnie zmienili przednie zawieszenie . Ja jeździłem gpz jeszcze przed modernizacją i nie jest to dokuczliwe jeśli wiesz o tym i się przyzwyczaiłeś . Generalnie ten moto oprócz tej jednej (małej) wdy to bardzo udana konstrukcja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 miałem ten sam problem ale po wymianie opony wszystko wróciło do normy,można też sprubowac wyważyc przednie koło,powinno pomóc,chociaż jak napisał Leon może byc wiele przyczyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grubyozo Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 po pierwsze kierownica ma zamontowane przeciw wagi jesli nie to jest wina tego drzenia keirwonicym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 W moim GPZ500 które było z 89 roku niczego takiego nie miałem, przy puszczeniu kierownicy było bez żadnej reakcji. Postaw moto na centralnej i posadź kogoś z tyłu aż się przód podniesie. Poruszaj przednim zawieszeniem przód/tył i zobaczysz luz na główce ramy. Jeśli nie to to ja stawiam jak już ktoś wcześniej strzelał na opone ( ciśnienie, bicie opony albo i bicie od wgnieconej felgi ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 a ja miałem gpz 500 94 rok i kierownicą "telepało" w okreslonych przedziałach predkosci teraz mam zygaka i tez "telepie" - mam nową i wywazoną opone przednią Za te ruchy moim zdaniem odpowiada łożysko główki ramy- i w gpz było na wykonczeniu i w zzr tez jest juz nie zabardzo( kierownica w pozycji środkowej wchodzi jakby w "dołek"i z lekkim oporem z tego "dołka" wychodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastian zg Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Też ma przy pewnej prędkości takie "telepanie" kierownicą - jednak wystarczy że lekko się pochyle do przodu i przestaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.