boomer5 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 witajcie.dziś chciałem się zapytać czy motrki z salonu np KTM SX mają spinki na łańcuchach?bo kumpel właśnie sobie sprawił takiego z 02r. i szukaliśmy żeby było łatwiej rozebrać zawiasy do konserwacji i niema. i zastanawiamy się czy to jeszcze od nowości się uchował (bo moto zadbane i nie widać żeby był dużo jeżdzony) czy może był wymieniany na jakiś dziwny bez spinki sorry za byki. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 (edytowane) fabrycznie ze spinką wychodzą.oryginalny łańcuch to albo Regina albo Vaz Edytowane 10 Lutego 2007 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 apropo łańcuchów tak sie podepne - czym je myjecie?? na forum wyczytałem ze ropa albo naftą... ale czy to nie zaszkodzi łańcuchowi o-ring?? pewnie o tym było ale ja mimo długich poszukiwań nie znalazłem :/ Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 kąpiel w nafcie + wytarcie do sucha bawełnianą szmatką Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Znafca Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Po co myjecie naftą łańcuchy motocykli śmigających w terenie ( czyli w syfie, błoto czy piach ) ? Nawet najlepiej nasmarowany łańcuch po godzinie takiej ostrej jazdy, z wierzchu nie ma nawet śladu po smarze, wystarczy go tylko znów dobrze nasmarować. Jeśli był po jeździe w glinie czy gliniastym błocku to płuczesz wodą, suszusz i smarujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Po co myjecie naftą łańcuchy motocykli śmigających w terenie ( czyli w syfie, błoto czy piach ) ? Nawet najlepiej nasmarowany łańcuch po godzinie takiej ostrej jazdy, z wierzchu nie ma nawet śladu po smarze, wystarczy go tylko znów dobrze nasmarować. Jeśli był po jeździe w glinie czy gliniastym błocku to płuczesz wodą, suszusz i smarujesz. :icon_biggrin: co Ty chdesz wodą wypłukać :bigrazz: piasek, błoto itp przyklejeją sie do odrobin smaru które są na łańcuchu :bigrazz: To tak jak byś chciał ręce upaprane na czarno smarem sama wodą myć :P Pozatym błędne jest załozenie ze skoro i tak sie pobrudzi to po co myć :bigrazz: Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Po co myjecie naftą łańcuchy motocykli śmigających w terenie ( czyli w syfie, błoto czy piach ) ? Nawet najlepiej nasmarowany łańcuch po godzinie takiej ostrej jazdy, z wierzchu nie ma nawet śladu po smarze, wystarczy go tylko znów dobrze nasmarować. Jeśli był po jeździe w glinie czy gliniastym błocku to płuczesz wodą, suszusz i smarujesz. nie myj oringowego w ogóle to Ci starczy tyle co zwykły Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Mi polecono łańcuch X-Ringowy DID-a. Czym taki smarować ? Sorry za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Mi polecono łańcuch X-Ringowy DID-a. Czym taki smarować ? Sorry za OT. nie smarować, umyć raz na jakiś czas w nafcie i wytrzeć szmatą Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Jak to nie smarować. Każdy łańcuch trzeba smarować, można stosować zamiennie olej przekładniowy o lepkości W90 lub specjalny smar w sprayu. W łańcuchach klasy O-ring i lepszych smarujemy tylko rolki bo do sworzni i tak nic się nie dostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Jak to nie smarować. Każdy łańcuch trzeba smarować, można stosować zamiennie olej przekładniowy o lepkości W90 lub specjalny smar w sprayu. W łańcuchach klasy O-ring i lepszych smarujemy tylko rolki bo do sworzni i tak nic się nie dostanie.spraye sa bardzo dobre ale do szosowych motocykli natomiast w teren kompletnie sie nie nadaja bo sa bardzo lepkie i momentalnie masz caly łańcuch piaskiem i pyłem obklejony a to działa wtedy jak pasta scierna. Ja swoj smaruje starym olejem jaki mam ze skrzyni biegów a mam go sporo (12h) i on i tak zaraz odpada ale cos tam zawsze jest posmarowane. X-ringowy łańcuch nalezy traktować tak jak o-ring bo to to samo tylko inny kształt tych gumeczek uszczelniajacych. Dobrze wiedzeć ze naftą sie myje bo mam sciągniety łańcuch (zmiana rozmiaru zebatek) to przy okazji go wykompie :) Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Znafca Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Napiszę jeszcze raz dla tych co nie zrozumieli, wytłuszczając to na co powinni zwrócić szczególną uwagę :icon_mrgreen: Po co myjecie naftą łańcuchy motocykli śmigających w terenie ( czyli w syfie, błoto czy piach ) ? Nawet najlepiej nasmarowany łańcuch po godzinie takiej ostrej jazdy, z wierzchu nie ma nawet śladu po smarze, wystarczy go tylko znów dobrze nasmarować. Jeśli był po jeździe w glinie czy gliniastym błocku to płuczesz wodą, suszusz i smarujesz. Łańcuch o-ringowy czy x-ringowy trzeba smarować smarem przeznaczonym do tego celu. Chodzi o to by smar wpłynął pod gumki do sworzni i pod tulejki. Pryskasz sprejem smar jest rzadki wpływa pod gumki, rozpuszczalnik ze smaru odparowywuje, zgęstniały smar tam zostaje na dłużej. Smarując rzadkim olejem, łatwo wpłynie i łatwo wypłynie, gęsty wcale nie dojdzie. Na tym polega smarowanie łańcucha. A to że na początku na wierzchu przyklei się piasek, no problem, bo po godzinie ostrej jazdy, tego wierzchniego smaru i piasku tam już nie będzie a po trzech z wierzchu łańcuch będzie suchy jak pieprz. Żywotność i przebiegi łańcucha zwiększa tylko ta część smaru która jest uwięziona w łańcuchu pod gumkami w tulejkach na sworzniach. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Łańcuch o-ringowy czy x-ringowy trzeba smarować smarem przeznaczonym do tego celu. Chodzi o to by smar wpłynął pod gumki do sworzni i pod tulejki. Pryskasz sprejem smar jest rzadki wpływa pod gumki, rozpuszczalnik ze smaru odparowywuje, zgęstniały smar tam zostaje na dłużej. Smarując rzadkim olejem, łatwo wpłynie i łatwo wypłynie, gęsty wcale nie dojdzie. Na tym polega smarowanie łańcucha. A to że na początku na wierzchu przyklei się piasek, no problem, bo po godzinie ostrej jazdy, tego wierzchniego smaru i piasku tam już nie będzie a po trzech z wierzchu łańcuch będzie suchy jak pieprz. Żywotność i przebiegi łańcucha zwiększa tylko ta część smaru która jest uwięziona w łańcuchu pod gumkami w tulejkach na sworzniach :clap: :biggrin: Dlatego tez w sprayach jest ta maiczna rurka ktora powinismy celowac nie w srodek lancucha czy zupelnie z boku, tylko miedzy ogniwa gdzie tez sa Oringi i xringi. Przy takim stosowaniu smaru zewnetrzna czesc lancucha nie powinna za syfiec, no i wazne lepiej smarowac lancuch zaraz po kompu-kompu aa nie zaraz przed jazda. Przez noc lancuch zdazy nasiaknac itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arma87 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Ja smaruje łańcuch suchym smarem w sprayu ktory pozostawai ochronna powloke na nim i jest git bloto,piasek itd. nic sie nie przylepia do lancucha :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.