Skocz do zawartości

spalanie w dl 1000


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie do posiadaczy dl 1000,wczesniej byłem posiadaczem silników rzędowych jest to moja pierwsza v-ka,nakręciłem narazie 2tkm,na początku spalanie oscylowało w granicach 5,5-6,5l,sprawdzałem pare razy,a teraz zauważyłem że spala ok.7,5l-8l przy spokojnej jezdzie tzn. na obrotach ok.4tys,może ten silnik lubi wyzsze? niewiem czy mam jakas awarie?co otym myślicie ,ile wam palą dl1000.moje moto ma 10tkm przebigu i za wyjątkiem tego spalania niema w/g mnie żadnych wad,prowadzi sie super.pozdrawiam wszystkich v stromowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie do posiadaczy dl 1000,wczesniej byłem posiadaczem silników rzędowych jest to moja pierwsza v-ka,nakręciłem narazie 2tkm,na początku spalanie oscylowało w granicach 5,5-6,5l,sprawdzałem pare razy,a teraz zauważyłem że spala ok.7,5l-8l przy spokojnej jezdzie tzn. na obrotach ok.4tys,może ten silnik lubi wyzsze? niewiem czy mam jakas awarie?co otym myślicie ,ile wam palą dl1000.moje moto ma 10tkm przebigu i za wyjątkiem tego spalania niema w/g mnie żadnych wad,prowadzi sie super.pozdrawiam wszystkich v stromowców

 

 

witaj,

sam mam KLV1000 - to w zasadzie to samo co DL 1000. Mój jest nówką (900 km przebiegu) i przy spokojnej jeździe ok 4-5 tyś rpm (jeszcze na dotarciu) spala ok. 6 l/100km.

 

Sam naczytałem się o kosmicznym spalaniu tych sprzętów i byłem początkowo nieco przerażony ale teraz wiem, że to chyba bajki.

 

pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć nie posiadam takiej pojemności, to również jeżdżę V - ką. Spalanie wychodzi najlepsze gdy po zmianie biegu obroty spadają na w okolice momentu obrotowego. Najwyższe spalanie wychodziło mi, gdy wcześniej zmieniałem biegi i silnik "wykręcał" się z niskich obrotów.

Spróbuj wyżej go kręcić, ale nie na zasadzie on/off tylko powoli dać się wkręcić na obroty i zmienić bieg na wyższy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mój zasadniczo pali tyle ile mu wleję :D ;) ...a konkretniej to podczas jazdy solo w trasie z umiarkowanym bagażem (tylko top case + ewentualnie tankbag) ...spalanie prezentuje się następująco ...przy prędkościach:

  • do 120 :bigrazz: 6 - 6,5
  • 120 - 150 :smile: 6,5 - 7
  • 150 - 200 ;) 7 - 8,2

...rekord minimum to 5,3 ...ale to była bardzo, bardzo powolna (na poziomie 80 km/h) jazda w grupie ...rekord maximum to 10 l/100km ...i to z kolei była jazda typu 'terror miasta' :D ...czyli na każdym biegu w palnik do końca

 

pozdr,

w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, chyba tak. Powszechnie wiadomo, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest "bardziej energetyczne" i co za tym idzie, jazda na paliwie o liczbie oktanowej 98 powinna skutkować niższym zużyciem i/lub lepszymi osiągami.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze skomplikuję temat g :flesje: dy zapytam co lejecie do baku : 95 czy 98 ?

...ale co tu komplikować ...w instrukcji wyraźnie stoi:

 

Paliwo

Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91 lub więcej (metoda doświadczalna). (...)

 

...i z moich doświadczeń 95 jest w pełni wystarczająca :wink:

 

no, chyba tak. Powszechnie wiadomo, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest "bardziej energetyczne" i co za tym idzie, jazda na paliwie o liczbie oktanowej 98 powinna skutkować niższym zużyciem i/lub lepszymi osiągami.

...dupa Jasio ...zapraszam do lektury: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

 

 

pozdr,

w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyzszy oktan da ci wiecej mocy jak zwiekszysz sobie kompresje w komorze spalania, przestawisz zaplon....

mialem kiedys rajdowego malucha i tak chu..wi splanowalem glowice ze na oktanie ponizej 98 nie dalo sie jechac tak spalalo stukowo..a moim zdaniem wyzszy oktan do silnikow "zwyklych" jest zawsze lepszy bo bedzie lepszy przebieg spalania i wydaje mi sie ze mniejsza tempbedzie osiagal silnik...na pewno ten wysilony..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wszystko się zgadza ...robiłem kilka tras w towarzystwie SV1000 (pozdr. mla :) ) ...i u niego spalanie zawsze było na poziomie ~6 l/1000km ...ale jak nie trudno zauważyć DL to nie SV ...inna masa, inny kształt, etc. ...i tu szukaj odpowiedzi ...poza tym ja nigdzie nie napisałem, że mam 'lekką rękę' :)

 

pozdr,

w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wchodząc zbytnio w oktany i spalanie stukowe ;) - paliwa o wyższej liczbie oktanowej (czyt. te droższe) powinny być bardziej oczyszczone, szczególnie ze związków siarki ale też z innych związków, które nie poprawiają a wręcz zakłucają sam proces spalania mieszanki. Na takiej podstawie można chyba wysnuć hipotezę, że paliwa o wyższej liczbie oktanowej pozwalają na pewne oszczędności w spalaniu. Inne sprawa czy są one w ogóle zauważalne i mierzalne...prawdopodobnie w zróżnicowanym ruchu ulicznym nie koniecznie. . .

 

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że motorki tak dużo spalają bo średnio 6 litrów na sto km to wdł. mnie dużo, dla 650 czy 1000.

Samochody o pojemnościach 1400 potrafią spalić tyle samo i to benzynowe i czasami tak się zastanawiam czy nie lepiej kupić sobie auto i nim jeździć na gazie z otwarymi oknami...

 

Motocykle powinny spalać o połowę mniej bo: mają o połowę mniejszą pojemności, o połowę mniej kółek czyli o połowę mniejsze tarcie i kilkakrotnie mniejszy opór powietrza... no ale cóż, nikt nie mówi, że to hobby jest tanie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że motorki tak dużo spalają bo średnio 6 litrów na sto km to wdł. mnie dużo, dla 650 czy 1000.

Samochody o pojemnościach 1400 potrafią spalić tyle samo i to benzynowe i czasami tak się zastanawiam czy nie lepiej kupić sobie auto i nim jeździć na gazie z otwarymi oknami...

 

Motocykle powinny spalać o połowę mniej bo: mają o połowę mniejszą pojemności, o połowę mniej kółek czyli o połowę mniejsze tarcie i kilkakrotnie mniejszy opór powietrza... no ale cóż, nikt nie mówi, że to hobby jest tanie ;-)

 

 

Wydaje mi sie ze motocykle i tak palą nie dużo, porównajmy samochód 1400ccm i motocykl 600ccm.

przy 100km/h samochód ma 2000~2500rpm, motocykl: 4000~4500rpm. Wychodzi na to że w ciągu tej samej jednostce czasu samochód napełnia 1400ccm, motocykl 1200ccm. Im większa prędkość tym pojemność motocykle rośnie w stosunku do samochodu (krótkie przełożenia). Do tego dochodzi fakt że przy krótkim skoku duża niewykorzystana cześć paliwa idzie w komin.

 

Największym pożeraczem paliwa są dynamiczne przyspieszenia, gdzie wkręcamy silnik dużo więcej.

 

Tylko sie nie śmiać, przemyślenia czysto teoretyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...