Skocz do zawartości

Jazda na scigantach od 24 lat??!!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cyt Pixel

"Raczej UE niczego takiego nie wymaga bo jak by wymagała to by sie wszystkie kraje musiały podporzadkowac...."

 

No niestety tu sie mylisz.....

Parlament Europejski 14eg grudnia 2006 zaaprobowal nowe zaostrzenia dotyczace wieku

i mocy motocykli ktore beda przedstawione do zatwierdzenia przez poszczegolne panstwa Unii

nie dalej niz za 6 lat.

Pelne uprawnienia do kierowania motocyklem otrzyma sie po ukonczeniu 24ego roku zycia

(teraz w U.K. dostaje sie po ukonczeniu 21 lat).

Jak zrobie zdjecie (i wyjdzie) angielskiemu artykulowi to dolacze linka.

 

Tak naprawde nie dziwie sie mlodzierzy, ze buntuje sie bo kazde ograniczenia wku..... irytuja...

ale to dla Waszego dobra......

No i na pocieszenie zanim to uchwala to bedzie to dotyczyc raczej Waszych o kilka lat mlodszych kolegow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry moja wina bo powinienem byl napisac, ze skuter ( mofa ) nie moze przekroczyc mocy 4 KW co przy poj. = 4800 obrotow/min ( o ile dobrze pamietam ). Dlatego wystarczajace jest sprawdzenie obrotow i sprawa jasna.

 

:buttrock: :biggrin: :D

o co Ci chodzi :icon_question:

wg Ciebie jeśli 50tka przekracza prędkość obrotową 4800obr/min to ma więcej mocy niż 4kW :icon_question:

o ile wiem to np. komar miał 1,3kW przy 5000obr/min

 

 

 

Jezeli ogladnales temety to na pewno widziales rolki do mierzenia predkosci.

nie, niestety nic takiego nie widziałem-obejżę jeszcze raz

 

 

 

Obudz sie bo przespisz postep jak Chinczycy za morem.

jaki postęp?o czym ty mówisz.

to jest wprowadzanie ograniczeń, ograniczanie wolności niby już dorosłych ludzi, to jest właśnie cofanie się

niedługo to każdemu jeszcze chip pod skórę wsadzą i będą kontrolować nawet twoje potrzeby fizjologiczne pilocikiem

jeśli tak widzisz ten postęp to ja dziękuję

 

aha-jak pałkarz mi zmierzy prędkość to musi mi pokazać homologację sprzętu, jak sprzęt nie ma homologacji to może mnie w kakao cmoknąć

 

obejżałem jeszcze raz i ni chu*a żadnych rolwk nie widzę

podtrzymuje to co napisałem wyżej

w ten sposób to wasi płakarze może wystraszą ale totalnych frajerów

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak.... w uk sprawa sie rozwiazuje po czesci sama za sprawa ubezpieczen i systemu kamer.... jezeli masz 21 latek i chcesz latac na r1 to ubezpieczenie na rok wyniesie z 1500 funtow... co skutecznie hamuje .... tak jak i kamerki ktore nie pozwalaja za bardzo na szalenstwa.... ale i tak znajdzie sie wielu mlodych narwanych... nie szkoda mi ich ale trzeba pamietac ze sa tez zagrozeniem dla inncyh..... ja tez jestem za ograniczeniem dostepu do duzych motocykli, bo kazdy z was wie ze trzeba mic sporo doswiadczenia zeby bezpiecznie jezdzic na tych 100 paru konikach...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co Ci chodzi :eek:

wg Ciebie jeśli 50tka przekracza prędkość obrotową 4800obr/min to ma więcej mocy niż 4kW

 

Nie w/g mnie a w/ prawa i przepisow.

 

to jest wprowadzanie ograniczeń, ograniczanie wolności niby już dorosłych ludzi, to jest właśnie cofanie się

niedługo to każdemu jeszcze chip pod skórę wsadzą i będą kontrolować nawet twoje potrzeby fizjologiczne pilocikiem

jeśli tak widzisz ten postęp to ja dziękuję

 

Widzisz 200 lat temu wolno bylo w Indiach cpac narkotyki. Potem tez wolnym ludziom zostala wolnosc ograniczona poprzez zakaz narkotykow.

 

Zgadzam sie z Toba, ponysl z chipem tez by mnie przerazal.

 

 

aha-jak pałkarz mi zmierzy prędkość to musi mi pokazać homologację sprzętu, jak sprzęt nie ma homologacji to może mnie w kakao cmoknąć

 

Po prostu zadzwonia po sprzet ktory odcholuje Twoj pojazd, rzeczoznawca go dokladnie zbada, rozlozy na czynniki i wyda expertyze za ktora bedziesz mosial jeszcze zaplacic, do tego dojdzie kara, zakaz np. prowadzenia pojazdow, PJ pojdzie sie kopcic i jeszcze pare §§ sie znajdzie. Przynajmniej tak juz U NAS jest.

 

TU MASZ POKAZANE JAK WYGLADAJA ROLKI DO KONTROLI PREDKOSCI

 

http://www.youtube.com/watch?v=JFkFoYGwx6Q...related&search=

 

zWROC UWAGE NA GABARYTY, chyba zmiasci sie w kazdym bagazniku policyjnego wozu, a szybkosciomierz z wieksza skala tez chyba da sie zainstalowac.

 

pozdrawiam

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za i wbrew pozorom mimo sędziwego wieku te propozycje dotyczą również i mnie bo jeżdzę po tej samej drodze. A przekonała mnie wypowiedź kolegi z naszego forum w innym temacie:

 

"jak jade na moto to nie wyprzedza mnie nikt, powtarzam NIKT!!

a to dlatego ze nie jezdze zeby jezdzic i preclowac, a po to zeby miec z tego przyjemnosc, ktorej nie mam jadac 50km/h czy 90 na trasie"

 

Stopniowanie możliwości dosiadania mocniejszych sprzętów ma na celu nie tylko zmuszenie do płynnego zwiększania umiejętności i doświadczenia ale również umożliwienie "delikwentom" "dorośnięcie" Niestety ale statystycznie rzecz biorąc 18-to latek myśli trochę mniej rozsądnie niż 20-latek itd. ( nic nie ujmując młodym ludziom podkreślam słowo "statystycznie" bo są i durnie 50 letni). Jak 18 latek zrobi prawko i odłoży je na parę lat do szuflady to umiejętności mu nie przybędzie ale rozumu może tak. W podanym linku do projektu ustawy jest też tekst jego uzasadnienia mówiący m.in. o tym, w jakim wieku najczęsciej zabijają się ludzie na moto.

 

A co do tekstów o martwym prawie.

Zauważcie, że na całym świecie prawo tworzy zawsze jakaś mała grupka ludzi ( często wybranych w demokratycznych wyborach) a musi przestrzegać je cała reszta i to od tej reszty zależy "martwota "prawa też. To że się go nie przestrzega to często nie jest wina prawa. Czy to, że ludzie kradną mimo, że jest to zakazane prawem powinno spowodować zniesienie zakazu kradzieży??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie kpisz? Żadne ASo nie zrobi czegoś podobnego, bo w razie kontroli i pytania- "Kto panu odławił ten sprzęŧ?- wskażesz właśnie aso. Nikt nie chce mieć kłopotów i kontroli i przede wszystkim kar za dopuszczenie do jazdy sprzętu niezgodnego z przepisami. (...)

Co ma piernik do wiatraka? Zlecam w ASO zdjęcie ogranicznika mocy (w jakiejkolwiej byłby formie) i nikt nie ma prawa pytać mnie o uprawnienia. A może sprzętem będzie jeździł ktoś inny? Może sprzedaję? Więcej - ASO nie będzie obwinioną strona w sprawie o prowadzenie mocniejszego motocykla niż pozwalają kwalifikacje kierowcy. Czy ktoś pyta kupującego motocykl o prawo jazdy? Nie. Tak samo nikt nie pyta o "pozwolenie" na zdjęcie blokady. Nie ważne czyj jest motocykl, ważne kto go prowadzi i jakie ma uprawnienia.

 

Sorry moja wina bo powinienem byl napisac, ze skuter ( mofa ) nie moze przekroczyc mocy 4 KW co przy poj. = 4800 obrotow/min ( o ile dobrze pamietam ). Dlatego wystarczajace jest sprawdzenie obrotow i sprawa jasna. (...)

Fizykę przewalczyłeś? Tak durnego prawa to Niemcy nie mają. Do obliczenia mocy potrzebny jest moment obrotowy i prędkość obrotowa. Fizyka w ósmej klasie przed reformą...

Z całym szacunkiem, ale nauczyciel jazdy powinien mieć fizykę w małym paluszku, choćby zakres szkoły średniej technicznej.

Pozdrawiam. Tomek Kulik - nauczyciel jazdy motocyklem.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek -pisz po polsku bo nie rozumiem -dla mnie jesteś instruktorem :bigrazz:

nauczycielem niech sobie będzie ks-spamer :buttrock:

 

w jakim wieku najczęsciej zabijają się ludzie na moto.

no własnie zabijają sibie samych

i .... Ci do tego, martw się o siebie, załóz kamizele i leć poparadować na mieście z prędkością spacerową

bedziesz miał sowje dzieci to je sobie wychowasz jak chcesz i im zakazy będziesz dawał lub nie

mi nie pasuje jak państwo z jednej strony oczekuje od powiedzmy 18sto latka tego co od 30sto latka ale ogranicza mu prawa mimo że oboje są teoretycznie uznawani za pełnoletnich

 

 

TU MASZ POKAZANE JAK WYGLADAJA ROLKI DO KONTROLI PREDKOSCI

niezła lipa, rolki mierzą prędkość max na obrotach ,których skuter nigdy nie osiągnie podczas jazdy obiążony przez kierowce, oporami toczenia i powietrza

prędkościomierz kumpla jawy też na lodzie pokazał 150km/h ;)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

OK wczoraj podalem zla moc w postaci 4 kW tyczy sie ona trzy i czterokolowych pojazdow klasy " S "

 

Przepraszam !

 

Tomku !

 

W Niemczech rozgranicza sie dokladnie 3 grupy / kategorie / klasy tych najmniejszych 2 OO pojazdow.

 

1. Leicht Mofa ( bez uprawnien )

 

- poj. do 30 ccm

- moc do 0,5 kW

- predkosci do 20 km/h

- max glosnosc do 65 dB (A) mierzonej podczas przejazdu V-max z odleglosci 7,5 m

- nie ma obowiazku zakladania helmu / kasku

 

2. Mofa ( Uprawnienia - Mofa Prüfbescheinigung - zaswiadczenie o egzaminie teoretycznym )

 

- predkosc do 25 km/h

- poj. do 50 ccm

- obroty do 4800 / min

 

3. klase M

 

- poj. do 50 ccm

- predkosc do 45 km/h

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przepraszaj!

wystarczy że pomyślisz zanim napiszesz jakąś bzdurę

może tym samym ograniczysz ilośc swoich postów, z których 90% to pierdoły

przynajmniej część forumowiczów nie będzie się z Ciebie nabijać

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Ci do tego, martw się o siebie, załóz kamizele i leć poparadować na mieście z prędkością spacerową

bedziesz miał sowje dzieci to je sobie wychowasz jak chcesz......

 

Jezeli chodzi o bezpieczenstwo, wyobraznie co moze sie stac na drodze oraz o tym, ze 18 latek ma niestety ulanska fantazje ( Twoj osobisty przyklad wskazuje, ze i u starszych jest to mozliwe ), To moja 15,5 letnia corka ma jak widze wiecej rozumu i wyobrazni od Ciebie.

 

i im zakazy będziesz dawał lub nie

mi nie pasuje jak państwo z jednej strony oczekuje od powiedzmy 18sto latka tego co od 30sto latka ale ogranicza mu prawa mimo że oboje są teoretycznie uznawani za pełnoletnich.

 

Jak Ci sie to nie podoba to proponuje Ci emigracje do jednej z republik bananowch, moze tam nie bedziesz zmuszony dostosowywac sie do prawa.

 

niezła lipa, rolki mierzą prędkość max na obrotach ,których skuter nigdy nie osiągnie podczas jazdy obiążony przez kierowce, oporami toczenia i powietrza

prędkościomierz kumpla jawy też na lodzie pokazał 150km/h :)

 

 

Kolego przeczytaj i pomysl mozesz nawet pokombinowac i nie zapieraj sie jak osiol bo niestety w kazdym kraju na ziemi procedura bedzie taka sama. Egzekutywa ma wieksze prawa niz Ty.

 

Sprzet obojetnie jakiej wielkosci ( nawet ciezarowke ) Ci na policyjny parking odcholuja a co dopiero motocykl. Chcesz sie klucic o to czy sa w stanie sprawdzic moc ? badz pewny sprawdza ja, jezeli nie w ten to w inny sposob.

 

Tak jak widziales na filmach maja rozne sposoby dotyczy sie to co prawda malych do 50 ccm jednosladow.

 

Tak jak Polskie kombinatorstwo nie ma granic tak i antykombinatorstwo stara sie to zwalczyc.

 

Wystarczy tylko podejrzenie. Skasuja sprzet a rzeczoznawcy zrobia swoje. Watpisz w to ?

 

podam jeszcze jeden przyklad z klasy A1;

 

od 16 - 18 r. zycia wolno Ci prowadzic 125 - ke do predkosci 80 km/h. Jezeli zostaniesz namierzony to automatychnie podlegasz karze jazdy bez uprawnien. czym to grozi - sam rosz mozgiem moze do tego dojdziesz.

 

http://www.myvideo.de/watch/99815

 

http://www.myvideo.de/watch/99813

 

http://www.myvideo.de/watch/99812

 

 

:icon_mrgreen:

 

http://www.myvideo.de/watch/99313

 

 

Nie przepraszaj!

wystarczy że pomyślisz zanim napiszesz jakąś bzdurę

może tym samym ograniczysz ilośc swoich postów, z których 90% to pierdoły

przynajmniej część forumowiczów nie będzie się z Ciebie nabijać

 

demokrecja jest kazdy moze nabijac sie ile czce i z kogo chce :bigrazz:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o bezpieczenstwo, wyobraznie co moze sie stac na drodze oraz o tym, ze 18 latek ma niestety ulanska fantazje ( Twoj osobisty przyklad wskazuje, ze i u starszych jest to mozliwe ), To moja 15,5 letnia corka ma jak widze wiecej rozumu i wyobrazni od Ciebie.

 

tylko jeden przykład

na motocyklu rozwaliłem się dotychczas dwa razy

ostanio we wrześniu zeszłego roku, z własnej winy, podczas zabawy z motocyklem, w miejscu nie zagrażającym nikomu postronnemu, skutek: lekko uszkodzony motocykl, troszkę bardziej uszkodzony ja :buttrock:

wcześniej rozwaliłem się na aucie pewnego 50cio letniego dziadka, który po prostu mnie nie zauważył i wymusił pierwszeństwo na lewoskręcie

dadam tylko że jechalem z prędkością poniżej 40km/h (dozwolone 50km/h)

straty: mocno uszkodzony motocykl (do kasacji), mocno uszkodzony ja

 

moral:

w większości przypadków podczas wypadków nie chodzi o ułańską fantazję młodych ale o brak wyobrażni, brak uwagi itp właśnie "dorosłych" niekumatych użytkowników w puszkach

i dla mnie jest to nie fair, że ustawodawca chcąc może zmniejszyć ilośc wypadków z udziałem jednośladów (i śmiertelność) ogranicza prawa kierowcom tychże jednośladów nie robiąc nic z tymi które to wypadki powodują

 

może Twoja córka ma więcej rozumu, chociaż szczerze w to wątpie skoro Ty ją wychowujesz

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jeden przykład

na motocyklu rozwaliłem się dotychczas dwa razy

ostanio we wrześniu zeszłego roku, z własnej winy, podczas zabawy z motocyklem, w miejscu nie zagrażającym nikomu postronnemu, skutek: lekko uszkodzony motocykl, troszkę bardziej uszkodzony ja :crossy:

wcześniej rozwaliłem się na aucie pewnego 50cio letniego dziadka, który po prostu mnie nie zauważył i wymusił pierwszeństwo na lewoskręcie

dadam tylko że jechalem z prędkością poniżej 40km/h (dozwolone 50km/h)

straty: mocno uszkodzony motocykl (do kasacji), mocno uszkodzony ja

 

moral:

w większości przypadków podczas wypadków nie chodzi o ułańską fantazję młodych ale o brak wyobrażni, brak uwagi itp właśnie "dorosłych" niekumatych użytkowników w puszkach

i dla mnie jest to nie fair, że ustawodawca chcąc może zmniejszyć ilośc wypadków z udziałem jednośladów (i śmiertelność) ogranicza prawa kierowcom tychże jednośladów nie robiąc nic z tymi które to wypadki powodują

 

Tu masz racje, ze niestety 75 % wypadkow zdarza sie wlasnie dlatego, ze kierowca katamarana nie zauwazyl motocyklisty. Sam takowy mialem w lipcu '03. Statystyka mowi jednak niestety, ze wlasnie kierowcy mlodzi od 18 - 25 roku zycia powoduja najwiecej wypadkow. Ograniczenia ktore maja wejsc w zycie maja po czesci temu zapobiedz.

 

może Twoja córka ma więcej rozumu, chociaż szczerze w to wątpie skoro Ty ją wychowujesz

 

 

Moze masz i racje czas pokaze :buttrock: :biggrin: :eek:

 

pozdrawiam

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma piernik do wiatraka? Zlecam w ASO zdjęcie ogranicznika mocy (w jakiejkolwiej byłby formie) i nikt nie ma prawa pytać mnie o uprawnienia. A może sprzętem będzie jeździł ktoś inny? Może sprzedaję? Więcej - ASO nie będzie obwinioną strona w sprawie o prowadzenie mocniejszego motocykla niż pozwalają kwalifikacje kierowcy. Czy ktoś pyta kupującego motocykl o prawo jazdy? Nie. Tak samo nikt nie pyta o "pozwolenie" na zdjęcie blokady. Nie ważne czyj jest motocykl, ważne kto go prowadzi i jakie ma uprawnienia.

 

 

Czytałes do czego była ta odpowiedz? Chodziło o sytuację w której motocykl jest blokowany przez ASO następuje jego rejestracja i ponownie wraca on do ASO, by zdjąć blokadę. I nastepuje naruszenie prawa, bo dowód swoje, motocykl swoje. Pierwsza wątpliwość, to taka, że ASO świadomie łamie przepisy. Oczywiście wszystko będzie "w porządku" do momentu kontroli, jeżeli organy państwowe będą chciały ukarac kogoś dla przykładu, to można się spodziewać, że i ASO oberwie.

Rozważ inną jeszcze możliwośc- wypadek drogowy? Ma miejsce smiertelny wypadek, młody kierowca miał uprawnienia, ale motocykl w trakcie badan wykazuje wiecej mocy niż w dowodzie. Część winy może przejąć osobą odpowiedzialna za odblokowanie motocykla. Inny wariant to wypadek bez ofiar, ale pojawia się sprawa odszkodowania. Wine za zdarzenie ponosi kierowca katamaranu, ale ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania dla motonicy, bo ma za dużo kucy. Kto wie, czy ubezpieczyciel nie będzie mógł zgłosić tej sprawy do odpowiednich organów, jak rozwinię się sprawa trudno orzec, lecz ASO również może być pociągfnięte do odpowiedzialnośći w sytuacji, gdy motonita poda kto dokonał odblokowania motocykla.

 

Piszesz również o zdjęciu blokady i różnych wariantach, kto będzie go prowadził. Lecz jak rozumiem zgłaszasz do urzedu zmianę w dowodzie rejestracyjnym? Jeżeli nie, to człowiek zatrzymany na drodze albo w w/w przypadkach może miec pełne uprawnienia, ale będzie jeżdził z dowodem, który jest sprzeczny ze stanem faktycznym, czyli popełnia wykroczenie.

Pytanie jak bedzie wyglądała sprawa zdjęcia blokady według urzędników i jak będzie regulowana.

 

Pozd

 

P.S. Jeszcze raz powtórze, ze to są tylko teoretyczne rozważania, życie napisze sój scenariusz....

Edytowane przez xj 600 n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no własnie zabijają sibie samych

i .... Ci do tego, martw się o siebie, załóz kamizele i leć poparadować na mieście z prędkością spacerową

bedziesz miał sowje dzieci to je sobie wychowasz jak chcesz i im zakazy będziesz dawał lub nie

mi nie pasuje jak państwo z jednej strony oczekuje od powiedzmy 18sto latka tego co od 30sto latka ale ogranicza mu prawa mimo że oboje są teoretycznie uznawani za pełnoletnich

 

 

 

No właśnie to raczej Ty pleciesz bzdury.

Zabijają siebie samych ci co jeżdżą po torach wyścigowych a nie ci co jadą 200 km/h przez stare miasto.

Dopóki jadziesz po drodze publicznej to nigdy nie będziesz sam i stwarzasz zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

Potem "je*any puszkarz wymusił pierwszeństwo". A jak miał ocenić odległość jak motor jechał 120 km/h i w kilka sekund przyspieszył do 200? Niby wina Puszkarza a motocyklista święty, tak?

 

Niestety odsetek małoletnich kretynów jest za duży, żeby pozostawić wszystkim wolny wybór. Ci co jeżdżą rozsądnie na R-1 i CBR mimo 18 lat muszą się dostosować do reszty. I ch*j!

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...