Skocz do zawartości

Wild / Road Star Company


Lester
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad Castrolem Act Evo 20W40,ale może Motul?

Też właśnie się zastanawiam, wymianę przewiduję za około miesiąc (może Ty będziesz miał szybciej to dasz znać :) ) ?

PS. Obecnie jeżdżę na pół syntetyku 15W50 Motula i wyraźnie słychać klepanie :)

Pozdr. Piter

Edytowane przez bodman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol 20W -40 mineral. Od wiekow na takim piluja WS w Niemczech i kazdy sobie chwali. Cichy silnik i zero problemow ze sprzeglem.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na tym jeżdziłem,ale na ciepłym cykanie było głośne.Na zimno totalna cisza,jeżeli jednak Yamaha zaleca minerał to coś w tym jest.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol 20W -40 mineral. Od wiekow na takim piluja WS w Niemczech i kazdy sobie chwali. Cichy silnik i zero problemow ze sprzeglem.

 

Z racji konieczności wymiany oleju w najbliższych dniach oraz po lekturze ostatnich postów w tym wątku w zasadzie postanowiłem już, że zalewam mojego Wildka minerałem.

Mój dylemat na dzisiaj, to Castrol czy Motul?

 

 

P.S. Zapadła ostateczna decyzja :icon_rolleyes:

Dzisiaj wieczorem Kaśka dostanie Castrol Act>Evo 4T 20W-40

Edytowane przez RayoV6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego jeszcze nie lałem

Proszę o sprawozdanie!

 

Coś tam sprawozdam :flesje: po wymianie.

Aktualnie latam od 6.000 km na półsyntetyku Agipa. Wtedy też zmieniałem filtr oleju.

Czy zmiana na minerał i pozostawienie filtra, który biegał z półsyntetykiem to akceptowalny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na tym jeżdziłem,ale na ciepłym cykanie było głośne.Na zimno totalna cisza,jeżeli jednak Yamaha zaleca minerał to coś w tym jest.

Dokładnie tak jest. Mam Evo 20W40, w mieście/na trasie gdy jeżdżę a silnik ma dobre chłodzenie jest cicho. Bardzo mocno rozgrzany silnik (korki w upalne dni) jest sporo głośniejszy i trochę cyka, ale bez przesady.

Gdy przyszedł z USA miał zalany minerał, ale nie wiem jaki. Przy mocnym rozgrzaniu mam wrażenie, że był trochę cichszy. Nie mam pojęcia czy to był Motul czy coś innego.

Trzeba chyba poszperać na forum użytkowników RSa w USA.

Edytowane przez TATAKIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam sprawozdam :flesje: po wymianie.

Aktualnie latam od 6.000 km na półsyntetyku Agipa. Wtedy też zmieniałem filtr oleju.

Czy zmiana na minerał i pozostawienie filtra, który biegał z półsyntetykiem to akceptowalny pomysł?

 

Oleje mineralne i semi są pochdnymi ropy naftowej z czego semi ma dodatki (detergenty i inne cuda)

I ta cała chemia słabo sie miesza (reaguje z inną)

Jest to akceptowalne ale niemoralne

Zmień z fitrem PLEASE

 

Pozdro

Krzysiek

Megula klepula (ale tylko na ciepło)

 

 

 

Trzeba chyba poszperać na forum użytkowników RSa w USA.

 

 

Road star clinic poleca Mobil 1 V tvin 20w 50

Sprowadziłem go ze stanów i jest to straszny glut

Jest ciszej ale jak temperatura spada poniżej 5 stopni miałem wrażenie że są problemy z pompwaniem zimnego oleju.

Sprzedają go na AMAZONIE!!

http://www.amazon.com/MOBIL1-V-TWIN-20w-50...16200129&sr=8-4

Edytowane przez Upload
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Road star clinic poleca Mobil 1 V tvin 20w 50

Sprowadziłem go ze stanów i jest to straszny glut

Jest ciszej ale jak temperatura spada poniżej 5 stopni miałem wrażenie że są problemy z pompwaniem zimnego oleju.

Sprzedają go na AMAZONIE!!

http://www.amazon.com/MOBIL1-V-TWIN-20w-50...16200129&sr=8-4

 

 

A instrukcję obsługi motocykla czytał? :D Pewnie jest tam zapis żeby w temperaturach niższych stosować inne oleje (np:10W40) niż w czasie upałów (np.:20W50).

 

Dla mnie wymiana oleju=wymiana filtra (oszczędność 15 zł na motocyklu o wartości 25.000 zł jest po prostu śmieszna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest. Mam Evo 20W40, w mieście/na trasie gdy jeżdżę a silnik ma dobre chłodzenie jest cicho. Bardzo mocno rozgrzany silnik (korki w upalne dni) jest sporo głośniejszy i trochę cyka, ale bez przesady.

Gdy przyszedł z USA miał zalany minerał, ale nie wiem jaki. Przy mocnym rozgrzaniu mam wrażenie, że był trochę cichszy. Nie mam pojęcia czy to był Motul czy coś innego.

Trzeba chyba poszperać na forum użytkowników RSa w USA.

Ja podejrzewam, ze to nawet Yamalube bylo. U mnie zapewne taki byl bo moto nowka bylo wiec zalane pewne olejem sygnowanym przez Yamahe. To ze to syf to inna sprawa. Inna sprawa jeszcze, ze te oleje na tyle malo sie roznia, ze w zasadzie moim zdaniem wsio radno co wlejesz byle bylo to zalecane przez producenta.

Ogladalem program w Niemieckiej telewizji gdzie gosc bodajrze przez 120000 nie wymienial w samochodzie oleju i po wzieciu probki do laboratorium okazalo sie, ze roznice pomiedzy nowym a starym sa praktycznie minimalne i nadal znajduja sie w granicach dopuszczalnej tolerancji. Zapewne byl to full syntetyk (nie pamietam) ale znaczy to, ze oleje wytrzymuja o wiele wiecej niz te 10 czy 15k km jak to glosi ksiazka przegladow.

Fakt ze, zeby takie doswiadczenia robic trzeba miec duzo kasy (bo jak sie czlowiek przeliczy to silnik na zlom) ale pokazuje to zarazem, ze wiedza ksiazkowa czasem jest prostowana przez zycie.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez dobrze gada! Drugie piwo!! :)

Słuchaj Torrturo, podaj adres to Ci zgrzewkę browaru wyślę za Twoje radosne posty. :)

Wniosły bardzo wiele! Tak dużo, że może nawet osobiście Ci ją dostarczę.

 

Co do filtra, to komentarz z wartością motocykla jest śmieszny. Mam oryginał Yamahy za 100 PLN. W tym kontekscie też mogę dodać, że kupowanie zamiennika za 25 PLN to dla mnie śmieszne.

Pytanie było podyktowane napiętym harmonogramem logistycznym, a nie szukaniem oszczędności.

Poza tym, to więcej załatwiłem w czasie 30 minutowego spotkania z Krzyśkiem Uploadem, niż na tym forum przez klika dni.

 

Krzysiek, jeszcze raz wielkie dzięki za wszelaką pomoc. Oponkę kupuję u Ciebie. Zakładać chcę w piątek, pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym, to więcej załatwiłem w czasie 30 minutowego spotkania z Krzyśkiem Uploadem, niż na tym forum przez klika dni.

 

Krzysiek, jeszcze raz wielkie dzięki za wszelaką pomoc. Oponkę kupuję u Ciebie. Zakładać chcę w piątek, pasuje?

 

I to jest bardzo ważny postulat w temacie zlotu WRSC

 

Rayo, co do laczka to mamy wszystkie terminy na 3 tygodnie zajęte ale jeśli będziesz koło 16:00

To jest wysoce prawdopodobne że damy radę

Najlepiej zadzwoń do mnie jak się będziesz zbierał

Pozdrowisko

Krzysiek

Megi (ma dziś wolne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...