Skocz do zawartości

Dobór odpowiednich opon


Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim to sorry jesli pomylilem dzialy...

 

Mam do Was pytanko odnośnie doboru opon Potrzebuję czegoś o specyfikacji sportowo-turystycznej do GSX-R'a Jakie oponki polecacie? Do tej pory smigalem na Pilotach Sportach ale ze wzgledu na styl mojej jazdy(turystyczna z zacięciem sportowym jak ja to określam :icon_mrgreen: ) zapewne nie wpełni wykorzystywałem ich właściwości Miałem również Battlaxa BT57 ale jakoś nie zdążyłem wyrobić sobie o niej opinii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to sorry jesli pomylilem dzialy...

 

Mam do Was pytanko odnośnie doboru opon Potrzebuję czegoś o specyfikacji sportowo-turystycznej do GSX-R'a Jakie oponki polecacie? Do tej pory smigalem na Pilotach Sportach ale ze wzgledu na styl mojej jazdy(turystyczna z zacięciem sportowym jak ja to określam :biggrin: ) zapewne nie wpełni wykorzystywałem ich właściwości Miałem również Battlaxa BT57 ale jakoś nie zdążyłem wyrobić sobie o niej opinii...

 

Continental Road Attack, Pirelli Diablo lub jeśli ma być bardziej turystycznie to Metzeler Z6 lub Pirelli Diablo Strada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental Road Attack, Pirelli Diablo lub jeśli ma być bardziej turystycznie to Metzeler Z6 lub Pirelli Diablo Strada.

Kupilem taki komplet do mojej sevenki, jeszcze na nich nie jezdzilem (no chyba zeby zaliczyc odpychanie sie nogami w garazu :icon_mrgreen: ) ale gdy bylem je zalozyc u wulkanizatora to powiedzial zebym uwazal na te opony, niestety wiecej nie chcial powiedziec. Kupilem je dlatego ze maja dobre recenzje i praktycznie wszyscy je sobie chwala. W sumie to do sevenki moglem kupic cos slabszego ale uwazam ze nie ma co zalowac kasy gdy chodzi o wlasne bezpieczenstwo.

Edytowane przez Cerberus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem taki komplet do mojej sevenki, jeszcze na nich nie jezdzilem (no chyba zeby zaliczyc odpychanie sie nogami w garazu :smile: ) ale gdy bylem je zalozyc u wulkanizatora to powiedzial zebym uwazal na te opony, niestety wiecej nie chcial powiedziec. Kupilem je dlatego ze maja dobre recenzje i praktycznie wszyscy je sobie chwala. W sumie to do sevenki moglem kupic cos slabszego ale uwazam ze nie ma co zalowac kasy gdy chodzi o wlasne bezpieczenstwo.

 

...aaa to świntuch!! Teraz to walnąłęś-już się pod nie ustawiałem... Ciekawe cóż takiego mógł mieć na myśli? Taka firma i tyle pozytywnych recenzji odnośnie tego modelu Szczerze mówiąc to zawsze słucham mechaników/specjalistów z danej dzidziny ale mimo to biorę małą poprawkę na ich wypowiedzi nie do końca sugerując się ich skrajnymi opiniamii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tej pory jeździłem na Continental Road Attack i byłem bardzo bardzo zadowolony no niestety już się skończyły :buttrock: . To naprawde swietne opony i naprawde badzo nadają sie do codziennej jazdy. Niestety teraz zmieniłem na MICHELIN i w porównaniu Continental Road Attack to lipa.

Edytowane przez marcek007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem taki komplet do mojej sevenki, jeszcze na nich nie jezdzilem (no chyba zeby zaliczyc odpychanie sie nogami w garazu ;) ) ale gdy bylem je zalozyc u wulkanizatora to powiedzial zebym uwazal na te opony, niestety wiecej nie chcial powiedziec.

 

Uwielbiam takich "specjalistów" :D

Często spotykam się z sytuacją że np proponuję komuś oponę Metzelera a on na to "...o nieeee, bo Metzeler to gówno i w ogóle się nie trzyma, kolega tak mi mówił".Problem w tym że kolega zapomniał dodać że jego opinia dotyczyła np Z4 (lub jakiegoś starego kapcia który kupił za 100 PLN na motobajzlu) które faktycznie są zrobione z drewna i w ogóle nie trzymają, natomiast nie ma to nic wspólnego z Z6 czy Sportec'iem :)

 

 

 

 

Kupilem je dlatego ze maja dobre recenzje i praktycznie wszyscy je sobie chwala. W sumie to do sevenki moglem kupic cos slabszego ale uwazam ze nie ma co zalowac kasy gdy chodzi o wlasne bezpieczenstwo.

 

Dokładnie - jeśli chodzi o mnie to zawsze staram się wypytywać klientów jak się im sprawują dane gumy na ich motocyklu (oczywiście zawsze trzeba bać poprawkę na takie opinie ;) ) - wtedy mogę ze spokojnym sumieniem przekonać następnego klienta dlaczego ma wybrać ten a nie inny produkt i wiem że będzie z zakupu zadowolony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrus, zapodaj jakas oferte na torowki, bo wtedy na jesieni nikt sie nie zainteresowal bo nie bylo wiadomo co i jak bedzie w gixercupie, ale teraz dostalem maila od grandysa ze treningi wolne i nawet chyba kwalifikacje mozna bedzie latac na ogumieniu innym niz dunlop. mysle ze jakby byla dobra oferta to napewno byloby troche chetnych na np supercorsy czy bieznikowany racetec(bo nie mozna na slickach :bigrazz: ). tak na moje oko to z 10kpl napewno. ja sam bym wzial ze dwa przed majowka.pozdrrro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w TLu mam Biridgestony 014 ... i bardzo sobie je chwalę.... no może z trwałością trochę mogłoby być lepiej, ale przyczepność, komfort i precyzja prowadzenia bardzo ok. na torze też ładnie trzymały... Kiedyś w zygzaku miałem BT56 i też całkiem mi się podobały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

najpierw uklon w strone Piotrusgsx.

 

Continental Road Attack jak zreszta cala seria Allack'ow jest naprawde dobrymi oponami ktore b. dobrze sie trzymaja. Niestety tak jak dobrze trzymaja, to tak szybko sie zuzywaja. Nie ma nic za darmo.

 

Osobiscie polecam Metzeler Z6. Trzymaja dobrze a zuzycie jest rewelacyjnie male, nie wiem jak czlopaki to zrobili ale na sportowa turystyke a zwlaszcza dluga zywotnosc to tylk te. Ewentualnie rowniez Merzeler M3 ale to bardziej sportowa wiec bedzie sie tez troche szybciej zuzywac.

 

pozdrawiam

 

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzybiel

Oponę zawsze dobieramy do stylu jazdy i przeznaczenia motocykla. Jeżeli w Twoim przypadku motocykl służy do szybkiej turystyki z małym szaleństwem od czasu do czasu, to kupuj "Metzeler Z6" lub "Continental Road Attack".

Zjechałem masę kompletów na różnych sprzętach i te są najbardziej optymalne do Twoich potrzeb.

I pamiętaj, kupuj tylko nowe opony !!! Używane kapcie kupują "dziady", a nie motocykliści !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

I pamiętaj, kupuj tylko nowe opony !!! Używane kapcie kupują "dziady", a nie motocykliści !!!

 

No tak...dobra rada pod warunkiem że dobrze zarabiasz...że komplet opon nie równa się Twojej miesiącznej pensji... a ja trochę dziadem jestem i z regóły kupuję używki...bo na nówki niestety prprostu mnie nie stać...ale używki też trzeb kupować z gową...dokładnie obejrzeć i kupić w jak najlepszym stanie i z jak najmłodszego rocznika... czasami można trafić całkiem dobre oopnki..tylko trzeba poszukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponę zawsze dobieramy do stylu jazdy i przeznaczenia motocykla. Jeżeli w Twoim przypadku motocykl służy do szybkiej turystyki z małym szaleństwem od czasu do czasu, to kupuj "Metzeler Z6" lub "Continental Road Attack".

Zjechałem masę kompletów na różnych sprzętach i te są najbardziej optymalne do Twoich potrzeb.

I pamiętaj, kupuj tylko nowe opony !!! Używane kapcie kupują "dziady", a nie motocykliści !!!

[/quot

:cool: :( Własciwie zdecydowałem sie na zakup Continental Road Attack-to najczesciej wskazywane przez Was oponki Maja dobre recenzje i w porownaniu do pozostalych kilka tych dodatkowych mm gumy od producenta :( Jesli chodzi o zakup uzywek to w ogole nie wchodzi w gre ale poniewaz zarobki mamy takie a nie inny bede musial pocieszyc sie jakimis mlodymi lezakami Dzieki za rady!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzybiel wiadomo ze najlepiej kupic nówki ale nie kazdego stac na takie.

Tylko nie pisz ze jak nie stac na opony to jezdzic rowerem i stop golodupcom na motorach bo nowke opona do CBR 600 kosztuje 550 na przod i 750 na tyl wiec razem 1300zl a lezakowane lub do polowy zuzyte morzna nabyc juz za 300 - 400 zl za komplet, tylko trzeba uwazac zeby nie byly zbyt stare.

Jesli nie ma roznicy to po co przeplacac?

Sam w swojej CBR 600 mam ponad 7 letnie opony, i puki nie schodze na kolano i nie wykorzystuje maksymalnie sprzeta to sa jak najbardziej ok

To nie jest tak ze opona po 6 latach urzytkowania gwaltownie traci swe wlasciwosci... to nastepuje powoli i plynnie.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak ze opona po 6 latach urzytkowania gwaltownie traci swe wlasciwosci... to nastepuje powoli i plynnie.

 

Sorry kolego ale po 6-ciu latach jej miejsce jest niestety na smietniku, chyba ze jezdzisz w terenie endurakiem.

( pytanie tylko czy opona enduraka przetrwa 6 lat )

 

Przyklad jest prosty.

 

W Niemczech przyczepy moga byc ciagniete z predkoscia 100 km / h. Warunek opona nie moze byc starsza niz wlasnie tych 6 lat.

 

Faktem jest, ze sam ostatnio sie doksztalcilem i w wypadku opon lezakowanych ( kazda nowa opona jest zabezpieczona warstwa ochronna ktora nie dopuszcza / zwalnia proces wietrzenia rozpuszczalnikow / rozcienczaknikow.

 

W wypadku przejachania na takiej oponie 200 km warstwa / powierzchnia ta zostaje zdarta a proces wietrzenia i starzenia sie opony idzie nieustannie dalej.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...