Wojt@s Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 A więc tak mi przyszło na pamięć jedna kwestia dotycząca Urala. Ma on przejechane 2500km po gruntownym remoncie silnika. Oleje wymieniałem bardzo często, ciągle ten sam olej, ta sama gęstość. Używam oleju 20W/50, mineralnego. I co zauważyłem że po wymianie przejade jakieś 200km i od razu olej bardzo ciemny, prawie czarny. Więc pomyślałem ,że wcina olej. To zalałem, pojeździłem pare dni, i sprawdziłem oleju tyle samo. Tylko, że bardzo jakby przepalony. Według mnie olej nie powinien być takiej barwy. Oleju nie wcina, może z 100ml na 1000km. Więc co jest przyczyną?? Może zasyfiony filtr oleju przy pompie ?? Sam nie wiem, a chciałbym ukierunkować jakoś swoją naprawe, jeśli takowa potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 U mnie w dnieprze jak wymieniłem olej w wakacje, zrobiłem od wymiany ponad 1000km i nic nie wziął, olej wygląda prawie nowy, tylko ma taką lekko ciemniejszą wartstwe, ale też miałem go po grunownym remoncie, i teraz wymieniłem 3 raz olej, i wszystko wygląda dobrze.. ja leje 15W/40W pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 A więc tak mi przyszło na pamięć jedna kwestia dotycząca Urala. Ma on przejechane 2500km po gruntownym remoncie silnika. Oleje wymieniałem bardzo często, ciągle ten sam olej, ta sama gęstość. Używam oleju 20W/50, mineralnego. I co zauważyłem że po wymianie przejade jakieś 200km i od razu olej bardzo ciemny, prawie czarny. Więc pomyślałem ,że wcina olej. To zalałem, pojeździłem pare dni, i sprawdziłem oleju tyle samo. Tylko, że bardzo jakby przepalony. Według mnie olej nie powinien być takiej barwy. Oleju nie wcina, może z 100ml na 1000km. Więc co jest przyczyną?? Może zasyfiony filtr oleju przy pompie ?? Sam nie wiem, a chciałbym ukierunkować jakoś swoją naprawe, jeśli takowa potrzebna. Nie powinien olej zmnieniać aż sie tak bardzo po tak małym przebiegu widocznie musza sie spaliny przedostawać oraz minimalnie bierze olej,a z każda wymiana oleju nalezy wymienić wkład filtra oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Zrozum rajdowiec że te motory biorą olej:) i będą brały, ale 100ml na 1000km to malutko. Więc widocznie musze zmienić olej, wymienie filtr oleju i zobaczymy:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Nie każdy rusek bierze olej.. przynajmniej mój.:notworthy: tylko mi bierze olej w skrzyni bo mam przecieki:D ale silnikowego nic nie dolewam, bo mam cały czas ten sam stan.. pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Ja używam oleju Orlen Lubro 20W/50 z specyfikacją SF, SE lub niższych. A co do pobierania oleju to 100ml to jest znikoma ilość. Więc mnie zastanawia czemu jest takiego koloru. Macie może jakieś namiary na filtry oleju, bo wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Ja używam oleju Orlen Lubro 20W/50 z specyfikacją SF, SE lub niższych. A co do pobierania oleju to 100ml to jest znikoma ilość. Więc mnie zastanawia czemu jest takiego koloru. Macie może jakieś namiary na filtry oleju, bo wymienie. Ja używam oleju Orlen Lubro 20W/50 z specyfikacją SF, SE lub niższych. A co do pobierania oleju to 100ml to jest znikoma ilość. Więc mnie zastanawia czemu jest takiego koloru. Macie może jakieś namiary na filtry oleju, bo wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Nie każdy rusek bierze olej.. przynajmniej mój.:) tylko mi bierze olej w skrzyni bo mam przecieki:D ale silnikowego nic nie dolewam, bo mam cały czas ten sam stan.. pozdrawiam... Może nie ma czego brać . Może bierze sobie ze skrzyni . A może poszli do lasu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Nie lej orlenowego gówna. Ja lałem i lać więcej nie będę. Zdobądź się na odważny krok kupując do Urala olej RENOMOWANEJ firmy. Ja tak zrobiłem - zalałem Motulem 20W50 (30pln za litr o ile dobrze pamiętam). Mój parch ma głowice do remontu, bierze olej w dużych ilościach prowadnicami zaworowymi, ale na trasie Warszawa-Zamość-Warszawa, przy prędkościach przelotowych 100-120 km/h olej się nie przepalił, i po powrocie dalej miał miodowy kolor. No tylko, że ja mam tę aluminiową miskę olejową, na 3 litry oleju... Rajdowiec - rusek będzie brał olej. Szczególnie, gdy ma jeszcze oryginalne żeliwne pierścienie. Z resztą jak ma nie brać, jak nie ma uszczelniaczy zaworowych? A nawet jak się zrobi uszczelniacze, to odmą wyrzyga i i tak trzeba będzie dolać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) Student jaki to jest dokładnie ten motul(dokładny nazwa)?? ja lałem orlena ze względu na specyfike:) SF, SE lub niższych , czyli dla takich jak nasze rusy. No moja miska chyba wchodzi koło 1.5L ale nie jestem pewien. Student ja nawet nie robiłem tych uszczelniaczy zaworowych:) A filtr oleju skąd dorwać , bo by wypadało go wymienić, w sumie zdjąć miske tylko trza i już mamy pompe olejową i filterek. Student ten olej który polecasz to tylko widze syntetyki, a ja mam mineralny zalany i nie bardzo chce przechodzić, zresztą 4T Uralowskie nie jest za szczelne. Edytowane 12 Lutego 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Student jaki to jest dokładnie ten motul(dokładny nazwa)?? ja lałem orlena ze względu na specyfike:) SF, SE lub niższych , czyli dla takich jak nasze rusy. No moja miska chyba wchodzi koło 1.5L ale nie jestem pewien. Student ja nawet nie robiłem tych uszczelniaczy zaworowych:) A filtr oleju skąd dorwać , bo by wypadało go wymienić, w sumie zdjąć miske tylko trza i już mamy pompe olejową i filterek. Student ten olej który polecasz to tylko widze syntetyki, a ja mam mineralny zalany i nie bardzo chce przechodzić, zresztą 4T Uralowskie nie jest za szczelne. NIe koniecznie Motul, juz lepszy od Lubro jest Lotos, a wcale nie tak drogi jak Motul. Silnik masz na dotarciu wiec moze tu tkwi tajemnica przypalania oleum, silnik sie dociera, bardziej sie grzeje, moze troszke go przegrzales. Najlepsza pogoda na docieranie do tak jak jet teraz i jeszcze deszcz :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Motul 3000 4T SAE 20W50, specyfikacja SG. Jest to olej mineralny.Uszczelniaczy też nie mam :lalag:. Z filtrem oleju Ci nie pomogę, bo M63 filtra nie ma, i nigdy nie potrzebowałem kupić :buttrock: (a mimo to olej po trasie 800km był koloru nówka sztuka nieśmigana, jak już wyżej wspomniałem). Miskę wypada zdjąć, wyczyścić z syfów, opiłków, nagaru itd. Urale nie są szczelne? Jak się uszczelni, to będą szczelne. Mówię to JA, posiadacz pocącego się Urala :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Panowie pozwólcie się wtrącic przy takim układzie zaworów i takim smarowaniu ich nie proponuje kombinowac z żadnymi uszczelniaczami czy zgarniaczami bo skończy się to ponowną wymianą prowadnic i zaworów :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 No i tu mam pewne wątpliwości. Będę to musiał kiedyś sprawdzić... Trzeba ustalić, czy rzeczywiście z założenia konstrukcyjnego nie jest to możliwe, czy kwestia rozbija się o odpowiedni dobór ODPOWIEDNICH materiałów na zawór, i na prowadnicę. W japońcach zawory mają uszczelniacze na samym początku prowadnicy, a zawór się nie zaciera. Jak to wytłumaczyć...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) Storm Motocykl nie dostawał po tyłeczku, nie jest katowany, ogólnie elegancko się dotarł już. 2500km można nazwać dotarciem, a sumiennie docierałem.Student kupie ten Motul, ja nie wybrałem Lubro ze względu na cene, tylko na specyfikację. Dalej pozostała kwestia filtera oleju :icon_rolleyes: Student pozatym zawory, popychacze w japońcach są wykonane z innych stopów, o mniejszej rozszeżalności i inaczej regujących na środowisko pracy motocykla. Znalazłem filtr oleju za 10zł, http://www.psmotor.pl/files/products/IMG_0027(edited).jpg. Oby pasował. Edytowane 12 Lutego 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.