nameless Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 (edytowane) kazda zarowka pobiera 1.75A (21W) takim pradem musisz obciazyc przerywacz R=u/i czyli r=12/1.75 czyli ok 3.9om takich nie produkuja wiec mozesz wstawic 4om o mocy z 25-30W(z zapasem zeby sie nie palily) 20W kosztuja ok 25zl http://www.allegro.pl/item163984891_rezyst...rmy_ohmite.html po 1 do kazdej zarowki. podlanczasz to rownolegle do zarowki(robisz zwarcie opornikiem) chyba taniej bedzie kupic/zrobic przerywacz elektroniczyny :icon_mrgreen: Edytowane 17 Lutego 2007 przez nameless Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maar79 Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 dzieki koledzy za zaangażowanie w temat :buttrock: czy li podsumowując mam dwa rozwiązania1) zamontować stare żarówki równolegle na kablu kierunkowskazowym i schować je gdzieś żeby nie było ich widać, 2) albo wymienić przerywacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Lutego 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 czy li podsumowując mam dwa rozwiązania1) zamontować stare żarówki równolegle na kablu kierunkowskazowym i schować je gdzieś żeby nie było ich widać, 2) albo wymienić przerywacz? Niny tak, ale np u mnie tak wyszło, że nawet specjalny przerywacz nie dawał rady i elektryk musiał wstawić dwie żarówki na cały system, aby częstotliwość mrugania była odowiednia. Na elektronicznym przerywaczu ledy świeciły zbyt często, a na oryginalnym przerywaczu w ogóle. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maar79 Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 no właśnie tych elektryków się najbardziej boję bo oni na motorach to sie raczej nie znają tu u nas, a autoryzowane serwisy to jeszcze większe lewusy i zdziercy, niby duży ten Wrocław a jak w Drag Starze chciałem zamontowac obrotomierz to nie znalazłem chętnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Niny tak, ale np u mnie tak wyszło, że nawet specjalny przerywacz nie dawał rady i elektryk musiał wstawić dwie żarówki na cały system, aby częstotliwość mrugania była odowiednia. Na elektronicznym przerywaczu ledy świeciły zbyt często, a na oryginalnym przerywaczu w ogóle. pzdr bo elektroniczne przerywacze tez mają zabezpieczenie i jak ci sie spali zarowka ktoras to zaczyna mrugać szybko abyś wiedział ze jest coś nie tak ale daje się go w miare prosty sposob przerobić a przynajmniej ten co ja miałem kupiony na giełdzie jakiś badziew uniwersalny za 5 zł przerobiłem bez problemu :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 ps. jak ktoś ma niepotrzbeny przerywacz i chce sie go tanio wyzbyć to ja jestem chętny :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maar79 Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 zapytałem gościa, który na allegro handluje tymi ledami co trzeba zrobić i napisał mi tak : "Witam tak w Pana przypadku trzeba zastosować oporniki 5W30RJ białe prostokątne podłącza się je na tzw spięcie równolegle do każdego kabla i żarówki." co Wy na to próbował ktoś tego rozwiazania ? znalazłem to na forum Renaulta, ktoś juz przerabiał ten tamat niestety brak zakończeniahttp://www.renault19.pl/forum/viewthread.p...thread_id=10359 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 tylko tak jak gość pisze oporniki cementowe i będzie chulać cena kolo 2 zł Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 kazda zarowka pobiera 1.75A (21W) takim pradem musisz obciazyc przerywacz R=u/i czyli r=12/1.75 czyli ok 3.9om takich nie produkuja wiec mozesz wstawic 4om o mocy z 25-30W(z zapasem zeby sie nie palily) 20W kosztuja ok 25zl http://www.allegro.pl/item163984891_rezyst...rmy_ohmite.html po 1 do kazdej zarowki. podlanczasz to rownolegle do zarowki(robisz zwarcie opornikiem) chyba taniej bedzie kupic/zrobic przerywacz elektroniczyny :rolleyes: Zgadzam sie, zarowka to przeciez rezytor tyle ze swieci, a i poco? Ja juz tak robilem, tyle ze cos z obliczeniami nie tak.. :crossy: .hehe matma sie klania.Prad jaki przynie normalnie przez zarowke to 1,75A , ale musimy od tego odjac prad jaki pobieraja diody (0,145 A) co daje nam 1,605A.A ja liczysz R=U/I to rezystancja jaka potrzebujesz to 7,5 Om.Taki rezystor uzyskasz z polaczenia 2 rownolegle 15 (takie powinny byc dostepne) i jak ja kupowalem to zaplacilem kolo 1zl za sztuke . Rezystory o mowy 27W napewno sie nie przepala "( mama namysli rezystor zalany w ceramicznej obudowie, stosunkowo tanie i dostepne).Umnie zadzielalo wiec tez powinno sie udac i u ciebiepozdro :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 aa faktycznie :) zapomniałem odjąc moc żarówek :cool:nie zauwazylem tez ze koles w aukcji sprzedaje caly komplet za 25zl :cool: w sumie mozna i tak :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strugal Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 A nie lepiej kupić przerywacz dostosowany do ledów ?? Oto link do takiego http://sklep.mieloch.pl/index.php?cPath=1_...2f172e23ec5b3d3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maar79 Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Pewnie że lepiej, dzięki Strugal, mam nadzieję że zadziała nie wiem tylko jaka jest różnica między pierwszym a drugim przerywaczem ten niżej wymaga montażu równolegle z oryginalnym który musi mieć 3 wyjscia, nie wiem ile mam mój. Pewnie gdzies pod siedzeniem siedzi, dzisiaj będę szukał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maar79 Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Więc tak wygrzebałem przerywacz z mojego sprzęta i ściagnałem schemat kabli z netu. I okazało się że do przerywacza dochodza tylko dwa kable więc napewno jeden z przedywaczy które sprzedaje w sklepie Pan Mieloch nie będzie pasował drugi jest jakims pomocniczym czyli ma niby pracować równolegle z oryginalnym. Ale biorac pod uwage iż chciałbym jak najmniej ingerować w instalację elektryczną, spróbowałem ze szwagrem elektronikiem wariantu z opornikami. Podłączyliśmy 3 oporniki 5W bezpośrednio do żarówki led i zasilania w kierunkowskazie i zaczeło błyskać w normalnym tempie. Tak więc żeby nie pakować 3 kostek do obudowy kierunkowskazów dzisiaj zakupiłem opornik 27 om 7 W który jest takich gabarytów że spokojnie się zmieści w obudowie i nie będzie przeszkadzał. Tym sposobem nie muszę gmerac w kablach pod siodłem gdzie itak już jest bardzo ciasno a tylko podłącze oporniki bezpośrednio przy żarówce. Mam nadzieje że taki patent przetrwa próbę czasu. Natomiast z uwago na amerykańską wersję przednich kierunków które świecą jak postojówki w czasie jazdy i błyskają podczas skręcanie, rezygnuję z ledów z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.