biker11 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 witam mam pytanie do posiadaczy dl 1000,wczesniej byłem posiadaczem silników rzędowych jest to moja pierwsza v-ka,nakręciłem narazie 2tkm,na początku spalanie oscylowało w granicach 5,5-6,5l,sprawdzałem pare razy,a teraz zauważyłem że spala ok.7,5l-8l przy spokojnej jezdzie tzn. na obrotach ok.4tys,może ten silnik lubi wyzsze? niewiem czy mam jakas awarie?co otym myślicie ,ile wam palą dl1000.moje moto ma 10tkm przebigu i za wyjątkiem tego spalania niema w/g mnie żadnych wad,prowadzi sie super.pozdrawiam wszystkich v stromowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 witam mam pytanie do posiadaczy dl 1000,wczesniej byłem posiadaczem silników rzędowych jest to moja pierwsza v-ka,nakręciłem narazie 2tkm,na początku spalanie oscylowało w granicach 5,5-6,5l,sprawdzałem pare razy,a teraz zauważyłem że spala ok.7,5l-8l przy spokojnej jezdzie tzn. na obrotach ok.4tys,może ten silnik lubi wyzsze? niewiem czy mam jakas awarie?co otym myślicie ,ile wam palą dl1000.moje moto ma 10tkm przebigu i za wyjątkiem tego spalania niema w/g mnie żadnych wad,prowadzi sie super.pozdrawiam wszystkich v stromowców witaj,sam mam KLV1000 - to w zasadzie to samo co DL 1000. Mój jest nówką (900 km przebiegu) i przy spokojnej jeździe ok 4-5 tyś rpm (jeszcze na dotarciu) spala ok. 6 l/100km. Sam naczytałem się o kosmicznym spalaniu tych sprzętów i byłem początkowo nieco przerażony ale teraz wiem, że to chyba bajki. pozdrawiam,Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rof Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 choć nie posiadam takiej pojemności, to również jeżdżę V - ką. Spalanie wychodzi najlepsze gdy po zmianie biegu obroty spadają na w okolice momentu obrotowego. Najwyższe spalanie wychodziło mi, gdy wcześniej zmieniałem biegi i silnik "wykręcał" się z niskich obrotów. Spróbuj wyżej go kręcić, ale nie na zasadzie on/off tylko powoli dać się wkręcić na obroty i zmienić bieg na wyższy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtasik Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 ...mój zasadniczo pali tyle ile mu wleję :D ;) ...a konkretniej to podczas jazdy solo w trasie z umiarkowanym bagażem (tylko top case + ewentualnie tankbag) ...spalanie prezentuje się następująco ...przy prędkościach: do 120 :bigrazz: 6 - 6,5 120 - 150 :smile: 6,5 - 7 150 - 200 ;) 7 - 8,2...rekord minimum to 5,3 ...ale to była bardzo, bardzo powolna (na poziomie 80 km/h) jazda w grupie ...rekord maximum to 10 l/100km ...i to z kolei była jazda typu 'terror miasta' :D ...czyli na każdym biegu w palnik do końca pozdr, w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 To ja jeszcze skomplikuję temat g :) dy zapytam co lejecie do baku : 95 czy 98 ? Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker11 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 ja leje 95,ma to jakies większe znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 no, chyba tak. Powszechnie wiadomo, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest "bardziej energetyczne" i co za tym idzie, jazda na paliwie o liczbie oktanowej 98 powinna skutkować niższym zużyciem i/lub lepszymi osiągami. Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtasik Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 To ja jeszcze skomplikuję temat g :flesje: dy zapytam co lejecie do baku : 95 czy 98 ?...ale co tu komplikować ...w instrukcji wyraźnie stoi: PaliwoNależy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91 lub więcej (metoda doświadczalna). (...) ...i z moich doświadczeń 95 jest w pełni wystarczająca :wink: no, chyba tak. Powszechnie wiadomo, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest "bardziej energetyczne" i co za tym idzie, jazda na paliwie o liczbie oktanowej 98 powinna skutkować niższym zużyciem i/lub lepszymi osiągami....dupa Jasio ...zapraszam do lektury: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa pozdr, w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 wyzszy oktan da ci wiecej mocy jak zwiekszysz sobie kompresje w komorze spalania, przestawisz zaplon....mialem kiedys rajdowego malucha i tak chu..wi splanowalem glowice ze na oktanie ponizej 98 nie dalo sie jechac tak spalalo stukowo..a moim zdaniem wyzszy oktan do silnikow "zwyklych" jest zawsze lepszy bo bedzie lepszy przebieg spalania i wydaje mi sie ze mniejsza tempbedzie osiagal silnik...na pewno ten wysilony.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejSV Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 witam, takie spalanie to lekka przesada, ja mam SV1000 silnik taki sam ale inaczej poustawianyi tyle wachy to spala mi tylko na autostradzie jak śmigam cały czas pod dwie paki. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtasik Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 ...wszystko się zgadza ...robiłem kilka tras w towarzystwie SV1000 (pozdr. mla :) ) ...i u niego spalanie zawsze było na poziomie ~6 l/1000km ...ale jak nie trudno zauważyć DL to nie SV ...inna masa, inny kształt, etc. ...i tu szukaj odpowiedzi ...poza tym ja nigdzie nie napisałem, że mam 'lekką rękę' :) pozdr, w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 nie wchodząc zbytnio w oktany i spalanie stukowe ;) - paliwa o wyższej liczbie oktanowej (czyt. te droższe) powinny być bardziej oczyszczone, szczególnie ze związków siarki ale też z innych związków, które nie poprawiają a wręcz zakłucają sam proces spalania mieszanki. Na takiej podstawie można chyba wysnuć hipotezę, że paliwa o wyższej liczbie oktanowej pozwalają na pewne oszczędności w spalaniu. Inne sprawa czy są one w ogóle zauważalne i mierzalne...prawdopodobnie w zróżnicowanym ruchu ulicznym nie koniecznie. . . Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Szkoda, że motorki tak dużo spalają bo średnio 6 litrów na sto km to wdł. mnie dużo, dla 650 czy 1000.Samochody o pojemnościach 1400 potrafią spalić tyle samo i to benzynowe i czasami tak się zastanawiam czy nie lepiej kupić sobie auto i nim jeździć na gazie z otwarymi oknami... Motocykle powinny spalać o połowę mniej bo: mają o połowę mniejszą pojemności, o połowę mniej kółek czyli o połowę mniejsze tarcie i kilkakrotnie mniejszy opór powietrza... no ale cóż, nikt nie mówi, że to hobby jest tanie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Szkoda, że motorki tak dużo spalają bo średnio 6 litrów na sto km to wdł. mnie dużo, dla 650 czy 1000.Samochody o pojemnościach 1400 potrafią spalić tyle samo i to benzynowe i czasami tak się zastanawiam czy nie lepiej kupić sobie auto i nim jeździć na gazie z otwarymi oknami... Motocykle powinny spalać o połowę mniej bo: mają o połowę mniejszą pojemności, o połowę mniej kółek czyli o połowę mniejsze tarcie i kilkakrotnie mniejszy opór powietrza... no ale cóż, nikt nie mówi, że to hobby jest tanie ;-) Wydaje mi sie ze motocykle i tak palą nie dużo, porównajmy samochód 1400ccm i motocykl 600ccm.przy 100km/h samochód ma 2000~2500rpm, motocykl: 4000~4500rpm. Wychodzi na to że w ciągu tej samej jednostce czasu samochód napełnia 1400ccm, motocykl 1200ccm. Im większa prędkość tym pojemność motocykle rośnie w stosunku do samochodu (krótkie przełożenia). Do tego dochodzi fakt że przy krótkim skoku duża niewykorzystana cześć paliwa idzie w komin. Największym pożeraczem paliwa są dynamiczne przyspieszenia, gdzie wkręcamy silnik dużo więcej. Tylko sie nie śmiać, przemyślenia czysto teoretyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker11 Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 proponuje nie odchodzi za bardzo od tematu i nie wchodzic w kanony spalania samochodów i spalania stukowego.ile palą WAM v stromy i jak ograniczyc spalanie???? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.