Skocz do zawartości

YZF 750R


BUSHMAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Można, ale trzeba mieć wprawę/umiejętności, w 20v jamaszki trzonki są cienkie jak zapałki, a sprężyny sztywne - odradzam.

 

Podczepię się.

Czyli lepiej nie czepiać się tego bez ściągania głowicy ( dochodzi koszt uszczelki pod głowicę ) :biggrin:

Czy można coś przy okazji schrzanić, czy śmiało próbować :biggrin:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, ale trzeba mieć wprawę/umiejętności, w 20v jamaszki trzonki są cienkie jak zapałki, a sprężyny sztywne - odradzam.

 

Oświeć mnie jak ściśniesz sprężyne jeśli nie masz podparcia o zawór?? Pytam z ciekawości bo nie słyszałem ze tak sie da..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy od autek stosują różnego rodzaju podpieraczy wkładanych przez otwór świecy. W DIESLU mechaniorom za podparcie służy tłok. Sam eksperymentowałem z takim zabiegiem na rzędowej piątce AUDI - operacja zakończona pełnym sukcesem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświeć mnie jak ściśniesz sprężyne jeśli nie masz podparcia o zawór?? Pytam z ciekawości bo nie słyszałem ze tak sie da..

Pozdrawiam

 

Czyli w moto typu YZF bez ściągania głowicy się nie obędzie?

Może ktoś wie dokładniej, miałem wymieniać uszczelniacze, a ja zielony jestem :cool:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Mechanicy nie stosuja podpieraczy bo w samochodzie luz miedzy tlokiem w gornym polozeniu a zamknietym zarworem jest tak minimalny ze bez problemy zdejmiesz zawleczke! No chyba ze masz zawory jak zylltki to odradzam bo pogniesz krawedz zaworu! W motocyklach jest z tym roznie bo niektore maja spory luz od tloka i tu pojawia sie problem! niektorzy stosuja samozaciskowe szczypce którymi lapia trzpein zaworu poprzez otwór wlotowy i wylotowy ale to raczej ryzykownny zabieg! JA radze zdjac glowice koszt uszczelki troche boli ale przy okazji dajesz 50zł i masz wszystkie zaworki na nowo dotarte i wyczyszczona cało głowice!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Mechanicy nie stosuja podpieraczy bo w samochodzie luz miedzy tlokiem w gornym polozeniu a zamknietym zarworem jest tak minimalny ze bez problemy zdejmiesz zawleczke! No chyba ze masz zawory jak zylltki to odradzam bo pogniesz krawedz zaworu! W motocyklach jest z tym roznie bo niektore maja spory luz od tloka i tu pojawia sie problem! niektorzy stosuja samozaciskowe szczypce którymi lapia trzpein zaworu poprzez otwór wlotowy i wylotowy ale to raczej ryzykownny zabieg! JA radze zdjac glowice koszt uszczelki troche boli ale przy okazji dajesz 50zł i masz wszystkie zaworki na nowo dotarte i wyczyszczona cało głowice!

 

 

No, mądrej głowy warto posłuchaćj :bigrazz: :crossy:

Dzięki.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie uszczelniaczy można zastososować następujący patent: Ze starej świecy robimy króciec na który nakładamy wąż od sprężarki i pompujemy ile wlezie. Ciśnienie dociska zawory do gniazd co pozwala wcisnąć sprężyny i wyjąć zamki. Jeśli bierze ci olej to wymiana uszczelniaczy nie wiele da nie pakuj się w koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie uszczelniaczy można zastososować następujący patent: Ze starej świecy robimy króciec na który nakładamy wąż od sprężarki i pompujemy ile wlezie. Ciśnienie dociska zawory do gniazd co pozwala wcisnąć sprężyny i wyjąć zamki. Jeśli bierze ci olej to wymiana uszczelniaczy nie wiele da nie pakuj się w koszty.

 

Człowieku! Probowałes kiedy sprezarka napelnic cylinder???? Chyba nikt tego nie próbowal bo sie nie da! Cisnienie sprezania to nie to samo co cisnieie z kompresora! Poza tym cisnienie ktore przytrzymalo by ci zawor przy wypychaniu sprezyny musial by byc znacznie wieksze nic sisnienie sprezania a to chyba agregat ze statku wezmiesz bo osobisnie nie znam koog kto by mial agregat ktory wytworzy i zablokuje zaworem takie cisnienie! Oczywiscnie nie wspomne juz ze dopuki cisnienie nie pypchnie oleju z pierscieni bedzie to szczelne a potem co zrobic na sline to uszczelnisz??? Pozdro ale pomysl niezly tylko wykonanie nie mozlwe!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego patentu z pompowaniem cylindra jeszcze nie sprawdzalem (nie bylo takiej potrzeby), ale mozna przeliczyc cisnienie panujace w cylindrze, ktore dziala na powierzchnie grzybka zaworu o srednicy X i obliczyc jaka sile rownowazy to od strony trzonka.

Na pewno na samym poczatku najwazniejsze to "ruszyc" zamek. Pozniej to juz kwestia "pokonania" sprezyny.

Sam wymieniam uszczelniacze na prowadnicach (zwykle przyczyna ich wymiany to przegrzanie silnika) w dieslach. Sciagniecie np 12 glowic dla wymiany samych uszczelniaczy bylo by paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy nie stosuja podpieraczy bo w samochodzie luz miedzy tlokiem w gornym polozeniu a zamknietym zarworem jest tak minimalny ze bez problemy zdejmiesz zawleczke!

...zwłaszcza w silnikach tzw bezkolizyjnych :icon_rolleyes: , koledze pomieszały się ZI z ZS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku! Probowałes kiedy sprezarka napelnic cylinder???? Chyba nikt tego nie próbowal bo sie nie da! Cisnienie sprezania to nie to samo co cisnieie z kompresora! Poza tym cisnienie ktore przytrzymalo by ci zawor przy wypychaniu sprezyny musial by byc znacznie wieksze nic sisnienie sprezania a to chyba agregat ze statku wezmiesz bo osobisnie nie znam koog kto by mial agregat ktory wytworzy i zablokuje zaworem takie cisnienie! Oczywiscnie nie wspomne juz ze dopuki cisnienie nie pypchnie oleju z pierscieni bedzie to szczelne a potem co zrobic na sline to uszczelnisz??? Pozdro ale pomysl niezly tylko wykonanie nie mozlwe!!

To ciekawe, bo ja wymieniałem uszczelniacze zaworowe w Omedze 2.0 16V, bez zdejmowania głowicy.

W otwór świecy wkręciłem końcówkę podłączoną do kompresora, wpompowałem 8 bar, rozpinałem zawory i wymieniałem uszczelniacze. Kompresor pracował ciągle, czasem przepuszczał zawór bezpieczeństwa przy zbiorniku, nie było problemów. Kwestia tylko dobrego magnesu do wyjmowania zamków.

Jeżeli kolega Wioślarz wykazuje tendencję do równania w dół, do swojego poziomu, to tylko trzeba Jemu współczuć. Otóż taka pewność siebie u osoby o znikomej - jak sądzę - praktyce warsztatowej, przynosi więcej szkód niż pożytku.

 

Wracając do tematu:

- głowicę zdjąć,

- zawory dotrzeć,

- uszczelniacze wymienić,

- złożyć na NOWEJ uszczelce,

- śmigać :icon_biggrin:

 

P.S. Przyczyną zmiany uszczelniaczy w Oplu był wybuch gazu w kolektorze, który spowodował zerwanie kilku gumek z prowadnic. Po wymianie uszczelniaczy i starannej regulacji instalacji LPG, wybuchy i zużycie oleju ustały.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...