Skocz do zawartości

motory z USA, sprowadzenie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chciałbym sie dowiedziec czy może ktroś z Was ma takie informacje, chodzi mi o opłaty związane ze sprowadzeniem motoru konkretnie z USA. Otórz niedlugo bede mial możliwość przywiezienia dwóch kółek ale niestety nie wiem jakie są oplaty. Czy bede musial zapłacic akcyze? bo cos slyszalem ze akcyza motorów nie obejmuje ale nie wiem na pewno. Czy te koszty są zależne od ceny, roku, marki itp.?

Jesli ktos zna te koszty lub sam sprowadzał motor z USA to prosze o odpowiedz.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga na motocykle z aukcji ubespieczycieli , można ich nie zarejestrować w Polsce . Może być mina .

[html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja strona </font></a></b>  <font color="#008000">
<b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>

[/html]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chętnie poznam doświadczenia kogoś kto sprowadził moto z USA, ile to kosztowało i ile trwało. W jaki sposób można załatwić transport? Czy są jakieś firmy (poza normalnymi kurierskimi), które specjalizują się w transporcie motocykli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ładujesz na statek i wysyłasz do Hamburga

 

Ehhh żeby to było takie proste :D

 

Co do ceny frachtu dowiesz się wysokości w firmie http://www.polamerusa.com , potarguj się i to zdrowo, czy akurat cena to 800$ to nie wiem, wiem,że cały kontener 40 ft. to koszt 2700 $, ale moto mogą potraktować jako ładunek drobnicowy, więc ta prawie 1/3 ceny za cały jest realna.

 

Też zależy skąd w USA, bo jeśli sam nadasz w porcie, lub sprzedający to koszty są o niebo mniejsze, niż zamawiasz z dowozem z terytorium stanów do portu. Cena transportu po stanach przewyższa czasami fracht morski do Polski.

 

Nie zamawiaj nigdy frachtu, tak ja pisze kolego wyżej do HAmburga czy innego portu UE, chyba że chcesz się przejechać i ładować w kolejne koszta. Fracht zamawiasz do Polski! Są możliwe 3 miejsca, Gdynia, Szczecin i Warszawa ( jeśli drobnica).

Po przywiezieniu towar przed wydaniem clisz, płacisz cło, podatek i zabierasz moto.

Reszta to tak jak rejestracja moto z krajów UE.

 

Do do wysokości cła i podatku to obliczę ci jutro w pracy.

 

PS . należności celne mogą się trochę różnić , bo nie znamy kosztów i warunków transportu, miejsca nadania ani dostawy, ale nie będą to jakieś wielkie różnice.

 

 

Należności celne przy kwocie 4000 $ i kosztach transportu 800$ to ok. 4400 PLN, jeśli na innych warunkach ( sprzedajcy płaci za fracht) to należności mniejsze o ok. 700 PLN.

 

Do tego dojdą opłaty za wystawienie SAD czyli odprawy celnej ok 150 zł, tłumaczenia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano.

Ja w zeszłym roku (sierpień/wrzesień) sprowadziłem z USA moja Hondziawę.

Jeśli chodzi o koszty, to przedstawia się to następująco:

- transport do Polski około $300

- cło 6% od wartości na którą się składają (cena motocykla z faktury bądź umowy + koszt transportu)

- podatek 22% od wyżej wymienionej wartości powiększonej dodatkowo o to 6-cio % cło

- opłaty za pośrednictwo wizowe około 200-300 zł

 

Oczywiście dodatkowo dochodzą tu na miejscu takie koszty jak tłumaczenia (20-40 zł./strona), poszerzony przegląd przedrejestracyjny (98 zł), rejestracja (tablice 48 zł, karta pojazdu 75 zł, dowód rej. ok. 50, znaczki skarbowe i inne takie...)

 

Co do transportu, to ja osobiście korzystałem z usług Polonez Parcel Service, mają kilkanaście placówek na terenie USA. Ja wysyłalem z West Springfield MA. W biurze pracownicy po polsku nawet mówią, prócz tego wiedzą jak wygląda sprawa naliczania cła i podatku, i na rachunku wpisują oficjalne koszty transportu dużo niższe niż w rzeczywistości :>

 

www.polonezparcelservice.com

 

Czas transportu okolo 3-4 tygodni (prom wypływa mniej więcej co dwa tygodnie, czasami częściej)

Kontenery trafiają do Częstochowy (tam też jest w tym samym miejscu urząd celny), za dodatkową opłatą $100 dostarczą motocykl pod wskazany adres na terenie Polski.

Warto dobrze poowijac i opakować motocykl kartonami, taśmą itp., zeby nie uszkodził sie ani nie podrapał podczas podróży w kontenerze, upchnięty miedzy innymi ładunkami.

Aha, a jeszcze co do sposobu obliczania kosztów transportu, to obliczana jest objętość paczki i na podstawie kubatury wyznaczają koszt (płaci się za miejsce w kontenerze), ubezpieczenie to jakieś dodatkowe kilkanaście $. Warto odkręcić lusterka, przez co zmniejszy sie sporo wysokość i szerokość :]

Jak kupujesz używany sprzęt, to sporządź dodatkowo porządną umowe kupna/sprzedaży (w USA to wszystko jest na odwrocie title, a u nas w urzędach przyda się dodatkowa) i dogadaj się ze sprzedającym, coby wpisał możliwie niską cenę :>

I to chyba tyle... no moze dodam jeszcze, że transport mojej VF 700F Interceptor kosztował $279.

Akcyzy na moto z USA nie ma.

Pozdrawiam, Zenek.

Edytowane przez zenek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam takie pytanko: czy moto sprowadzony z USA z "Salvage Title" to po prostu moto po wypadku i naprawione i dopuszczone z powrotem do ruchu w USA? Bo rozne informacje na ten temat wyszukalem (jedne ze po naprawie inne ze przed naprawa i dlatego niedopuszczone do ruchu ale naprawialne).

 

Mam taki moto do kupienia z takim wlasnie dokumentem. Moto jest caly i podobno 100% oryginal (tzn. jesli byl trzepniety to wszystko zostalo naprawione i czesci wymienione). Obecny wlasciciel twierdzi, ze przy moto nie robil nic i w takim wlasnie stanie zostal on sprowadzony.

 

No i na koniec czy w papierach gdzies jest opis jakiego typu uszkodzenia to byly?

 

Z gory dzieki za pomoc.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, a jak jest z akcyzą i cłem motocykli które nie są rejestrowane tj. crossow?

Druga sprawa to jesli motor jest rozkrecony i wyslany w 2 paczkach, oddzielnie rama oddzielnie silnik to co wtedy?

I trzecia :icon_mrgreen:, na jakiej podstawie jest obliczana akcyza i cło? Np. jeśli na motor np CR125 '03 zapłace 2000 zielonych a na fvat bedzie 500 to co? Celnicy będą w jakiś sposób próbować ocenić wartość moto?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to na motocykle akcyza jest? :icon_mrgreen:

 

druga sprawa rozkręcenia to czy motocykl w stanie rozmontowanym to nie motocykl?

trzecia sprawa to płaci sie cło i VAT, a wartość przyjmuje się z faktury, jednak gdy jest podejrzanie niska mogą zweryfikować wartość -czyt. podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...