Skocz do zawartości

VW Golf IV czy Audi A3 ?


mario33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako alternatywę do aut japońskich zamarzyło mi się tym razem niemieckie. Mam do wydania ok. 25 tys zł. Wyliczyłem ze starczy mi na Golfa z okresu 2000-2001 albo audi A3 z lat 1997-1999. Co wybrać ?

 

Czekam na opinię uzytkowników: usterki typowe, koszty, bezpieczeństwo, spalanie etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Audi. W golfie IV którym ostatnio miałem okazje sie przejechać. Deska rozdzielcza trzeszczała jak w tarpanie...;|

Jak w dupie :icon_mrgreen: .Chyba jechałeś golfem po zderzeniu z pociągiem którego wyklepał zenek z pod sklepu.Ja bym wziął Golfa bo nowszy i stylistycznie o wiele ładniejszy od a3 jak dla mnie.I brac tylko sprowadzonego z historią czyli unfallfrei,książka sewisowa.

Edytowane przez na koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta podobne, w obu wystepują 1,9 tdi. ja bym wzial z tym silnikiem tylko wersję 110km. a które? mi bardziej podoba sie a3, wewnątrz jak i buda. tobie radzę przyjrzeć się obu autkom bliżej (komis) i wybrać to które pasuje ci bardziej z wyglądu. nie słuchaj opinii: to psuje sie bardziej a to drugie mniej bo oszalejesz. jeżeli kupisz dobry okaz to nieważne czy golf czy a3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Golfa IV przez 5 lat. Generalnie autko bardzo sensowne, miło wspominam. Silniki zasadniczo nie do zajechania (chyba że TDI, jeśli poprzedni właściciel nie dbał o silnik). Jakość montażu bardzo ok, zawiechy też. Nic mi nie skrzypiało. Moje auto mając grubo ponad 100kkm jeździło lepiej niż octavia znajomego (miała przebieg 30kkm). A to było na amorach, na których auto wyjechało z fabryki! Przy badaniu technicznym panowie nie mogli wyjść z podziwu, że zawiechy po 100kkm po Polskich drogach działają znacznie lepiej, niż w nowym lanosie.

Generalnie zawieszenie jest miękkie, a auto na łukach mocno się wychyla. Niemniej przyczepność na dobrych gumach na tym nie cierpi i auto nawet na nierównościach trzyma się dobrze. Problemy zaczynają się dopiero przy szybszym slalomie, bo wtedy auto zaczyna się bujać na boki i traci stabilność. Do normalnej jazdy komfort na dziurach bardzo przedni, choć praca zawiech jest stosunkowo głośna. Stabilność znacznie się poprawia, gdy założy się szersze gumy na dużych felgach (kosztem komfortu rzecz jasna).

 

Z typowych usterek można wymienić elektrykę. Ja miałem z tym drobne problemy (oświetlenie), niemniej zapadły w pamięć. W wielu testach spotykałem się z uwagami właśnie na temat drobnych usterek elektryki, wieć chyba te typy tak mają. Większym problemem jest dotykająca niektóre egzemplarze awaria pompy wspomagania kierownicy. Wspomaganie w Golfie IV jest hydrauliczne (w V elektryczne) i pompa w niektórych sztukach się rozszczelnia. U mnie też się to zdarzyło. Plus dla VW, że pomimo że auto było po gwarancji, panowie pokryli większość kosztów wymiany pompy (gdyby nie to, to dostałbym 3000 po kieszeni, bo tyle ta pompa kosztuje). Nie wiem jakie wspomaganie jest w A3, ale jeśli też hydrauliczne, to pewnie jest identyczne jak w golfie.

 

W VW skrzynie biegów są często dość oporne - wrzucenie biegu wymaga nieco siły (z drugiej strony to jest fajne gdy auto ma duży przebieg - zmiana biegów wciąż jest precyzyjna i pewna).

 

Audi ma sztywniejsze zawieszenie. Tyle mogę po krókiej przejażdżce powiedzieć :biggrin:

 

Golf z 2001 za 25 tysi to raczej dość wypasiony będzie. Mojego opchnąłem gdy miał 5 lat za 19 tysi. Stan ideał, choć wyposażenie i silnik z dolnej półki.

 

ps. Jeszcze jedno - problemy z pompą wspomagania można wybadać sprawdzając poziom oleju w tejże pompie. Powinien być max. Jeżeli wspomaganie delikatnie mruczy przy skręcaniu, to znaczy, że już jest źle (albo nie ma oleju, albo przez pewien czas go nie było - wychodzi na to samo).

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie A3 jest lepiej wykończone, linia kwestią gustu (3-drzwiówka wg mnie jest piękna). IV też ma dobrą opinię. Jeśli jednak padnie wybór na A3, to uważaj z PALIWOŻERNYM silnikiem 1.6. Poza tym warto pojeździć oba autkami, bo mi się A3 wygodnie jeździło (pożyczonym oczywiście), ale Golf jest chyba obszerniejszy w środku. A3 zalatuje sportową ciasnotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

golf, a3, leon, toledo, garbus, TT to te same samochody, inna jest tylko buda, no TT ma troche inne zawieszenie :biggrin: co do tego co chces Ty wybrac to powiem tak:

kup leona :biggrin: najwiekszy i najtanszy, rowniez w utrzymaniu

ale jezeli nadal bedziesz wybieral pomiedzy a3 i golfem, to kolejne pytanie, do czego ma sluzyc to auto. jak ma byc tanie i dawa radosc z jazdy to

golf 4x4 1.9tdi

jak tylko dawac przyjemnosc z jazdy i ekonomia malo istotna, to

s3

auta bardzo dobrze wykonane, kazdy kowal je naprawi, czesci tanie i jak kupujesz w serwisie, to idziesz do seata lub skody i problem z glowy.

silniki 1.9tdi sa chyba najlepszymi silnikami diesla jakie zostaly skonstruwane, bardzo trwale i oszczedne, silnik 1.8 benzyna to bez sensu rozwiazanie, bo ani to nie jedzie, ani nie oszczedne, jak sie chce mocna benzyne, to nalezy kupic 1.8t, silnik tak samo bezobslugowy i trwaly. co do innych silnikow sie nie wypowiadam, bo ja jestem zboczony jezeli chodzi o moc :clap:

zawieszenia sa bardzo trwale, w wersjach 4x4 napedy nie do zajechania, skrzynie nie do zajechania, problemy bywaja z kolem dwumasowym, ktore lubi padac, najlepiej je zespawac na poczatku lub wymienic na jednomasowe, jak bedziesz sprawdzal, to zobacz czy przy gaszeniu silnika nie slychac pukania z okolic skrzyni, to znaczy ze dwumas juz pada.

Ja na Twoim miejscu bym chyba wybrał golfa, bo nowszy, technika ta sama tak naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ale mnie rozśmieszyliście z tym, że bardziej się golf 4 podoba :icon_question: wiadomo, że to rzecz gustu przedewszystkim ale pierwszy raz słysze taką opinię :eek: . A3 jest w środku sporo lepiej wykonana nie ma co powrównywać zresztą ta sama zasada dotyczy porównywania innych modeli VW i OOOO... Jeśli chodzi o silniki to faktycznie 1,6 jest lipne , za słabe a pali tyle co 1,8 125KM , więc albo 1,8 125KM albo 1,8T 150KM - tylko nei daj sobie wmówić że 1,8 i 1,8 T tyle samo palą :)

awaryjność : przez 4 lata zardzewiała mi linka od ręcznego :icon_eek:

Ja polecam to autko jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem (tylko i wyłącznie słyszałem) że audi jeszcze bardziej kradną. A tak jak buba6 napisał to te same auta , heh , znajomy handlujący częściami czesto części z golfa IV wystawiał na allegro jako klamoty do TT (zawieszenia głównie ) . Ponoć troche wiecej szło zarobić :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy handlujący częściami czesto części z golfa IV wystawiał na allegro jako klamoty do TT (zawieszenia głównie ) . Ponoć troche wiecej szło zarobić :icon_razz: pozdro

 

nie do konca bym sie z tym zgodzil, bo zawieszenie jest inne, TT ma wchacze kute. ale fakt, jak cos lezy na szrocie lub jest na allegro i jest napisane ze do TT to kosztuje trzy razy tyle, ale jak ktos jest sprytny to nie da sie nabrac na wciskanie innych czesci, bo do TT kazdy numer seryjny zaczyna sie na 8N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...