tomprz Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Tak się zastanawiam jakim olejem zalać kupione niedawno moto (Kawa ZX10 `89r). Moto ma przejechane 80.000 km, zuzycie oleju jest w normie - poprzedni właściciel jeździł na Lotosie syntetycznym, ale ani marka tego oleju ani przeznaczenie mnie nie przekonują. W instrukcji motocykla napisane jest SE albo SF Klasa SAE 10W40,10W50 albo 20W50. Pewnie każdy ma jakieś doświadczenia. Co byścipolecili. No iżeby cena za litr nie była tez kosmicznie droga a i dostepność w miarę dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Zalej Motula lub Castrola 10w40 i miej to z głowy.Każdy olej bedzie dobry :biggrin: .Cena za 4l około 100zł . p.s. Mam nadzieje ,ze ten Lotos to nie był samochodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 A może byś zaczął używać wyszukiwarki. Jest wiele wiele wiele postów na ten temat. Albo sprawdź sobie w serwisówce. Lej taki jak zalecają producenci, albo lepszy (nigdy nie gorszy :biggrin: ). Jeśli pisze 10W-40, to albo taki albo 5W-40, 10W-40, itp. itd. Do moderatora: Należy wstawić przyklejony temat, jaki olej do danego motocykla z uwzględnieniem roku produkcji, przejechanych kilometrów, pobierania oleju, częstotliwości pierdnięć przez pasażera, siły wiatru, polityki, oraz ilości gwiazd na niebie. :icon_twisted: :icon_razz: :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 ...sprawdź sobie w serwisówce. Lej taki jak zalecają producenci, albo lepszy (nigdy nie gorszy :icon_twisted: ).Na mój gust nie do końca... Za dobry olej nie musi być wcale najlepszy. :icon_razz: Najlepszy jest właśnie olej dokładnie o takiej specyfikacji jaką przewidział producent dla danego modelu (API lub JASO). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 A ja robie experymenta i śmigam na samochodowym 10W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Ja także robię experymenta i wlałem samochodowy olej Mobil1 5W-50 full syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 To życzę Wam powodzenia chłopaki :icon_rolleyes: Olej samochodowy nie jest dostosowany do pracy w mokrych sprzęgłach .Ale róbcie testy ,bedziemy potem patentować :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Chyba za mało tematów o olejach było do tej pory :/Wydaje mi się że nawet jeśli co drugi temat byłby o olejach to i tak powstawałby nowe.tomprz wlej półsyntetyk jak nie chcesz kombinować i masz święty spokój-reszta forum zresztą też :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Znowu cierpliwość Dominika wystawiacie na próbę? :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 jak dla mnie pólsyntetyk przy tej ilosci km i najlepiej MOTUL wiem ze jest to dobry i sprawdzony olej mialem juz pare maszyn i zawsze tylko go leje i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 jak dla mnie pólsyntetyk przy tej ilosci km (...)Co mają kilometry do rodzaju oleju?Proszę o konkrety, bo nie widzę związku. Co do olejów samochodowych, to nie ma reguły. Miałem motocykl który przez ponad 50 tys km jeździł na samochodowym Lotosie i sprzęgło pracowało normalnie. Będę polemizował z Shadokiem - klasa lepkości wyższa (o większej rozpiętości) niż wymaga producent, nie może zaszkodzić. Buziaki dla Ani.Tomek. P.S. Faktycznie, zbyt mało tematów o olejach. Może osobny dział obok mechaniki?Najlepszy jest Superol :D Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Co mają kilometry do rodzaju oleju?Proszę o konkrety, bo nie widzę związku. czyli tak kazdy jest omylny ale z tego co mi wiadomo rodzaj oleju(mineral,polsyntetyk czy syntetyk)jest te zalezny wlasnie od ilosci przejechanych kilometrow i tak do motocykli z malym przebiegiem powinno sie lac olej syntetyczny do tych ze srednim przebiegiem olej wlasnie polsyntetyczny a mineral do motocykli o duzym przebiegu jezeli sie myle to mnie poprawcie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 jezeli sie myle to mnie poprawcie :biggrin: Nie wiem czy sie mylisz, ale jest wiele szkol dotyczacych stosowania olejow. Tak ze kazdy inaczej do tego podchodzi. Ja na przyklad do swoje 20-letniej XJ leje pelnego syntetyka, przebiego ponad 60kkm i wszystko gra a oleju jakos nie ubywa.Wiele razy bylo pisane, jak tylko stan silnika jest ok to niewazne jaki przebiego mozna lac fuuuull syntetyk. Reszta zalezy od wlasciciela i tego w co wierzy, a jak wiadomo wiara potrafi gory przenosic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Będę polemizował z Shadokiem - klasa lepkości wyższa (o większej rozpiętości) niż wymaga producent, nie może zaszkodzić.I masz absolutną rację, nie może zaszkodzić.Ale ja pisałem o specyfikacji, a ty o klasie lepkości, a to są różne parametry dotyczące oleju. :cool: Często nie zwraca się na nią uwagi a niesie istotne informacje dot. oleju (dodatków itp.)Np. SAE 10W40 API SGnie jest tym samym olejem coSAE 10W40 API SJ i tego drugiego bym do silnika akurat nie wlał (oczywiście mówię o swoim silniku :bigrazz: ) Buziaki dla Ani.Przekażę, przekażę... :biggrin: Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 czyli tak kazdy jest omylny ale z tego co mi wiadomo rodzaj oleju(mineral,polsyntetyk czy syntetyk)jest te zalezny wlasnie od ilosci przejechanych kilometrow i tak do motocykli z malym przebiegiem powinno sie lac olej syntetyczny do tych ze srednim przebiegiem olej wlasnie polsyntetyczny a mineral do motocykli o duzym przebiegu jezeli sie myle to mnie poprawcieTo co wlałbyś do nowiutkiego motocykla prosto z salonu??? Załoze sie że napisałabyś że syntetyk. A otóż nie, do nowych motocykli fabrycznie leje się półsyntetyczny a jeśli ktoś chce to przy pierwszej wymianie może wlać syntetyk-przynajmniej suzuki tak ma i podejrzewam że każda inna firma też leje do nowych półsyntetyk.Ale najlepiej cały czas lać taki olej jaki masz wydrapany na kapie. Najlepszy jest SuperolTomek coś Ci się pomylilo najlepszy olej na świecie to mixol :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.