sitars Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 WitamDostałem dzisiaj nową oponke Pirelli sport demon. Intryguje mnie taka czerwona kopka (namalowana chyba jakimś lakierem) na zewnętrznej stronie opony. Do czego to może służyć. Czy może ma to jakis związek z wyważaniem opony.Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtaq Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Cześć!Ta kropka ma rzeczywiście związek z wyważaniem koła, nie opony. Po założeniu opony na obręcz znacznik powinien być umieszczony naprzeciw zaworka. Ot i cała filozofia...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Cześć!Ta kropka ma rzeczywiście związek z wyważaniem koła, nie opony. Po założeniu opony na obręcz znacznik powinien być umieszczony naprzeciw zaworka. Ot i cała filozofia...Pozdrawiam.Dokładnie tak.A oznacza po prostu miejsce , w którym opona jest najcięższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 w rzeczy samej szczera prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Panowie! Moze i ta kropka oznacze gdzie powinien byc zaworek cisnienia ale napewno nie oznacza miejsca gdzie opona jest najcieższa! Jesli opona byla by cieższa w jednym punkcie to jej predkosc kontowa w tym punkcie wzrosla by o tyle ze jak po schodach byscie jechali! Jestem technologiem gumy wiec znam technologie produkcji opon i nie ma mowy o czyms co nazywacie cieższym miejscem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Hehe, a opony wyważa się dlatego, zę felga jest fatalnie wykonana :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Panowie, trochę namieszaliście - czerwona kropka (lub dwie) oznaczają najlżejsze miejsce opony i producent zaleca montaż opony tak żeby kropka znajdowała się przy zaworze a nie naprzeciwko ! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Potwierdzam slowa Piotrusgsx, opona powinna byc zalozona kropka przy zaworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taju25 Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Już nie wiem, o co tu biega, Każdy, co innego mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 To jest logiczne. Jeżeli kropka oznacza najlżejszy punkt opony, zaworek coś tam swoje waży, to aby było mniej ciężarków przy wyważeniu - kropka powinna być przy zaworze ( coś takiego jak wyważa się statycznie ). Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Już nie wiem, o co tu biega, Każdy, co innego mówi.Zakładając kropka przy zaworku minimalizuje sie 'bicie; całego koła.Zabieg z tą kropką stosowany był juz od bardzo dawna.Kiedyś nie wyważało sie opon jak ma to miejsce teraz, tylko własnie zakładało się oponę z kropka dokładnie PRZY zaworku, a nie po przeciwnej stronie( jak określić przy dużym kole gdzie jest centralnie środek?!)Zasada ta też obowiązuje do dzisiaj, ponieważ można założyć oponę,a nie mieć możliwości od razu użycia wyważarki.(w trasie)W momencie wyważania ta kropka nie spełnia już takiej roli. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtaq Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 (edytowane) Cześć!Po raz drugi zabieram głos w sprawie tej nieszczęsnej kropki. Użyłem słowa "naprzeciw zaworka" w znaczeniu - przy zaworku. Niefortunny lapsus słowny, ale nie pomyłka. Opona i obręcz to dwie różne rzeczy, dwa różne elementy przyjmujące względem siebie różne położenia. To wymusza stosowanie adekwatnych określeń słownych. Zakładając oponę trzeba tak ją obrócić, żeby marker znalazł się naprzeciw zaworka, a nie po jego przeciwnej stronie! To dwie różne sprawy... Dyskusja zeszła na manowce z powodu ewidentnych braków w znajomości języka. Dopuszczam także swoje braki. O tempora, o mores! Edytowane 21 Marca 2007 przez wojtaq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.