Dargo Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Panowie!! Dzisiaj poszedłem z drugim aku ładowanym całą noc połączyłem grubymi klemami,nie wyjmując nowego aku z maszyny.I nic :) Zero reakcji to samo!!!! nie słychać pompy nie ma rozrusznika.Może komuś padł kiedyś koputer silnika i wie jaka była reakcja motocykla,bo tego nie jestem w stanie sprawdzić.Złość mnie bierze bo jak oddam moto do serwisu to mechaniory każą mi mwymienić pół motocykla zanim skumają w czym dym Kolego dam Ci dobrą radę :biggrin: - oddaj komuś kto ma o tym pojęcie (choć to wydawało by się proste) aku do naładowania. Niech ten ktoś też sprawdzi aku pod obciążeniem czyli upewni się że cele trzymają.Żeby to sprawdzić to trzeba posiadać podstawową wiedzę nt. budowy i eksploatacji aku.Jak będziesz pewny że aku jest sprawne to wówczas dopiero instalujesz je w moto (prawidłowo :crossy: czyli plus do plusa a minus do minusa oględnie instruując). Jak aku jest dobre i układ zapłonowy, zasilania (przy wtrysku) rozrusznik nie odzywa się to musi być to co pisałem wcześniej (alarm, lub bezpiecznik główny).Pomijam takie bzdury jak poluzowane i zaśniedziałe przewody. zdravim horko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 jezeli chodzi o aku kupiony w stanie suchym to sie nie przejmuyj, to wlasnie wina tego ze nie mozna wierzyc ze bedzie on po zalaniu elektrolitem full naladowany. ja juz przezyle takie sprawy nie jeden a kilka razy, zalej go elektrolitem, niech postoi troszke i zacznij ladowac, bedzie hulał. pozdro!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Szczerze mówiąc, nie wydaje mi sie zeby założyciel tematu był takim idiotą i nie umiał podłaczyc czy naładować akumulatora. Kontrolki sie swiecą w motocyklu? Nie wiem jak to jest dokładnie w tym motocyklu, ale jesli masz wyswietlacz ciekłokrystaliczny to rozumiem ze startuje? Ja bym sprobował na biegu przepchnac go z pare cm w jedna i drugą. Moze niewiele to da ale warto sprobować. A jak nie, to cos z komputerem pewnie Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 raczej nie wydaje mi sie zeby w motocyklu z przebiegiem 6 tys km, jakies zlacza, klemy czy gniazda bezpiecznikow zasniedzialy i nie laczyly. Jezeli mas ztaka mozliwosc i umiejetnosci to dostan sie do wiazki idacej do rozrusznika i sptawdz czy p owcisniecie startera pojawia sie napięcie, bo mzoe sie okazac ze np przekaznik odmowil posluszenstwa. A co do akuulatora to neiwiem czy dobrze pamiętam, ale naladowany akumulator powinien miec max 14,4 volta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimi Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Dzięki Panowie za podpowiedzi ale jak jeden z kolegów napisał jakieś pojęcie o motocyklach mam.Myślę,że wina nie leży w akumulatorze.Czy nowy czy staty są wszystkie kontrolki,wbrew pozorom motocykl wyświetla wiele informacji na wyświetlaczu.Bezpieczniki sprawdzałem milion razy,są dwa główne nawet znalazłem nie rozpiętą małą wtyczkę,po połączeniu na wyświetlaczu pokazuje DIAG 1,czyli końcówka dla serwisu.Chyba zainwestuje w program serwisowy bo inaczej nie ruszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 To , ze pala sie kontrolki nie znaczy wcale ze akumulator ma pełna pojemność a tym samym dostateczna ilosć energii do rozruchu. Aku motocyklowe ze względu na swoja wielkość maja dosc małą pojemność przy dosc duzym prądzie rozruchu. Dlatego aby moto paliło bez problemu akumulator musi byc w pełni naładowany. Ładowanie małym prostownikiem niewielkim pradem przez krotki czas wcale nie musiało go naładować. To co wcześniej pisali koledzy o prądzie ładowania i czasie jest jak najbardziej prawdziwe.Proponuję sprawdzic ten nowy akumulator po naładowaniu obciążając go żarówka reflektorową. Ma ona moc 55/60W i po jasności świecenia i zmierzeniu napiecia pod obciążeniem można smiało określić czy aku dostarczy dość energii do pracy pompy paliwowej czy rozrusznika.Odpalanie motocykla po przez podłączenie nowego akumulatora równolegle do rozładowanego , starego jest pomysłem poronionym . Rozładowany akumulator stanowi wtedy bardzo duzy odbiornik prądu obciążając dodatkowo nowe aku i tak obciążone prądem rozruchowym. logiczne jest ze moto nie odpali. chyba , że nowy akumulator będzie akumulatorem samochodowym dużej pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimi Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Nie zrozumieliśmy się!Nowy akumulator był podłączony w motocyklu+drugi na klemach pełnosprawny po całonocnym ładowaniu.Na wyświetlaczu moto pokazywało 13,7 VOLTA.TO SAMO!!!!!!!!!! NIE SŁYCHAĆ POMPY I NIE MA ROZRUSZNIKA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Nic chyba więcej sam nie naczarujesz. Wal z moto na diagnostyke.Skoro jest to maszyna taka zaawansowana technicznie, to podłączenie do komputera da mechaniorom dużo informacji. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telet Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 (edytowane) nie wiem jak działa pomiar aku przez motocykl, ale u mnie na mierniku pokazywało ponad 13 V, kontrolki świeciły, światła świeciły mocno jak zawsze a rozrusznik nawet nie drgnął... po prostu nie trzymał napięcia przy dużym obciążeniu. po wymianie akumulatora i jego prawidłowym naładowaniu (nalezy zrobić to od razu po zalaniu) wszystko elegancko działało Edytowane 24 Marca 2007 przez telet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper323 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Panowie odswieze temat. Moze autor doszedl do zrodla problemu i opisze jak go rozwiazac. Mam to samo ze swoim sprzetem. Aku nowe naladowane przed zima moto cykal bez problemu teraz po przekreceniu stacyjki nie slychac pompy, rozrusznik nie obraca. Mial ktos jeszcze podobny problem? Jak temu zaradzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Masz multimetr?? Jeśli tak sprawdź napięcie na akumulatorze, następnie zostaw multimetr podłączony i wciśnij starter oraz obserwuj spadek napięcia, jeśli spadnie sporo poniżej 12v, to znaczy, że akumulator padnięty. Nowe aku naładowane przed zimą - albo nie dałeś przecinka, albo domyśl się sam czemu nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper323 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Nie dalem przecinka. Akumulator ladowalem przed usilowaniem uruchomienia motocykla. Bez obciazenia akumulator pokazuje 12,8. Sprawdze na baterii kolegi, watpie czy to jest przyczyna ale dzieki za odpowiedz, dam znac czy sie powiodlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIKI Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Podstawa -sprawdź bezpiecznik i przekażnik rozrusznika i napięcia przed i za nim, miernik, kontrolka-prosta sprawa i raczej tam na poczatku masz problem a nie zaczynasz od modułów programów serwisowych itp. na tym napięciu musi się odezwać przekaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 (edytowane) Bez obciazenia akumulator pokazuje 12,8. Bez obciazenia sie nie liczy. Wlacz swiatla i zobacz ile jest. Powinien miec ok 12.3 Co do sprawdzenia czy to aku czy przekaznik - wez klucza np 14ke i na przekazniku zewrzyj przewody nim. Jak rozrusznik zakreci to przekaznik, jak nie to nie przekaznik :D Edytowane 9 Marca 2010 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper323 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Nie jestem az takim laikiem przekaznik sprawdzilem okazalo sie ze jest rozdupcony wiec kupilem nowy, na krotko tez probowalem i styki mi sie przypaliliy od klucza, wnioskuje z tego ze cos stawia za duzy opór dlatego tez nie staiwialbym na akumulator. Sprawdzalem rowniez kola zebate przekazujace obroty rozrusznika na wal, wszystko zdaje sie byc ok, zeby cale zero opilkow, luzno sie obracaja. Moze to byc wina samego rozrusznika? Szczotek? lozyska ma dobre brak luzow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.