Skocz do zawartości

sposób na zardzewiałe/ miękkie śruby


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a tyl ramy w tdrce nie jest aluminiowy?? bo jezeli masz dostep do sruby od "wewnatrz" to bardzo pomaga podgrzanie palnikiem, sa do kupienia takie palniki o wygladzie dlugopisu i daja maly plomien wiec nie popalisz wszystkiego co sasiaduje z gwintem :) koszt takiego palnika to 5-8 zl w kazdym sklepie typu castorama, bricomarche, nomi, itp (tam gdzie jest toya tools tam jest i palnik :) ) Tylko grzej rame a nie srube :)

Pozdro

szczerzemówiąc to nie wiem jaka jest rama :icon_mrgreen:

kurcze, w metropolii, której mieszkam nie ma takich sklepów, ale jest praktiker i obi :icon_mrgreen:

 

mój stary sposób spróbuj przy pomocy strzykawki i igły wlać płyn hamulcowy w zatarty gwint odczekaj tak z dzień i powinno puścić :) płyn hamulcowy ma właściwości bardzo penetrujące i dodatkowo nasmaruje cały gwint uważaj tylko na części lakierowany bo uszkadza lakier

tylko jak tam sie dostać :icon_mrgreen: od 'środka' motoru musiałbym wbić igłe między nakrętke, a gwint...., a od zewnatrz musiałbym się przebić przez uchwyt, w sumie przez uchwyt łatwiej, bo miekki :icon_mrgreen:

a o lakier nie musze sie martwić, bo i tak plastiki idą do malowania :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Główki 3 śrub zaczęły się zaookrąglać, a 4 natomiast tak trzyma, że klucz się wykręca, zrezygnowałem z odkręcania jej, bo szkoda klucza to dość drogie narzędzia, renomowanej firmy.

 

Jesli klucz renomowanej firmy sie wykreca to zapomnij o biciu mlotkiem ,laniu czegokolwiek,lub drapaniu srubokretami,sruba nie odpusci a zniszczysz rame bagaznik i cholera wie co jeszcze. Z tego co piszesz to sruba jest miekka. wiec pozostaje Ci tylko nawiercac ja zaczynajac od cienkiego wiertła,centralne na wylot,potem coraz to grubsze,wiertlo (nie zbieraj gwintu) a na koniec przegwintowac(oczyscic rowki gwintu z brokow) ewentualnie o ile masz dostep to zeszlifuj od srodka tą zapieczona nakrętke i potem zastap ją nowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w praktikerze czy "obi sam se robi" tez dostaniesz taki palnik pierwsza rzecz jaka biore po tym jak nie moge wykrecic sruby z aluminium/stali to wlasnie palnik, jak to jest w ramie to maly wystarczy, ja czasami musze brac taki wiekszy jak jest wieksza powieszchnia, tylko pamietaj grzej nakretke a nie srube :biggrin: Nabij se jakas gwiazdke w srodek imbusa podgrzej i zobacz czy sie poluzuje.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli klucz renomowanej firmy sie wykreca to zapomnij o biciu mlotkiem ,laniu czegokolwiek,lub drapaniu srubokretami,sruba nie odpusci a zniszczysz rame bagaznik i cholera wie co jeszcze. Z tego co piszesz to sruba jest miekka. wiec pozostaje Ci tylko nawiercac ja zaczynajac od cienkiego wiertła,centralne na wylot,potem coraz to grubsze,wiertlo (nie zbieraj gwintu) a na koniec przegwintowac(oczyscic rowki gwintu z brokow) ewentualnie o ile masz dostep to zeszlifuj od srodka tą zapieczona nakrętke i potem zastap ją nowa .

co znaczy wyrażenie 'nie zbieraj gwintu', bo nie zabardzo zrozumiałem? :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy wyrażenie 'nie zbieraj gwintu', bo nie zabardzo zrozumiałem? :notworthy:

Chodzi o to abys zaczął centralnie wiercic za kazdym razem zwiekszajac srednice wiertła, i na koniec jak zastosujesz najgrubsze wiertło to dobierz taka jego srednicę abys nie zniszczył(zebrał) gwintu na tej zapieczonej nakretce. Jesli zrobisz to dobrze to z zapieczonej sruby zostana tylko resztki gwintu ktore to potem wyczysc gwintownikiem.Mozesz sprobowac jeszcze inaczej,nawierc otwor cienkim wiertlem dlug. ok 1 CM i wkrecaj specjalne wkretaki z lewym gwintem(dostepne w kazdym sklepie typu śrubtex) w ten otwor, byc moze ze pusci...Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobry dostep to:

dlugi pret + spawarka = przyspawac pret do sruby

 

sredni dostep to:

palnik, a potem wykrecic

 

 

kiepski dostep to:

plyn hamulcowy na kilka godzin, a potem wykrecic

 

 

wyjscie awaryjne:

metoda plaskiego srubokreta, ale to dopiero jak powyzsze nie pomoga

 

 

 

wszystko sprawdzone i dziala, tylko z glowa trzeba to robic...

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest jak sie dostać to wiertarka i ogień;) Polecam zakupić sobie takie sprawy jak "wykretaki" czy jakos tak... bardzo podobne do gwintownika wiercasz je w srube na lewych obrotach zmienaisz na prawe i wykrecasz śrube;)

 

ciekawi mnie czy wiertarka akumulatorowa da rade, jak nie to wezme taka do gniazdka podłączana, ciekawe czy spali sie wiertarka, czy wyrmie mi ja z rąk :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy wyrażenie 'nie zbieraj gwintu', bo nie zabardzo zrozumiałem? :)

 

Ja jesli mam problem ze srubami to je nacinam i odkręcam udarowym śrubokrętem

Nie było jeszcze śruby, która by sie oparła temu wynalazkowi.

Wystarczy przywalić w koniec srubokreta młotkiem a ten sam sie przekręci z odpowiednim ( mocnym) dociskiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

preta nie przyspawam, conajwyżej nakrętke :( z nacięciem też bedzie problem, chyba zdecyduje się na płyn hamulcowy+ nacięcie + śrubokręt udarowy ;) a jak się nie uda to nawiercanie, a w sumie to jeszcze po drodze można podgrzać :wink: kurcze, za dużo rozwiązań ;) boje sie o rame najbardziej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...