MACIAS1989 Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 a tyl ramy w tdrce nie jest aluminiowy?? bo jezeli masz dostep do sruby od "wewnatrz" to bardzo pomaga podgrzanie palnikiem, sa do kupienia takie palniki o wygladzie dlugopisu i daja maly plomien wiec nie popalisz wszystkiego co sasiaduje z gwintem :) koszt takiego palnika to 5-8 zl w kazdym sklepie typu castorama, bricomarche, nomi, itp (tam gdzie jest toya tools tam jest i palnik :) ) Tylko grzej rame a nie srube :)Pozdroszczerzemówiąc to nie wiem jaka jest rama :icon_mrgreen: kurcze, w metropolii, której mieszkam nie ma takich sklepów, ale jest praktiker i obi :icon_mrgreen: mój stary sposób spróbuj przy pomocy strzykawki i igły wlać płyn hamulcowy w zatarty gwint odczekaj tak z dzień i powinno puścić :) płyn hamulcowy ma właściwości bardzo penetrujące i dodatkowo nasmaruje cały gwint uważaj tylko na części lakierowany bo uszkadza lakiertylko jak tam sie dostać :icon_mrgreen: od 'środka' motoru musiałbym wbić igłe między nakrętke, a gwint...., a od zewnatrz musiałbym się przebić przez uchwyt, w sumie przez uchwyt łatwiej, bo miekki :icon_mrgreen: a o lakier nie musze sie martwić, bo i tak plastiki idą do malowania :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^lunatyk^ Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 przecinakiem pukaj w główkę po zewnętrznej stronie, powinna się odkręcić po kilku uderzeniach ruski klucz, nic dodać nic ująć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 . Główki 3 śrub zaczęły się zaookrąglać, a 4 natomiast tak trzyma, że klucz się wykręca, zrezygnowałem z odkręcania jej, bo szkoda klucza to dość drogie narzędzia, renomowanej firmy. Jesli klucz renomowanej firmy sie wykreca to zapomnij o biciu mlotkiem ,laniu czegokolwiek,lub drapaniu srubokretami,sruba nie odpusci a zniszczysz rame bagaznik i cholera wie co jeszcze. Z tego co piszesz to sruba jest miekka. wiec pozostaje Ci tylko nawiercac ja zaczynajac od cienkiego wiertła,centralne na wylot,potem coraz to grubsze,wiertlo (nie zbieraj gwintu) a na koniec przegwintowac(oczyscic rowki gwintu z brokow) ewentualnie o ile masz dostep to zeszlifuj od srodka tą zapieczona nakrętke i potem zastap ją nowa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 w praktikerze czy "obi sam se robi" tez dostaniesz taki palnik pierwsza rzecz jaka biore po tym jak nie moge wykrecic sruby z aluminium/stali to wlasnie palnik, jak to jest w ramie to maly wystarczy, ja czasami musze brac taki wiekszy jak jest wieksza powieszchnia, tylko pamietaj grzej nakretke a nie srube :biggrin: Nabij se jakas gwiazdke w srodek imbusa podgrzej i zobacz czy sie poluzuje.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Jesli klucz renomowanej firmy sie wykreca to zapomnij o biciu mlotkiem ,laniu czegokolwiek,lub drapaniu srubokretami,sruba nie odpusci a zniszczysz rame bagaznik i cholera wie co jeszcze. Z tego co piszesz to sruba jest miekka. wiec pozostaje Ci tylko nawiercac ja zaczynajac od cienkiego wiertła,centralne na wylot,potem coraz to grubsze,wiertlo (nie zbieraj gwintu) a na koniec przegwintowac(oczyscic rowki gwintu z brokow) ewentualnie o ile masz dostep to zeszlifuj od srodka tą zapieczona nakrętke i potem zastap ją nowa . co znaczy wyrażenie 'nie zbieraj gwintu', bo nie zabardzo zrozumiałem? :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 co znaczy wyrażenie 'nie zbieraj gwintu', bo nie zabardzo zrozumiałem? :notworthy:Chodzi o to abys zaczął centralnie wiercic za kazdym razem zwiekszajac srednice wiertła, i na koniec jak zastosujesz najgrubsze wiertło to dobierz taka jego srednicę abys nie zniszczył(zebrał) gwintu na tej zapieczonej nakretce. Jesli zrobisz to dobrze to z zapieczonej sruby zostana tylko resztki gwintu ktore to potem wyczysc gwintownikiem.Mozesz sprobowac jeszcze inaczej,nawierc otwor cienkim wiertlem dlug. ok 1 CM i wkrecaj specjalne wkretaki z lewym gwintem(dostepne w kazdym sklepie typu śrubtex) w ten otwor, byc moze ze pusci...Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 jak dobry dostep to:dlugi pret + spawarka = przyspawac pret do sruby sredni dostep to:palnik, a potem wykrecic kiepski dostep to:plyn hamulcowy na kilka godzin, a potem wykrecic wyjscie awaryjne:metoda plaskiego srubokreta, ale to dopiero jak powyzsze nie pomoga wszystko sprawdzone i dziala, tylko z glowa trzeba to robic... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 jesli jest jak sie dostać to wiertarka i ogień:icon_biggrin: Polecam zakupić sobie takie sprawy jak "wykretaki" czy jakos tak... bardzo podobne do gwintownika wiercasz je w srube na lewych obrotach zmienaisz na prawe i wykrecasz śrube;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 jesli jest jak sie dostać to wiertarka i ogień;) Polecam zakupić sobie takie sprawy jak "wykretaki" czy jakos tak... bardzo podobne do gwintownika wiercasz je w srube na lewych obrotach zmienaisz na prawe i wykrecasz śrube;) ciekawi mnie czy wiertarka akumulatorowa da rade, jak nie to wezme taka do gniazdka podłączana, ciekawe czy spali sie wiertarka, czy wyrmie mi ja z rąk :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 co znaczy wyrażenie 'nie zbieraj gwintu', bo nie zabardzo zrozumiałem? :) Ja jesli mam problem ze srubami to je nacinam i odkręcam udarowym śrubokrętemNie było jeszcze śruby, która by sie oparła temu wynalazkowi.Wystarczy przywalić w koniec srubokreta młotkiem a ten sam sie przekręci z odpowiednim ( mocnym) dociskiem.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubix Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 ja prubowałbym sposobu z przyspawaniem pręta/klucza do główki śroby i wykręcenia :( co sie dzieje z tym forum? przy emotach wyswieta mi się sygnaturka jednego z uzytkownikow :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 preta nie przyspawam, conajwyżej nakrętke :( z nacięciem też bedzie problem, chyba zdecyduje się na płyn hamulcowy+ nacięcie + śrubokręt udarowy ;) a jak się nie uda to nawiercanie, a w sumie to jeszcze po drodze można podgrzać :wink: kurcze, za dużo rozwiązań ;) boje sie o rame najbardziej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.