zby_ch Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Witam motocyklową Brać :D , i mam pytania do bardziej doświadczonych… :icon_mrgreen: Jako zupełny świeżak ( po 25-letniej przerwie) szykuję moto do sezonu, no i pojawiły się problemy: jak porządnie przymocować skórzane sakwy (stelaże, rzecz jasna mam), czy pasek, łączący je, poprzez ocieranie z czasem nie porysuje lakier błotnika, czy mocujecie je na stałe czy tylko w przypadku dalszych wyjazdów … Szukałem w archiwum tego wątku-ale widać kiepsko :) , bo nic nie znalazłem… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 (edytowane) 1. Jeśli zamierzasz jeździć na stałe z sakwami, to musisz to zrobić raz a dobrze.2. Na błotnik możesz nakleić bezbarwną folię samoprzylepną i o rysach zapominasz.3. Same sakwy można mocować rzemieniami do stelaży, ale ja zrobiłem to plastikowymi opaskami zaciskowymi i odciąłem końcówki - w zapasie warto kilka mieć, bo mogą się przetrzeć, ale opaski można dociągnąć na maxa a rzemienia raczej nie i skóra się rozciąga. Odcięcie opaski nie stanowi problemu, a rozsupłanie rzemienia raczej tak.4. Zwróć uwagę, by stelaż podczas jazdy nie stykał się z żadnym elementem motocykla, np. mi przy amortyzacji tarł o osłone pasa napedowego.5. Jeśli pas bądź sakwa stykają się z jakimś ostrym elementem stelaża, np. śrubą, to trzeba odpowiednio zabezpieczyć skórę przed przetarciem - wystarczy nawet plastikowy kołpak na śrube. Edytowane 8 Marca 2007 przez Prałat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dangel Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 hej,ja jeżdżę na Virago a sakwy mam zamontowane następująco:1 sakwy są połączone ze sobą żemykami, czyli tworzą jedną całość2 wyciągam siedzenie pasażera i kładę na nich sakwy w taki sposób, że opierają cię o stelaż a łączenie ich przechodzi pod siedzeniem3 siedzenie nakładam na to i już mam zamontowane sakwy plusem tego jest że jak gdzieś jadę podnoszę siedzienie i biorę sakwy, a także to że jak gdzieś jadę z sakwami i zostawiam moto nikt nie może ich ściągnąć ponieważ siedzenie pasażera ściąga się po przekręceniu kluczyka, który oczywiście tylko ja mam :D hej,ja jeżdżę na Virago a sakwy mam zamontowane następująco:1 sakwy są połączone ze sobą żemykami, czyli tworzą jedną całość2 wyciągam siedzenie pasażera i kładę na nich sakwy w taki sposób, że opierają cię o stelaż a łączenie ich przechodzi pod siedzeniem3 siedzenie nakładam na to i już mam zamontowane sakwy plusem tego jest że jak gdzieś jadę podnoszę siedzienie i biorę sakwy, a także to że jak gdzieś jadę z sakwami i zostawiam moto nikt nie może ich ściągnąć ponieważ siedzenie pasażera ściąga się po przekręceniu kluczyka, który oczywiście tylko ja mam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 do wypowiedzi Prałata dodam jeszcze tylko, żeby w miarę możliwości umocować sakwy nie tylko górą, gdzie idzie główny pas nośny, ale i na dole: unikniesz w ten sposób fruwania sakw i uderzeń o stelaż, kiedy motocykl będzie podskakiwał na naszych kosmicznych dziurach (zwanych drogami)jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 do wypowiedzi Prałata dodam jeszcze tylko, żeby w miarę możliwości umocować sakwy nie tylko górą, gdzie idzie główny pas nośny, ale i na dole: unikniesz w ten sposób fruwania sakw i uderzeń o stelaż, kiedy motocykl będzie podskakiwał na naszych kosmicznych dziurach (zwanych drogami)jszNo to jest oczywiste :) :icon_biggrin: Poza tym polecam poszukac u nas, bądź w Louisie pokrowców na sakwy - przydatne w deszczowy dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 nie takie oczywiste, bo naprawdę wieeele razy widziałem takie tylko przerzucone przez siodło i podskakujące radośnie w rytm bujania się motocykla na wybojach :Djsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek73 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 nie takie oczywiste, bo naprawdę wieeele razy widziałem takie tylko przerzucone przez siodło i podskakujące radośnie w rytm bujania się motocykla na wybojach :bigrazz:jszkolega ma rację ja swoje sakwy robię według własnego patentu stelaż orginalny wywalony i zrobiony nowy mocowanie sakw do stelaża no uchwyty z blachy nierdzewki 3 i zapięcia na zamek zdjęcie i założenie powinno trwać 3 minuty jak skończe wszystko zapodam fotki lecz muszę poskładać moto do kupy żeby skończyć stelaże i mocowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanishing Point Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Trzeba też zwrócić uwagę na bezpieczną odległość od wydechów co by sie zawartość sakw nie zaczełą smarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zby_ch Opublikowano 9 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Dzięki wszystkim :icon_rolleyes: , pewne rzeczy-niby oczywiste, stały się prostsze, pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Ale jak sakwy nie sa połączone pasem to trzeba dziury wiercić w wewnętrznej ścianie. Wlasciwie w takim wypadku to jakieś uchwyty trzeba dorabiać, albo Klik Fix, który tani raczej nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dangel Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 a co to jest "Klik Fix"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 a co to jest "Klik Fix"?System zatrzasków do mocowania sakwy/kufra ze stelażem przytwierdzonym do motocykla. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dangel Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartasarte Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 czy ktos juz mocowal sakwy za pomoca KLIK FIX? ja wlasnie sie zastanawiam nad takim patentem, ale chcialem wysluchac opini, a wyszukiwarka strasznie skapa na ten temat :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyklotron Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 W Virówce miałem podobnie zamocowane jak kolega dangel plus rzemyki na dole. Teraz mam poprzykręcane na stałe , sakwy mają wzmocnienia i działają jak tylne gmole w razie czego, plus wewnętrzne torby wyjmowalne, najlepszy patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.