zbyhu Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Czolem! Jak to jest z tymi szlifami i nadwymiarowymi tlokami itd?Tzn. konkretnie czy zdazylo sie Wam, zeby pierscien na 2 szlif nie pasowal do cylindra po drugim szlifie?Bo o co chodzi...Mam cylinder, na ktorym wybity jest symbol N2 - czyli drugi nadwymiar. Ale wiem tez, ze jak kupilem pierscien na PIERWSZY SZLIF (czyli mniejszy niz powinienem) to... bardzo ciasno siadal w cylinder. Co wiecej - ojciec mierzyl cylinder zegarmistrzowska suwmiarka i wyszlo mu, ze... cylinder jest nominalny 8O.W rezultacie - pomimo zapewnien poprzedniego wlasciciela, ze robil szlif i oznaczenia na cylindrze - jezdze na tloku i pierscieniach nominalnych...I wlasnie zaczyna sie zastanawiac, czy ojciec nie rypnal sie przy pomiarach, czy moze ten pierscien, co niby mial byc na 1 szlif nie byl np. z 4...No bo moto slabe, a polowa silnika wymieniona...A wiec - zdarzaly sie wam takie historie z blednymi oznaczeniami szlifu, lub sprzedaza nieodpowiednich pierscieni, czy tloka?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 narazie nie wiem ale ci powiem jak odbiore cylidre~! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Sami nie wiedzą co sprzedają. Mój kolega miał podobny przypadek w WSK ( o ile się nie myle 175): silnik był troche używany więc chciał wyminić pierścionki, kupił nominalne i w domu(garażu) ozakało się że nawet same pierścionki nie wchodzą do cylindra i trzeba było troszkę podpiłować na zamkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Hej!Kierunek: DOBRY warsztat z DOBRĄ średnicówką i jeszcze lepszym mikromierzem. Sprawdzić luzy na zamkach pierścienie i wtedy wnioskować DLACZEGO...Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 15 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2003 Normalka. Dlatego jak dajesz cylinder do szlifu to musisz mieć ze sobą tłok na ten nadwymiar. Dobry fachowiec pomierzy co trzeba i będzie gucio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 15 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2003 Czolem! Juz mi ojciec wytlumaczyl, ze po prostu te oznaczenie N2 i N3 nie oznacza ktory szlif mial cylinder :P.Czyli mam jednak nominal. Ale wpadlem na genialny pomysl, ktory juz jest w trakcie realizacji. Mam drugi cylinder, ktory mi stoi. No to po prostu zabieram sie za niego - wyszlifuje kanaly, dam zrobic mu szlif i jak przyjdzie co do czego bede mial gotowy cylinderek do montazu :wink:.Wystarczy mi dokupic tlok, pierscionki, sworzen i lozysko glowki korbowodu na pierwszy szlif i zalozyc. Jak sie czlowiek postara, to to jest ze 2h roboty. Nie bede musial w momencie remontu motocykla czekac na zrobienie szlifa i byc uziemionym :P. Moto bedzie niesprawne tylko na czas zamiany cylinderka :wink:.Ale to bede robil dopiero, jak mi ten cylinder oslabnie zupelnie... Choc moze zajme sie tym tez w zimie :(.A tymczasem - juz mam jeden kanal do polowy wyszlifowany :P.Tylko ten zakret jest ciezkostrawny... Musze wymyslic inna metode :buttrock:..Ide wojowac dalej :P. Potem pokaze fotki, jak kanal wygladal i jak bedzie wygladal do porownania :).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2003 Nie wiem jak jest u "Wiesi" z wymiarami naprawczymi ale w samochodowych silnikach bardzo często poszczególne wymiary tzn.nominał,1 szlif.2 szlif dziela sie jeszcze na grupy selekcyjne.Znaczy to tyle ze jak zrobisz 1szlif cylindra, to do wymiaru który uzyskasz musisz dopasowac odpowiedni tłok w/g grupy selekcyjnej.np wymiar nominalny ma grupy A,B,C i tak samo 1 szlif ma grupy A,B,C,A pierścienie (zamki) prawie zawsze trzeba dopiłować Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 16 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2003 Potem pokaze fotki, jak kanal wygladal i jak bedzie wygladal do porownania . PozdrawiamTo by było ciekawe :wink: tylko umiesc je najlepiej gdzies na serwerze albo na forum bo ja naprawde chetnie to zobacze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 17 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2003 Czolem! No wlasnie te N1 - N4 to wlasnie te grupy selekcyjne. Moj cylinder po prostu nalezy do drugiej grupy :). Roznice dziesiatych milimetra :P.A kanal, to jeszcze wojuje wiec, poki co nie ma czego fotografowac :P.A zrobie fotke lewego i prawego kanalu. Lewy juz prawie skonczony, prawy nie napoczety. Bedzie co porownac :P.Oczywiscie fotki wkleje do albumu, do kategorii inne :wink:.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 No widzę jednak że doszliście do właściwych wniosków. N2 to grupa selekcyjna. Tyle że różnice są w tysięcznych częściach milimetra :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.