Skocz do zawartości

Intercom, interkom motocyklowy


Gość krzych
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Acer a możesz poradzić do prostej komunikacji z pasażerem z tyłu co ???

ciekawi mnie tez sprawa --baterii w -- SCALI czy jak się jej nie będzie dać już naładować - czy da się wymienić czy zestaw do wyrzucenia ,dzwoniłem do firmy co jest dystrybutorem -i Pani powiedziała ze do CCALI nie ma baterii

Edytowane przez fader42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bez rozmowy bike-to-bike, to każdy prostszy system się sprawdzi. Od dwóch lat jeżdżę z takim najtańszy chinolem, do telefonu bajeczny ale niestety nie sprawdziłem go w trybie interkomu (mimo że mam dwa :wink:) - nie było okazji. Niektóre systemy mają podany zasięg ok. 10 m i to będzie się doskonale nadawało. Oczywiście należy pamiętać, że najsłabszy elementem takiego zestawu niemal zawsze jest kask (generuje hałas). Modeli nie chcę tu sugerować, jest tego sporo na rynku a im mniej znana firma, tym częściej usprawnia coś w swoim produkcie.

 

Nie wiedziałem, że ten poradnik jest dostępny na stronie, w każdym razie polecam oparcie się o te porady. Znam autora i wiem że jest prawdziwym fachowcem, więc nawet pomijając, że tekst był pisany grubo ponad rok temu, można brać to za wykładnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś o tym pisałem, pewnie nawet w tym temacie...

Mam poprzednią generację tego zestawu, bez antenek.

 

Jak wspomniałem, niestety nie wiem jak to działa jako rzeczywisty interkom. W połączeniu z telefonem za to wyśmienicie. Jeśli chodzi Ci o hałas, to mikrofonem się nie przejmuj, obecnie oferowane zestawy bardzo dobrze tłumią szumy - moi rozmówcy prawie nigdy nie mieli świadomości, że jadę motocyklem (mikrofon za szczęką, wlot powietrza na szybę a nie na usta). Jednak tak jak mówiłem, największy problemem jest szum w skorupie (prawie każdego) kasku i może się okazać, że ledwie słychać własne myśli. Słuchawki w odpowiednim miejscu i przy sporej głośności przebiją się nawet przez pomarańczowe stopery 3M przy 200 km/h - sprawdzone na A2 :). Przejrzyj temat od początku, Buber ma ciekawe pomysły w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cardo wypuściło nowy model interkomów Q3, w wersji pojedynczej, jak i multi (dla dwóch osób). Zobacz i porównaj, może ten jest lepszy

 

CARDO SCALA RIDER Q3 MULTISET 1000m.

 

Jest jeszcze model Q1, dużo tańszy, prawie o połowę.

Sklep motocyklowy - motorafik.pl

Kaski, odzież, akcesoria motocyklowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy test interkomów i popatrzcie kto wygrał

http://www.motocykl-online.pl/galerie/,3354,13

pisał mi gostek ze sklepu i zachwalał SENE :cool: ponoć sena sprzedaje urządzenia to komunikacji dla wojska

Test z przed 2 lat , dający jednak jakieś pojecie o interkomach .Brakuje SR Q3 bo to produkt z 2013 r .

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy test interkomów i popatrzcie kto wygrał

http://www.motocykl-online.pl/galerie/,3354,13

pisał mi gostek ze sklepu i zachwalał SENE :cool: ponoć sena sprzedaje urządzenia to komunikacji dla wojska

Na rynku znajdują się już nowe genereacje urządzeń porównanych w teście. Z dostępnych rozwiązań wybrałem scala rider q3, przy zakupie sugerowałem się m.in. poniższym testem

 

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/cardo-scala-rider-q1-q3-review/

 

Podstawowym parametrem, którego szukałem była możliwość parowania z co najmniej dwoma urządzeniami (w moim przypadku gps zumo i telefon). Uważam, że obok wspomnianych przez Kolegów produktów Sena (seria smh5 - dobra relacja ceny do możliwości, łatwa obsługa, tj. pokrętło i guziki), Middland (bt next2, dobrze wyczuwalne przyciski), to najlepsze dostępne rozwiązanie w przyzwoitej cenie. Zastanawiałem się również nad zakupem nowości od cardo, tj. interkomu dla kasków shoei (sho1), jednakże cena jaką ogłosił producent jest moim zdaniem przesadzona.

W dyskusjach pojawiających się na forach zauważyłem jedną prawidłowość: szukający interkomów zastanawiają się często nad maksymalną liczbą kierowców mogących łączyć się ze sobą. Ww. z rzadka zauważają, że rozmówcy powinni być wyposażeni w urządzenia tego samego producenta, a najlepiej tego samego typu, bowiem urządzenia różnych producentów zazwyczaqj nie łączą się ze sobą. W praktyce trudno o możliwość jazdy z ośmioma osobami wyposażonymi w identyczne urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko OGGY podesłała byś mi na mejla te instrukcje do ---scali q3 [email protected]

 

jakbyście wybrali ,

1--scala rider Q3

2--midland bt next

---by mieć połączenie z przynajmniej 1--motocyklem i plecaczkiem + komunikaty z nawigacji

Kolego Madness -- czy możesz wyrazić swą opinie odnośnie testu który opiniowałeś co przemawia na plus - za SCALA RIDER Q3

 

ciekaw jestem czy np; MIDLAND BT NEXT TWIN by móc się komunikować zawsze musi być antena wyciągnięta :rolleyes: czy może być schowana ??

Edytowane przez fader42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko OGGY podesłała byś mi na mejla te instrukcje do ---scali q3 [email protected]

 

jakbyście wybrali ,

1--scala rider Q3

2--midland bt next

---by mieć połączenie z przynajmniej 1--motocyklem i plecaczkiem + komunikaty z nawigacji

Kolego Madness -- czy możesz wyrazić swą opinie odnośnie testu który opiniowałeś co przemawia na plus - za SCALA RIDER Q3

 

Wybrałem cardo scala rider q3, gdyż nie posiada zewnętrznych ruchomych elementów jak np. rozkładana antena w przypadku bt next. Q3 jest też wg mnie lepiej wykonane. Parametry obu urządzeń są podobne. Scala rider przekonała mnie łatwością parowania ze wszystkimi urządzeniami, które posiadam (bt next nie radził sobie garmin zumo 350 - być może konieczność aktualizacji softu była przyczyną). Z subiektywnych odczuć: wydaje mi się, że scala posiada lepszą jakość dźwięku, solidniejszą bazę do mocowania na kasku oraz wyposażenie zestawu ułatwiające mocowanie głośników (rzepy, podkładki, taśmy itp). Na korzyść btnext przemawia natomiast lepsze czucie guzików w rękawicy (różnią się kształtem wytłoczenia, w scala rider jedynie wielkością), większa ilość przycisków, a przez to łatwiejsza obsługa. W scala rider włączanie poszczególnych funkcji jest mniej intuicyjne i wymaga przyzwyczajenia (funkcje obsługiwane tym samym przyciskiem poprzez różną ilość naciśnięć, bądź różny czas naciśnięcia). Oba urządzenia spełniają Twoje kryteria. Są to jedyne, jakie miałem możliwość sprawdzić w działaniu. Dużo pozytywnych opinii słyszałem też o Sena smh5, jednakże nie znalazłem żadnego użytkownika urządzenia.

 

p.s. być może marketing cardo przyczynił się do wyboru urządzenia ;) Q1 i Q3 zostały bowiem wybrane interkomami roku przez webbikeworld.

http://www.webbikeworld.com/motorcycles/best-motorcycle-products-2013.htm

Edytowane przez madness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...