Skocz do zawartości

Moto a spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem motonici :banghead:

Mam pytanko,

 

Rozstałem się ze swoją starą suzą i zamierzam kupic jakies nowsze moto (#97-#02),

Interesuje mnie jakaś maszyna w zakresie 600 - 900cm3 w plastikach, ale niechciałbym się naciać na smoka, tj. bede używał tego moto i do sportu i czasami do zwykłej przejażdzki po okolicy,

 

Doradźcie mi proszę jakie moto kupic, które jest wmiare ekonomiczne, ale ma sportowe zacięcie, myślałem o jakiejs CBR 900 lub 600, ale moze jakaś Yamaszkę?

 

Zalerzy mi też na dobrym przyśpieszeniu z miejsca i momencie obrotowym,

pzdr,

RADAR :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBR 900 jest super , z wyglądu i z osiagów. w eksploatacji jest dla mnie chyba najlepsza w tej pojemności . Kiedyś czytałem od niektórych użytkowników ze przy normalnej jeździe w trasie schodzi poniżej 6L - pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć RADAR! Przeczytałem twój post i jako były właściciel CBR929, myśle, że byłby to odpowiedni motocykl dla ciebie. Spełnia on chyba wszystkie twoje oczekiwania. Ma zacięcie sportowe( i to jakie!), ale można nim też pojechać po bułki do sklepu ;) Jest też dosyć ekonomicznym jak na tą moc motocyklem. W moich rękach średnio wychodziło spalanie 7-8 l/100km. Dla porównania CBR 600F4, jaką posiadałem jeszcze wcześniej, uzyskiwała podobne wartości spalania, a frajda z jazdy o wiele większa na 929. Fireblade kiedyś w trasie nawet spalił poniżej 6/100, ale to była jazda w kilka motocykli ( mój był wtedy znacznie mocniejszy od pozostałych) przy prędkościach rzędu 120-130. Jeśli utrzymywać w trasie 160-180, wychodzi 7-7,5.

Silnik przyjemnie oddaje moc już od 3 tys., bardzo elastyczny, nawet jak masz 100 na budziku to na 6 już bardzo sprawnie nabiera prędkości, nie tak jak 600.

Moim zdaniem jeżeli jesteś w miarę wprawionym jeżdzcem kupuj 900. Daje więcej przyjemności z jazdy, a koszta utrzymania wychodzą podobnie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie,

dzięki za wskazówki,

Marcin80 -dzięki za wypowiedź, wole 900 niż 600 ;)

 

wcześniej miałem Suzuki RF900R, holerrrrrrrrnie mocny motorek, ale tez duża masa szła w parze ze spalaniem,

myślę że Cbr_a będzie odpowiednia, podobno mają wytrzymałe silniki - pokładam nadzieje w Hondzie,

 

P.S.

 

a gdzie obrońcy Yamaszek i Suczek ;) ??

 

pzdr,

RADAR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja yamaha pali dużo , duzo za duzo ale problem chyba tkwi gdzieś indziej , słyszałem , ze kawasaki są ekonomiczne , 3 kumpli miało/ma gpz 600 stare bo stare ale potrafiły przy tych 100-120 zejść na trasie do 5 litrów , tak samo ponoć ZZRa 1100 jak na swoją moc , pojemnosć i wage jest bardzo ekonomiczna , ale zaznaczam , ze to są suche fakty które usłyszałem lub wyczytałem , coprawda nie od bajkopisarzy ale sam nie miałem nigdy kawy.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, sam wiesz że nie ma co wierzyć w cuda. To tak samo jak " wszędzie dobrze gdzie nas nie ma" Mój też pali 4 jak jade sam 80. Normalne zdrowe moto 6 bierze bez niczego, a litr w tą czy tamtą to już nie ma co się rozwodzić. Te nowsze na wtrysku zachowują fabryczne spalanie nawet ze znacznym przebiegiem, a starsze modele palą zazwyczaj więcej ale z winy rozkalibrowania. Troche regulacji naprawia ten dylemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejas. w jednej z angielskich gazet motocyklowych był zamieszczony taki ciekawy test... dotyczył on właśnie spalania...i chodziło o wyłonienie spośród najpopularniejszych motocykli sportowych najoszczędniejszego ... pamiętam że konkurencję tą wygała Yamaszka R1 z 98 roku... potem zdje się była Kawa zx10...generalnie szcześćsetki w tyle... chyba zx 636 była w pierwszej piątce... tak więc to że szejseta skopci mniej to mit... i tak wiekszość żywota motocykl drogowy porusza się w zakresie średnich obrotów...średne obroty w litrze przekłądają się na jakąś tam prędkość ..powiedzmy 6 tys. obr = 160 km/h w szjsecie ta prędkość będzie mniejsza...i elastyczność też gdyż mmoment jest położony wyżej....więc jesli chcemy uzyskać podobne wartości prędkości i przyśpieszeń musimy ją kręcić wyżej niż litra...a zatem skopci więcej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carabiniero to nie jest tak proste z tym spalaniem. Najprosciej rzecz biorac to jest tak:

- 600ccm pali mniej od 1000ccm przy predkosciach rzedu 100-140km/h (600 srednio 4,5- 5 l 900-1000ccm kolo 5- 6 litrow )

- przy predkosciach rzedu 160km/h pala podobnie kolo 6 litrow

- przy predkosciach 180 - 200km/h 600 pali wiecej niz 1000 ( 600 kolo 8 litrow , a 1000 kolo 7 )

Mi CBR 600 pali do 5 litrow przy 140 i do 6 prz okolo 160. Wolniej nie jezdze bo po prostu minąlbym sie z przeznaczeniem sprzetrzetu. Jak ktos lubi jezdzic z predkoscia 100km/h to polecam MZ 250 :D

W miescie pali do 6,5 l a krece do odciecia na pierwszych 3 biegach i nigdy nawet nie myslalem o osczednej jezdzie.

A z mocniejszych sprzetow polecam CBR 900RR ktory zchodzi do 5 - 6 litrow przy 140 - 160 km/h a ma znacznie wiekszy potencjal niz 600.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z kolei ujmę się za Yamkami :icon_rolleyes:

Zwróć uwagę na dwa modele: Thundercat (600) i jego większy brat Thunderace (1000) Fajne maszynki, dość niezwodne a przy tym relatywnie (jak na moce, którymi dysponują) ekonomiczne. No i bardzo wygodne.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...